Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jordmor og dere andre.

Har nå en uke igjen til termin og var på kontroll hos legen i dag.

I og med at jeg har hatt veldig mye menssmerter i korsryggen den siste måneden håpet jeg at det kanskje hadde begynt å åpne seg litt og spurte om legen kunne ta en sjekk.

Det hadde ikke blitt noen åpning, men legen sa: Jeg kan ta på hodet hans, han ligger jo veldig langt ned, han her kan man jo bare dra ut. Detta blir jo bare et trøkk det!

Høres jo veldig flott ut, men betyr det at fødselen kan gå veldig raskt?

Jeg bor et godt stykke fra sykehuset så nå har jeg begynt å bekymre meg for det......Det er alltid noe... Men kanskje det er derfor jeg har hatt så mye mensmurringer både foran og bak pga. at han ligger så dypt?

I tillegg så står det sentrert livmorsmunn (tror jeg) på skjemaet, hva betyr det?

Veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22542-dypt-leie-og-sentrert-livmorsmunn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Att barnet ligger djupt ned i bäckenet, betyder inte att förlossningen behöver att gå fortare än annars. Om du har födt barn förut, skall du givetvis inte vänta för länge hemma med rier. När livmoderhalsen är helt omogen är det vanligt att den ligger bakåtriktad, medans när den mognat drar den sig längre fram och blir då alltså mera centralt belägen. Att ha mycket förvärkar(kynnere) en tid innan förlossningen , är vanligt. Jag ser inte någon anledning till oro, utan önskar dig lycka till med förlossningen. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...