Gå til innhold

Kommer ikke på noe

Gjest Mary Poppins er kjempe takknemlig for forslag

Anbefalte innlegg

Gjest Mary Poppins er kjempe takknemlig for forslag
Skrevet

Jeg trenger et positivt ladet ord på y og i. Det må være et adjektiv.

Forslag?

Mary Poppins
Skrevet

yndig

inderlig?

Takk for forslag:)

Kom på noe jeg kan bruke for i: inspirere

Jeg har tenkt på yndig men det passer ikke helt...

*tenker*

Mary Poppins
Skrevet

ypperlig

Den har jeg også tenkt på men igjen så passer det ikke helt.

Men det er kanskje bare de to ordene jeg kan velge mellom...

Mrs. Wallace
Skrevet

Den har jeg også tenkt på men igjen så passer det ikke helt.

Men det er kanskje bare de to ordene jeg kan velge mellom...

Du kan jo alltids gå gjennom ei ordbok. Det er nok en relativt overkommelig oppgave når det er snakk om ord på "y".

Mary Poppins
Skrevet

Du kan jo alltids gå gjennom ei ordbok. Det er nok en relativt overkommelig oppgave når det er snakk om ord på "y".

Jeg har selvfølgelig tenkt på det, men jeg har visst ingen vanlig norsk ordbok her i leiligheten min.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg har selvfølgelig tenkt på det, men jeg har visst ingen vanlig norsk ordbok her i leiligheten min.

Men du har kanskje en tospråklig en? Feks norsk-engelsk eller norsk-fransk? Det gjør samme nytten.

Gjest yyyyyyyyyyyy
Skrevet

Yr!

Ivrig, inderlig, inspirert, inkludert, informert,

Mary Poppins
Skrevet

Men du har kanskje en tospråklig en? Feks norsk-engelsk eller norsk-fransk? Det gjør samme nytten.

Så i den nå, der var det ikke mange ord å velge mellom, så jeg får vel gå for ydmyk, selv om det ikke akkurat passer helt. Jaja :)

Skrevet

Så i den nå, der var det ikke mange ord å velge mellom, så jeg får vel gå for ydmyk, selv om det ikke akkurat passer helt. Jaja :)

http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html

Og så kan man skrive inn y% eller yn% yr% osv. for å få flere treff. Men man får max 30 treff da, så helt komplett blir jo ikke den ordboka til ditt bruk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...