Gå til innhold

Selvangivelse i Altinn - grrr...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir snart sprø! Har ennå ikke fått papirutgaven av selvangivelsen i posten, men kommer inn på den elektroniske utgaven i Altinn.no. Men, hvor ser jeg foreløpig beregning av skatten? Har glodd og klikket på den samme siden en evighet nå, og VET at det må være et sted, men hvor?

Gjest Siddisen
Skrevet

Du kommer ikke inn der hvis du ikke har fått papirutgaven. Må ha pin-kode, og den står på papirutgaven.

Skrevet

Du kommer ikke inn der hvis du ikke har fått papirutgaven. Må ha pin-kode, og den står på papirutgaven.

Står også på skattekort for 2006, visstnok.

Skrevet

Jeg kommer jo inn der vha. pinkode på sms eller engangskoder fra Altinn. Men kanskje dette gir begrensede muligheter.

Skrevet

Hei

Disse opplysningene ligger ikke i altinn. Der ligger kun selvangivelsen. Opplysninger om tilgodebeløp mm, er kun en tilleggsopplysning/service som følger med selvangivelsen på papir.

Selvangivelsen skal komme til alle innen 8. april iflg. nettsidene til skatteetaten.

Det er fullt mulig å levere selvangivelsen via altinn, med innlogging slik du gjorde, men skatteetaten anbefaler helst at man går veien om skatteetaten.no. Dette er også det greieste for de fleste.

Skrevet

Hei

Disse opplysningene ligger ikke i altinn. Der ligger kun selvangivelsen. Opplysninger om tilgodebeløp mm, er kun en tilleggsopplysning/service som følger med selvangivelsen på papir.

Selvangivelsen skal komme til alle innen 8. april iflg. nettsidene til skatteetaten.

Det er fullt mulig å levere selvangivelsen via altinn, med innlogging slik du gjorde, men skatteetaten anbefaler helst at man går veien om skatteetaten.no. Dette er også det greieste for de fleste.

Åh, tusen takk! Da slipper jeg å gremmes mer. I rettledningen i altinn står det nemlig at det er mulig å endre kontonr. for utbetaling av tilgodebeløp, men fant ikke den funksjonen heller. Tydeligvis noe galt med rettledningen deres.

Nok en gang, takk!

Skrevet

Åh, tusen takk! Da slipper jeg å gremmes mer. I rettledningen i altinn står det nemlig at det er mulig å endre kontonr. for utbetaling av tilgodebeløp, men fant ikke den funksjonen heller. Tydeligvis noe galt med rettledningen deres.

Nok en gang, takk!

Hei

For å endre kontonummer i altinn, så må du inn på hovedsiden. Trykk så på "Tjenester/nytt skjema" og klikk på RF-1030A kontonummerendring.. det ligger et stykke nedover på lista.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...