Gå til innhold

Frostrim på mat i fryseren

Anbefalte innlegg

Gjest meg ja nå
Skrevet

Hvis man får frostskader på mat i fryseren hva betyr det? Med frostskader mener jeg hvite flekker på baguetter og kylling, akkurat som maten ahr blitt flekkvis inntørket. Samt når det legger seg rim på maten. At maten har ligget for lenge, eller at temperaturen er feil?

amerikafareren
Skrevet

At maten har ligget for lenge og er begynt å tørke. Den er ikke farlig for det.

Skrevet

Utette pakninger?

Eller mål tempraturen, er den -32, så har du glemt å slå av hurtiginnfrysingsbryteren. Det skal være -20. Ved -32 bruker den 50-60% mer energi.

Gjest kirsebær
Skrevet

At maten har ligget for lenge og er begynt å tørke. Den er ikke farlig for det.

Hos meg blir det også rim med en gang i fryseren, selv på mat som nesten akkurat er lagt inn. Var ikke slik i den gamle fryseren min. Jeg har fryseskap da, hadde det før også.

amerikafareren
Skrevet

Hos meg blir det også rim med en gang i fryseren, selv på mat som nesten akkurat er lagt inn. Var ikke slik i den gamle fryseren min. Jeg har fryseskap da, hadde det før også.

Det tyder på at fryseskapet er utett.

Skrevet

Nå har jeg to ganger på rad lest 'fostertrim i fryseren'. Nå gir jeg opp c",)

Elisabeth1365380359
Skrevet

Kjøtt må pakkes godt inn for å unngå uttørring, frostskader og smaksforandring fordi det kan ta smak fra andre frysevarer. Plastbelagt frysefolie eller fryseplastposer egner seg ypperlig, men sørg for å presse ut overflødig luft. Luft forlenger innfrysningstiden og gir rimfrost på kjøttet. Pakk så kjøttet inn i gråpapir som beskytter plastemballasjen mot skader. Dette er spesielt viktig hvis det er ben i kjøttet. Du gjør lurt i å merke pakken godt med dato, vekt, stykningsdel og eventuelt hva kjøttet kan brukes til. Frostskader på kjøtt vises som grå, tørre flekker. De er helt ufarlige, men gir heller ingen stor smaksopplevelse!

Gjest meg nå ja
Skrevet

Det tyder på at fryseskapet er utett.

Det er helt nytt så det er ikke mulig håper jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...