gripp Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Dette ante meg fra første stund og jeg er naturligvis svært fornøyd over å få bekreftelsen :-D Til din informasjon er matchen uanstendig bra på alle punkter - unntatt det første da, men det gjør kanskje ikke noe, jeg har tross alt 29 lapper å legge i potten. 29 lapper kommer du langt med. Men la nå ikke dette gå for langt...for det har seg nemlig slik at jeg allerede har et nært forhold til en annen kvinne her på dol, og det siste jeg ville gjøre er å sette henne i forlegenhet... 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 25000 tilbake her :-D damn, åssen fikk du til det? Får 14.000 jeg, og hoppet i taket! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Jeg er rik, velutdannet, reflektert, slank og veltrent, generøs og dertil en øm, men kraftfull elsker. Var det så noe mer? Mmmm... Etter den beskrivelsen er jeg veldig glad for at vi to alt er en klikk :-) 0 Siter
Line Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 damn, åssen fikk du til det? Får 14.000 jeg, og hoppet i taket! Hehe... jeg kranglet opptil flere ganger med dustene på Melhus likningskontor, og sa jeg ville ha skattetrekk på 30%. Det skulle ikke være bare bare, men så møtte jeg på ei vennlig sjel tredje gangen jeg prøvde, og hun sendte nytt skattekort uten noe om og men tvert jeg ringte. Har hatt trekk på 30% i æille år... men nå har jeg ikke noe lån, eier ingen bolig... spørs om det er en fordel at jeg er student og alenemor? Vettasørenjeg ;o) *Fornøyd* ;-) 0 Siter
sugarpop Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 29 lapper kommer du langt med. Men la nå ikke dette gå for langt...for det har seg nemlig slik at jeg allerede har et nært forhold til en annen kvinne her på dol, og det siste jeg ville gjøre er å sette henne i forlegenhet... Jeg merket meg det og da jeg støtter seriemonogamiet, respekterer jeg naturligvis (om enn noe motvillig) din status. Men en trefning an passant går vel bra? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Hehe... jeg kranglet opptil flere ganger med dustene på Melhus likningskontor, og sa jeg ville ha skattetrekk på 30%. Det skulle ikke være bare bare, men så møtte jeg på ei vennlig sjel tredje gangen jeg prøvde, og hun sendte nytt skattekort uten noe om og men tvert jeg ringte. Har hatt trekk på 30% i æille år... men nå har jeg ikke noe lån, eier ingen bolig... spørs om det er en fordel at jeg er student og alenemor? Vettasørenjeg ;o) *Fornøyd* ;-) Ja, det skjønner jeg godt! Jeg leverer inn skattekortet med tabelltrekk hvert år, og hvert år blir jeg trukket 36% hver bidige måned. Menmen...jeg får nå iallfall igjen penger jeg også 0 Siter
mumitrollet Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Fikk 5500 i rest ;( Fikk 16000 igjen i fjor, skjønner ikke hva som har skjedd jeg, men skal nå alltid klare å betale det når feriepengene kommer Når får du feriepenger da? Må ikke baksmellen betales innen utgangen av april? 0 Siter
Atene Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Når får du feriepenger da? Må ikke baksmellen betales innen utgangen av april? Man får jo ikke vite nøyaktig hva baksmellen blir før ligningen er klar i juni, så det må den garantert ikke. Blir den stor, får man delt opp beløpet også. 0 Siter
gripp Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg merket meg det og da jeg støtter seriemonogamiet, respekterer jeg naturligvis (om enn noe motvillig) din status. Men en trefning an passant går vel bra? Vi blir sikkert enig om det meste. Ellers er seriemonogami ganske så avlegs. Våre nye landsmenn vil sørge for at det går mer i retning parallellmonogami. 0 Siter
mumitrollet Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Man får jo ikke vite nøyaktig hva baksmellen blir før ligningen er klar i juni, så det må den garantert ikke. Blir den stor, får man delt opp beløpet også. OK, fristen for å betale inn mer skatt er 30. april. (så slipper man å betale renter9. http://www.skatteetaten.no/Templates/Artikkel.aspx?id=42830&epslanguage=NO Sånn var det. 0 Siter
sugarpop Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Vi blir sikkert enig om det meste. Ellers er seriemonogami ganske så avlegs. Våre nye landsmenn vil sørge for at det går mer i retning parallellmonogami. Det høres ut som en selvmotsigelse? Er det mulig å være monogam med A og B samtidig? 0 Siter
Lula Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Når får du feriepenger da? Må ikke baksmellen betales innen utgangen av april? Man kan betale smellen i april for å hindre at man får renter på den. Vanlig frist er vel august mener jeg, evt. oppdelt i to rater. 0 Siter
sugarpop Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Vi blir sikkert enig om det meste. Ellers er seriemonogami ganske så avlegs. Våre nye landsmenn vil sørge for at det går mer i retning parallellmonogami. Jeg forstår det slik at du blant mange ting også har kjennskap til skatt og penger og sånt. Da vet du sikkert hvordan man gjør når tilsendt selvangivelse mangler noen felter og da også beløp som tilsendt årsoppgave fra xx beretter om? 0 Siter
gripp Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Jeg forstår det slik at du blant mange ting også har kjennskap til skatt og penger og sånt. Da vet du sikkert hvordan man gjør når tilsendt selvangivelse mangler noen felter og da også beløp som tilsendt årsoppgave fra xx beretter om? Det er ganske uvanlig (for ordinære lønnsmottakere) at det mangler opplysninger på den tilsendte selvangivelsen. Men hvis det likevel mangler noe, er det skatteyters ansvar at dette blir korrigert. Du finner nok det meste om hvordan dette skal gjøres hvis du titter i rettledningen som fulgte med selvangivelsen. .... For oss med merkantile og monetære kunnskaper, var det forrestentidligere et godt sjekketriks; "Skal jeg være med Dem hjem og se over selvangivelsen Deres, kanskje?" Mulighetene var selvsagt sesongbetont, og dessuten bedre før i tiden, da selvangivelsen var en større utfordring enn i dag. Jaja... 0 Siter
sugarpop Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Det er ganske uvanlig (for ordinære lønnsmottakere) at det mangler opplysninger på den tilsendte selvangivelsen. Men hvis det likevel mangler noe, er det skatteyters ansvar at dette blir korrigert. Du finner nok det meste om hvordan dette skal gjøres hvis du titter i rettledningen som fulgte med selvangivelsen. .... For oss med merkantile og monetære kunnskaper, var det forrestentidligere et godt sjekketriks; "Skal jeg være med Dem hjem og se over selvangivelsen Deres, kanskje?" Mulighetene var selvsagt sesongbetont, og dessuten bedre før i tiden, da selvangivelsen var en større utfordring enn i dag. Jaja... Takk for svar, selv om jeg hadde håpet på et mer grippende forslag enn å titte i rettledningen. Vel, der står det kun at man må fylle ut en papirutgave, så da blir det slik. Da gjelder det bare å få tak i formularet. Ikke vet jeg hvorfor to av punktene mangler i den ferdigutfylte. Sjekketrikset er for øvrig fornøyelig bra. Jeg har aldri blitt utsatt for det, så...? 0 Siter
sugarpop Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Det er ganske uvanlig (for ordinære lønnsmottakere) at det mangler opplysninger på den tilsendte selvangivelsen. Men hvis det likevel mangler noe, er det skatteyters ansvar at dette blir korrigert. Du finner nok det meste om hvordan dette skal gjøres hvis du titter i rettledningen som fulgte med selvangivelsen. .... For oss med merkantile og monetære kunnskaper, var det forrestentidligere et godt sjekketriks; "Skal jeg være med Dem hjem og se over selvangivelsen Deres, kanskje?" Mulighetene var selvsagt sesongbetont, og dessuten bedre før i tiden, da selvangivelsen var en større utfordring enn i dag. Jaja... Nei, har du sett... det er en egen avdeling i selvangivelsen for "Beløp som ikke er forhåndsutfylt, føres her". Da fører jeg der, og reduserer skatten enda mer. Moro. 0 Siter
gripp Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Nei, har du sett... det er en egen avdeling i selvangivelsen for "Beløp som ikke er forhåndsutfylt, føres her". Da fører jeg der, og reduserer skatten enda mer. Moro. Nettopp..du tok det ganske kjapt. Det er bare å fylle inn av hjertens lyst og så telle ytterligere sparte skattekroner. Signer og send..innen 30. april da selvsagt. Dette er spesielt viktig når det bidrar til skattereduksjoner. Hvis manglende opplysninger bidrar til økt skatt, blir det straks vanskeligere. Da må man rett og slett gjøre en vurdering av hva som kan bli oppdaget...og i hvilken grad man overfor futen kan si "oi, den hadde jeg oversett, gitt". Med det skatte- og avgiftsnivå vi lønnsslaver er utsatt for, er det mitt grunnleggende råd at man over skattefuten, legger moralske anfektelser til side. 0 Siter
sugarpop Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Nettopp..du tok det ganske kjapt. Det er bare å fylle inn av hjertens lyst og så telle ytterligere sparte skattekroner. Signer og send..innen 30. april da selvsagt. Dette er spesielt viktig når det bidrar til skattereduksjoner. Hvis manglende opplysninger bidrar til økt skatt, blir det straks vanskeligere. Da må man rett og slett gjøre en vurdering av hva som kan bli oppdaget...og i hvilken grad man overfor futen kan si "oi, den hadde jeg oversett, gitt". Med det skatte- og avgiftsnivå vi lønnsslaver er utsatt for, er det mitt grunnleggende råd at man over skattefuten, legger moralske anfektelser til side. Jeg er såpass etisk opphengt og solidarisk innstilt at lureri verken kan eller vil jeg være bekjent av. Forresten vet jeg ikke hva eller hvordan jeg skulle lure på skatten. Jeg regner med at du bare skulle tøffe deg litt i ren våryr glede, ikke sant? :-) 0 Siter
gripp Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Jeg er såpass etisk opphengt og solidarisk innstilt at lureri verken kan eller vil jeg være bekjent av. Forresten vet jeg ikke hva eller hvordan jeg skulle lure på skatten. Jeg regner med at du bare skulle tøffe deg litt i ren våryr glede, ikke sant? :-) Selvsagt :-) 0 Siter
sugarpop Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Selvsagt :-) Men siden du kan krig og fred og penger og sånt på rams... noen ekstra smarte tips til hvordan redusere ytterligere? Jeg kan svares sånn eller slik. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.