Gå til innhold

Merker man at man blir gravid?

Anbefalte innlegg

GutteMann22

Jeg og kjæresten min har mye sex. Har vert sammen i 3 måneder. Vi var litt uforsiktige før hun begynte på p-piller, så jeg lurer på om hun kan kjenne det visst hun blir gravid. Da mener jeg selvfølgelig før det har godt 2-3 måneder. Når merker man det egentlig? Hun har vert til en gynekologisk undersøkelse en gang etter at vi ble sammen. Kontrollen var ikke direkte rettet mot om hun var gravid eller ikke, men jeg lurer på om legen hadde merket det dersom hun hadde vert gravid? Lurer VELDIG på dette..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22546-merker-man-at-man-blir-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved graviditet stopper mensen opp, også hvis hun bruker p-piller. Det er sikreste tegn. Alt annet er usikkert. En graviditetstest gir sikkert svar når man er gått 'over tiden for ventet men'. Legen kan kjenne en forstørret livmor når kvinnen er 6-8 uker på vei (etter siste menstruasjon).

GutteMann22

Ved graviditet stopper mensen opp, også hvis hun bruker p-piller. Det er sikreste tegn. Alt annet er usikkert. En graviditetstest gir sikkert svar når man er gått 'over tiden for ventet men'. Legen kan kjenne en forstørret livmor når kvinnen er 6-8 uker på vei (etter siste menstruasjon).

Så... hun kan vere gravid selv om hun går på p-piller? Hun skulle faktisk fått mensen i går, men har ikke fått den enda. Vil ikke det skade fosteret visst hun går på p-piller når hun er gravid?

Så... hun kan vere gravid selv om hun går på p-piller? Hun skulle faktisk fått mensen i går, men har ikke fått den enda. Vil ikke det skade fosteret visst hun går på p-piller når hun er gravid?

Man bør jo ikke gå på p-piller om man er gravid, men jeg tror ikke det er FRYKYELIG skadelig. En venn av meg fødte et helt velskapt barn til tross for at hun hadde brukt p-piller en stund i graviditeten.

Kjøp en graviditetstest om dere er veldig redde for at hun kanskje er gravid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...