Gå til innhold

Skatten

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Så kom endelig skatten her hos oss også. Jeg hadde på forhånd gruet meg veldig og var innstilt på at alt under 10 000 kroner i baksmell var akseptabelt.

Skalv som et aspeløv når jeg åpnet konvoluttene og så fikk vi penger igjen. Ikke så alt for mye 5500 kroner tilsammen. Men fy søren så glad jeg er.

Vi har snakket om å betale mer skatt i hele fjor, men da var det ikke nødvendig. Beholder skatteprosenten i år også siden vi har tatt opp 150 000 kroner mer i lån.

Nå skal vi på ferie med kjempegod samvittighet :)

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

12

• sugarpop

12

• gripp

10

• Soria

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For en lettelse det må være. Jeg får 4000 igjen. Det er mye for meg :)

fei1365380229
Skrevet

For en lettelse det må være. Jeg får 4000 igjen. Det er mye for meg :)

Vi skal kjøpe hund og nå fikk vi nesten hele hunden igjen på skatten :). Utrolig deilig å få igjen penger. Det er jo klart at hvis man får baksmell så har man betalt for lite i skatt, men det føles ut som bitre penger allikevel :)

Skrevet

Vi skal kjøpe hund og nå fikk vi nesten hele hunden igjen på skatten :). Utrolig deilig å få igjen penger. Det er jo klart at hvis man får baksmell så har man betalt for lite i skatt, men det føles ut som bitre penger allikevel :)

Jeg har aldri fått baksmell heldigvis :)

Jeg kjøpte meg hund for to år siden da jeg fikk 10 000 uventede kroner. Jeg kjøpte meg en collie og har ikke angret :)

fei1365380229
Skrevet

Jeg har aldri fått baksmell heldigvis :)

Jeg kjøpte meg hund for to år siden da jeg fikk 10 000 uventede kroner. Jeg kjøpte meg en collie og har ikke angret :)

Vi skal kjøpe strihåret dachs, syns de er kjempesøte og ser litt "feil" ut på en måte.

Vi ville ha en liten hund som det ikke er alt for mye stell og mosjon med. Den skal helst ikke være så stor heller at ungene ikke klarer å gå tur med den.

fei1365380229
Skrevet

Jeg får igjen 5000.- Hurra :o)

Fantastisk deilig med litt uventede penger :) og de skal brukes med god samvittighet :)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd, fikk drøyt 11000 igjen, og mannen min fikk fire ganger mer enn meg. Så nå har vi endel til det nye kjøkkenet vi planlegger.

Skrevet

Vi skal kjøpe strihåret dachs, syns de er kjempesøte og ser litt "feil" ut på en måte.

Vi ville ha en liten hund som det ikke er alt for mye stell og mosjon med. Den skal helst ikke være så stor heller at ungene ikke klarer å gå tur med den.

Jeg leste mye om forskjellige raser før jeg valgte, og min hara vært perfekt for meg. Han passer ikke utstillingskriteriene i det hele tatt, men har et fantastisk gemytt. Han har vært utrolig enkel å ha med å gjøre hele tiden.

Lykke til med deres hund :)

Gjest ikke det
Skrevet

Uff, de er jo ikke noe gode å ta på, ikke kosehund akurat. Nå liker ikke jeg hunder da, for de er så masete og slitsomme. Kjæledyr er for kos synes jeg, ikke bare mas.

fei1365380229
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd, fikk drøyt 11000 igjen, og mannen min fikk fire ganger mer enn meg. Så nå har vi endel til det nye kjøkkenet vi planlegger.

Wow. Har dere hatt noe igjen å leve for i fjoråret da når dere har betalt så mye skatt?

fei1365380229
Skrevet

Uff, de er jo ikke noe gode å ta på, ikke kosehund akurat. Nå liker ikke jeg hunder da, for de er så masete og slitsomme. Kjæledyr er for kos synes jeg, ikke bare mas.

Joda :) Jeg orker ikke noen hund som jeg må drive å gre hver eneste dag.

De er utrolig søte da, kjenner noen som har sånn og den er superfin.

fei1365380229
Skrevet

Jeg leste mye om forskjellige raser før jeg valgte, og min hara vært perfekt for meg. Han passer ikke utstillingskriteriene i det hele tatt, men har et fantastisk gemytt. Han har vært utrolig enkel å ha med å gjøre hele tiden.

Lykke til med deres hund :)

Har du hunn eller hann hund? Vi har litt lyst på hann, men er de mer slitsomme?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fikk igjen i overkant av 3 lapper.

Litt skuffa. I fjor fikk jeg i overkant av 16.

Har riktignok ikke regna på det, men hadde forventa å få noe i de baner i år også. Det har gått jevnt oppover de siste åra.

Gjest ikke det
Skrevet

Joda :) Jeg orker ikke noen hund som jeg må drive å gre hver eneste dag.

De er utrolig søte da, kjenner noen som har sånn og den er superfin.

Jeg kjenner også noen som har sånn, men det er fordi den brukes til jakt. Ikke er den pen, ikke god å ta på, stri som busten på en gris. Og de skal jo nappes, og da ser de litt ribbet ut etterpå.

Skrevet

Har du hunn eller hann hund? Vi har litt lyst på hann, men er de mer slitsomme?

Etter det jeg har sett er hanhundene enklere enn tispene. De er mer stabile og man slipper løpetiden. Men det er sikkert forskjell. Jeg har stort sett bare erfaring med hanner, men venninnen min passet en humørsyk tispe :)

Skrevet

Var litt nervøs jeg ikke skulle få noe. Men fikk litt over 3000.

Kommer jo alltid godt med :)

Skrevet

aahh dachser er SÅ herlige.

Nå er jeg ikke noe hundemenneske, men skulle jeg noen gang hatt en hund, så er dachs det eneste jeg kunne tenkt meg :)

fei1365380229
Skrevet

aahh dachser er SÅ herlige.

Nå er jeg ikke noe hundemenneske, men skulle jeg noen gang hatt en hund, så er dachs det eneste jeg kunne tenkt meg :)

Endelig noen som er enig med meg :). De er helskjønne. Regner med at vi har en på gang som blir født rundt 1.mai. Gleder meg vanvittig :)

Skrevet

Wow. Har dere hatt noe igjen å leve for i fjoråret da når dere har betalt så mye skatt?

Ja, det har gått greit. Måtte vi finregne på økonomien hver måned kunne vi ikke betalt så mye skatt. Å unne seg litt ekstra i ny og ne er viktig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...