Gå til innhold

abortfilmen

Gjest Tør ikke stå fram med navn

Anbefalte innlegg

Gjest Tør ikke stå fram med navn
Skrevet

..som det var så mye snakk om i avisan i dag. går det an å laste den ned noe sted? kunne tenkt meg å sett hvordan det skjer. og siden det er så mye snakk om det så vil jeg vite hva saken egentlig er.

Noen som vet hvor jeg kan se denne?

Skrevet

http://www.abort.no/

Tror det er denne filmen???

Det er det jævligste jeg har sett.

Men det forandrer likevel ikke det faktum at det er min rett til å ta det valget.

Skrevet

Men det forandrer likevel ikke det faktum at det er min rett til å ta det valget.

Grusomt! :(

Skrevet

http://www.abort.no/

Tror det er denne filmen???

Huff og huff. Jeg pleier å tåle det meste, men her lukka jeg vinduet før de kom særlig langt.

Dette har jeg ikke lyst til å se. Stillbildene var nok for meg.

Gjest midjemål
Skrevet

ja, din rett til å drepe et nurk.

Gjest synes nå jeg!
Skrevet

Hmf. Er du gammel nok til å ha sex, også uten prevansjon, er du også gammel til å ta konsekvensene av at du blir gravid.

At et liv må dø fordi du var hensynsløs på en eller annen måte, er det som er galt.

Skrevet

Hmf. Er du gammel nok til å ha sex, også uten prevansjon, er du også gammel til å ta konsekvensene av at du blir gravid.

At et liv må dø fordi du var hensynsløs på en eller annen måte, er det som er galt.

Hva om jeg er fullstendig uegnet som mor?

Eller bare så uegnet at jeg skader barnet mitt bare litt? Er det ikke da bedre at det ikke fødes?

Er det ikke en konsekvens at jeg tar det bort, som følge av å ha blitt gravid?

Hvem skal bestemme hva som er best for meg? Eller for barnet?

Hvem vet om det å ikke fødes kanskje er best?

Hvem er du som kan dømme meg uten å vite noe om bakgrunnen for mine valg?

Gjest Synes nå jeg!
Skrevet

Hva om jeg er fullstendig uegnet som mor?

Eller bare så uegnet at jeg skader barnet mitt bare litt? Er det ikke da bedre at det ikke fødes?

Er det ikke en konsekvens at jeg tar det bort, som følge av å ha blitt gravid?

Hvem skal bestemme hva som er best for meg? Eller for barnet?

Hvem vet om det å ikke fødes kanskje er best?

Hvem er du som kan dømme meg uten å vite noe om bakgrunnen for mine valg?

Blir du gravid, så går du i 9 mnd og deretter adopterer du barnet bort om du er en uegnet mor.

Barnet får leve, du slipper barnet og du har ikke tatt et liv fordi du var hensynsløs med prevensjon.

Alvorlig talt! Ta ansvar for dine handlinger!

fei1365380229
Skrevet

Tviler på at denne filmen er helt representativ.

Endrer ikke mitt syn på abort heller. Det er da vel ikke noe verre enn å skru av respiratoren hos en hjernedød person. Tviler på at foster under 10-12 uker merker noe, selvom disse gærningen påstår dette.

De skulle heller brukt alle pengene de bruker på denne "møkka" til å hjelpe de barna som allerede er født og som har det vondt :(

Skrevet

Blir du gravid, så går du i 9 mnd og deretter adopterer du barnet bort om du er en uegnet mor.

Barnet får leve, du slipper barnet og du har ikke tatt et liv fordi du var hensynsløs med prevensjon.

Alvorlig talt! Ta ansvar for dine handlinger!

Ja, det er sant. Jeg kan godt bortadoptere. Et flott alternativ.

Men det er valget jeg vil ha.

Så kan de som vil adoptere få velge det. Og jeg kan velge å ta en abort dersom det passer meg best. Det betyr ikke dermed at jeg er et hensynsløst menneske.

Jeg vet hvilke muligheter jeg har - og jeg velger den som jeg føler er riktig.

Gjest mange meninger her
Skrevet

Endrer ikke mitt syn på abort heller. Det er da vel ikke noe verre enn å skru av respiratoren hos en hjernedød person. Tviler på at foster under 10-12 uker merker noe, selvom disse gærningen påstår dette.

De skulle heller brukt alle pengene de bruker på denne "møkka" til å hjelpe de barna som allerede er født og som har det vondt :(

Om det merker noe eller ikke; det er et liv som ikke får sjangse.

Gjest tupplur
Skrevet

Om det merker noe eller ikke; det er et liv som ikke får sjangse.

...og så da?

Det er mange som ikke får en sjangse i livet heller.

Gjest synes nå jeg!
Skrevet

Ja, det er sant. Jeg kan godt bortadoptere. Et flott alternativ.

Men det er valget jeg vil ha.

Så kan de som vil adoptere få velge det. Og jeg kan velge å ta en abort dersom det passer meg best. Det betyr ikke dermed at jeg er et hensynsløst menneske.

Jeg vet hvilke muligheter jeg har - og jeg velger den som jeg føler er riktig.

Du får gjerne føle det du føler og ta de valgene du tar.

Men jeg er imot abort og synes at et begynnende liv ikke skal måtte lide fordi enkelte mennesker ikke klarer å stå for de har gjort.

Men meg om det og du om ditt.

Vi trenger ikke å starte en krig bare fordi vi er uenige.

Gjest Evalilliann
Skrevet

...og så da?

Så fordi det er ikke mange som får sjanser i livet, så skal vi ihvertfall fjerne sjansen HELT?

Merkelig resonnering.

fei1365380229
Skrevet

...og så da?

Godt sagt!

Gjest \Evalillian
Skrevet

Hva vet du om at fostrene ikke føler eller kjenner noe?

Synes det blir helt på trynet å skrape vekk et liv basert på "de kjenner nok sannsynligvis ingenting".

Hva om de gjør det da?! HVA DA!?

De stillbildene er jo fra barn som er aborterte, hvorfor skal man ikke tro det? Litt vel naivt å ikke tro at dette er representativt bare fordi det "ser grusomt ut".

fei1365380229
Skrevet

Du får gjerne føle det du føler og ta de valgene du tar.

Men jeg er imot abort og synes at et begynnende liv ikke skal måtte lide fordi enkelte mennesker ikke klarer å stå for de har gjort.

Men meg om det og du om ditt.

Vi trenger ikke å starte en krig bare fordi vi er uenige.

Det "begynnende livet" lider da vel ikke ved dette. I mange tilfeller vil det helt sikkert lide mye mer hvis det skulle fått leve.

Gjest Evanlilliann
Skrevet

Det "begynnende livet" lider da vel ikke ved dette. I mange tilfeller vil det helt sikkert lide mye mer hvis det skulle fått leve.

"I mange tilfeller vil det helt sikkert lide mye mer hvis det skulle fått leve."

Fin måte å resonnere på når du har absolutt ingen peiling på hva som ville skjedd om det fikk leve.

Ufattelig arrogant faktisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...