søkende Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Ok, dette har plaget meg i lengre tid nå. Hver dag hører jeg diverse produkter blir kringkastet med setningen "Uten tilsatt sukker". HVA? ER produktet tilsatt sukker eller IKKE? Vil man kanskje påberope seg at eventuelle sukkerspor ikke er tilsatt, men kanskje ved et uhell kan ha havnet i produktet? Er det ikke riktig å si "sukkerfri" lenger? Eller "Uten sukker"? Hvorfor skal man reklamere for alt som IKKE er i varen? Noen med norskkunnskaper som kan støtte meg i dette??? Og er det bare Jeg som klarer å irritere meg over dette? 0 Siter
Åsemor Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Det pleide å være tilsatt sukker, men er det ikke lenger. Det finnes naturlig sukker i, men ikke sukker som de har puttet oppi. 0 Siter
søkende Skrevet 3. april 2006 Forfatter Skrevet 3. april 2006 Det pleide å være tilsatt sukker, men er det ikke lenger. Det finnes naturlig sukker i, men ikke sukker som de har puttet oppi. Det med naturlig sukker i produktet har jeg overveid. Men jeg mener dette også er i reklame for brus, Og der er vel ingenting naturlig. =) 0 Siter
amber sun Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Det har jeg aldri tenkt over. hehe ihvertfall ikke noe jeg irriterer meg over. Det betyr vel bare at de ikke har putta oppi ekstra sukker. 0 Siter
cecily Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Dette har da vel vært diskutert opptil flere ganger her på dol, ganske nylig også. Det betyr ganske enkelt det som Åsemor sier. Det er sukker i produktet, akkurat som det er sukker i druer og annen frukt, men at den har de pokker meg ikke tilsatt. Eller så har det vært sukker i, men ikke nå lenger .... ..eller at det ikke er tilsatt raffinert hvitt sukker, men kunstige søtningsmidler. Verre er det ikke. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Dette har vært diskutert før og jeg må si jeg ikke skjønner hvordan dette kan misforstås. Selvfølgelig kan de ikke si at noe er sukkerfritt hvis det f.eks er naturlig sukker i produktet fra før av. Det betyr rett og slett at før så pleide de å tilsette sukker i tillegg til sukkeret som alt var der, mens nå gjør de ikke det lenger. 0 Siter
Lucretia Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Er det ikke riktig å si "sukkerfri" lenger? Eller "Uten sukker"? - Jo det er sikkert riktig det. Om det faktisk ikke er noe sukker i varen. Men mange ting inneholder sukker naturlig (frukt&bær f.eks.) og f.eks. et syltetøy vil derfor også inneholde sukker. Men det er ikke TILSATT sukker. Hvorfor skal man reklamere for alt som IKKE er i varen? Fordi folk blir mer og mer bevisste på hva de putter i seg. Og mange styrer unna produkter med mye sukker og fett og sånn. Og da er det jo fint at de får informasjon om det i reklamen, istedet for å måtte lese på alle pakkene i butikken. 0 Siter
Gjest runa&losen Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Enig med mange andre her. Men de kiunne jo skrive IKKE TILSATT SUKKER "UTEN tilsatt" vil miste verdien etterhvert som det er vanlig uten. Hihi .. som barn sier : "Vil ha skive MED UTEN smør.." 0 Siter
flisa Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Det med naturlig sukker i produktet har jeg overveid. Men jeg mener dette også er i reklame for brus, Og der er vel ingenting naturlig. =) Nei - de sier ikke det om light-brus 0 Siter
Gjest blue cucumber Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Godt det er flere enn meg som ennå ikke klarer å venne seg til denne språkformen. irriterer vettet av meg;) 0 Siter
fresja Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Jeg synes det er verre når Tine kaller produkter for SANS (betyr uten), selv om de inneholder mye tilsatt sukker. 0 Siter
Gjest runa&losen Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Jeg synes det er verre når Tine kaller produkter for SANS (betyr uten), selv om de inneholder mye tilsatt sukker. sans betyr også sans for noe ... godt, f.eks. Men de der er jo tilsatt mye grums Uansett, det er norsk og ikke fransk = uten. 0 Siter
fresja Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 sans betyr også sans for noe ... godt, f.eks. Men de der er jo tilsatt mye grums Uansett, det er norsk og ikke fransk = uten. Antar det er flere enn meg som har misforstått, så det har nok valgt navnet med omhu? 0 Siter
Gjest runa&losen Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Antar det er flere enn meg som har misforstått, så det har nok valgt navnet med omhu? Ja, sikkert. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.