Gå til innhold

Hvilken bedøvelse får man ved keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Lykkelig vordende mor

Jeg har fått beskjed om at jeg kanskje må ta keisersnitt på grunn av morkakens plassering.

I tillegg går jeg på blodfortynnende sprøyter, Fragmin.

Har merket meg at veldig mange som har gått på Fragmin ikke har fått epidural under vanlige fødsler.

(det står også i Felleskatalogen at man bør unngå epidural når man har gått på blodfortynnende)

Jeg har et sterkt ønske om å være våken og tilstede, uansett om det blir vanlig fødsel eller keisersnitt.

Men må jeg legges i narkose under mitt keisersnitt, dersom jeg ikke kan få epidural, eller finnes det noe annet legene kan gi meg?

Jeg er så lei meg om jeg går glipp av selve fødselen, uansett hvilken måte jeg skal føde på...

Venter gutt 25 mai.

Fortsetter under...

Gjest Epiduralis

Det kan godt hende at du får epidural. Spørs hvor høye doser fragmin du bruker? Hvis du får 2500IE eller 5000IE pr. døgn vil jeg tro at det går greit at du får epidural. Dette er det anestesilegen som bestemmer. Du kan jo kontakte sykehuset for å spørre hva du kan forvente deg.

Det kan godt hende at du får epidural. Spørs hvor høye doser fragmin du bruker? Hvis du får 2500IE eller 5000IE pr. døgn vil jeg tro at det går greit at du får epidural. Dette er det anestesilegen som bestemmer. Du kan jo kontakte sykehuset for å spørre hva du kan forvente deg.

Jeg fikk epiduralbedøvelse og var våken hele tiden. Og dette var ett hastekeisersnitt.

mariaflyfly

Jeg veit ingenting om Fragmin, annet enn at jeg fikk det etter keisersnitt begge gangene. Jeg har hatt et snitt i narkose og et med spinalbedøvelse.

Dersom det er et planlagt snitt, gir de vanligvis en epidural. Ved hastesnitt får man gjerne narkose dersom man ikke har rukket å sette epiduralen allerede.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...