Gjest erwin Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Gjelder litt mindre rundkjøringer: Hvis man får en rundkjøring i et kryss der en ganske trafikert vei krysser en noen mindre trafikert vei, så virker det som noen tror at forkjørsretten for den trafikerte veien fortsatt gjelder? ...og en annen ting: Hvor lenge kan man akseptere å stå å vente på en luke til å komme inn i rundkjøringen når man kommer fra en mindre trafikert vei?? Når folk som hadde 200 meter igjen til rundkjøringen når man selv kom fram til rundkjøringen, og legger seg klin oppi støtfangeren til den foran, for å hindre at noen stikker seg fram? 0 Siter
Gjest Arrrgggghhhh!!! Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Gud, der er mye å irritere seg over i trafikken. Stod i morges og venta på en luke for å kunne svinge til venstre ut i en forkjørsvei. Jeg gikk glipp av en sjanse til å smette ut fordi en idiot som kom fra venstre ikke ga tegn at han skulle inn i den veien der jeg sto. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Gud, der er mye å irritere seg over i trafikken. Stod i morges og venta på en luke for å kunne svinge til venstre ut i en forkjørsvei. Jeg gikk glipp av en sjanse til å smette ut fordi en idiot som kom fra venstre ikke ga tegn at han skulle inn i den veien der jeg sto. Folk er generelt alt for sløve med å bruke blinklyset. Og spesielt i rundkjøringer blinkes det ofte enten ikke, eller feil sånn at det er komplett umulig å skjønne hva blinkinga skal signalisere. Slik lærte jeg det på kjøreskolen: Skal man til høyre, blinker man til høyre før man kjører inn i rundkjøringen. Skal man rett fram eller til venstre, blinker man til høyre rett før man svinger av. Unntakene gjelder veldig små rundkjøringer, da kan man blinke som i et vanlig veikryss. Da blir det fin flyt i trafikken. 0 Siter
flowy Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Folk er generelt alt for sløve med å bruke blinklyset. Og spesielt i rundkjøringer blinkes det ofte enten ikke, eller feil sånn at det er komplett umulig å skjønne hva blinkinga skal signalisere. Slik lærte jeg det på kjøreskolen: Skal man til høyre, blinker man til høyre før man kjører inn i rundkjøringen. Skal man rett fram eller til venstre, blinker man til høyre rett før man svinger av. Unntakene gjelder veldig små rundkjøringer, da kan man blinke som i et vanlig veikryss. Da blir det fin flyt i trafikken. Ja, enig. Her hvor jeg bor nå blinker alle seg inn i rundkjøringen, uansett størrelse. Det er såå irriterende. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.