Gjest meg ja nå Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Hvis man får frostskader på mat i fryseren hva betyr det? Med frostskader mener jeg hvite flekker på baguetter og kylling, akkurat som maten ahr blitt flekkvis inntørket. Samt når det legger seg rim på maten. At maten har ligget for lenge, eller at temperaturen er feil? 0 Siter
amerikafareren Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 At maten har ligget for lenge og er begynt å tørke. Den er ikke farlig for det. 0 Siter
keinstein Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Utette pakninger? Eller mål tempraturen, er den -32, så har du glemt å slå av hurtiginnfrysingsbryteren. Det skal være -20. Ved -32 bruker den 50-60% mer energi. 0 Siter
Gjest kirsebær Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 At maten har ligget for lenge og er begynt å tørke. Den er ikke farlig for det. Hos meg blir det også rim med en gang i fryseren, selv på mat som nesten akkurat er lagt inn. Var ikke slik i den gamle fryseren min. Jeg har fryseskap da, hadde det før også. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Hos meg blir det også rim med en gang i fryseren, selv på mat som nesten akkurat er lagt inn. Var ikke slik i den gamle fryseren min. Jeg har fryseskap da, hadde det før også. Det tyder på at fryseskapet er utett. 0 Siter
cecily Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Nå har jeg to ganger på rad lest 'fostertrim i fryseren'. Nå gir jeg opp c",) 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Kjøtt må pakkes godt inn for å unngå uttørring, frostskader og smaksforandring fordi det kan ta smak fra andre frysevarer. Plastbelagt frysefolie eller fryseplastposer egner seg ypperlig, men sørg for å presse ut overflødig luft. Luft forlenger innfrysningstiden og gir rimfrost på kjøttet. Pakk så kjøttet inn i gråpapir som beskytter plastemballasjen mot skader. Dette er spesielt viktig hvis det er ben i kjøttet. Du gjør lurt i å merke pakken godt med dato, vekt, stykningsdel og eventuelt hva kjøttet kan brukes til. Frostskader på kjøtt vises som grå, tørre flekker. De er helt ufarlige, men gir heller ingen stor smaksopplevelse! 0 Siter
Gjest meg nå ja Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Det tyder på at fryseskapet er utett. Det er helt nytt så det er ikke mulig håper jeg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.