Gå til innhold

Jeg er så forelsket i en annen..

Anbefalte innlegg

Gjest frøken litt utro...
Skrevet

Jeg er godt gift og har barn, har det veldig bra, ikke mye å klage på. Men nå har jeg stormforelsket meg i en annen, det er så slitsomt!! Det er gjensidig, men han har samboer, og vi skjønner jo at det ikke kan bli noe, og det har vi selvsagt ikke latt det bli heller. Men jeg tenker på ham dag og natt, og det sliter på meg, varierer mellom å være opprømt og ha kjærlighetssorg.

Jeg vet dette bare er tull, og at det går over om noen måneder, men nå begynner jeg å bli både trøtt og tynn.

Måtte bare skrive det ned, det er jo ikke noe jeg kan snakke med noen om..

Gjest takk og pris
Skrevet

Huff ja jeg var der for en måneds tid siden. Ble helt sjokkert over hvor vanvittig sterke disse følelsene ble. Visste at det var vanlig å bli forelsket i andre innimellom i løpet av et langvarig forhold, men hjelp så mye enklere det var å ignorere det i teorien enn i praksis..

Men plutselig en dag var det bare over! Like raskt som det kom.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Høres slitsomt ut...

Jeg tror at forelskelse ofte kan handler mer om fantasi enn om virkelighet.

Du kan jo prøve å dyrke fantasien som det den er, og bare passe på å ikke blande de to tingene!

Lykke til.

Gjest beenthere
Skrevet

Alle blir tynne når det er forelsket. Det er slik man ser at ens partner er forelsket i noen annen.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg tror at de fleste blir forelsket i noen andre i løpet av et langt samliv.

Det er ikke noe galt i det i seg selv, men det kan være lurt å ha en plan for hvordan man skal håndtere en slik situasjon.

Mitt råd er å holde seg borte, ikke få den lille "dosen" av kontakt som holder flammen ved live. Og vær forberedt på at det kan ta ganske lang tid før en slik forelskelse gir seg.

Men den gir seg.

Skrevet

jeg ble forelsket i en annen person midt i et forholdet jeg er i selv. men jeg kjente nesten ikke vedkommende, så jeg skjønte på en måte at det var mer en "beleielig"flukt.jeg måtte ta en runde med meg selv og se hva som var mine muligheter. jeg lot følelsene løpe seg ut, i all hemmelighet. uten å fysisk gjøre noe, bare fantasere og skrive. så gikk det over. jeg er fortsatt litt fascinert av personen, men noen forelskelse er det ikke. og den dype kjærligheten min ligger fortsatt hos ham jeg fremdeles er med. forelskelske kan være flyktig, men man må selv velge hva man vil gjøre ut av den.

Skrevet

jeg ble forelsket i en annen person midt i et forholdet jeg er i selv. men jeg kjente nesten ikke vedkommende, så jeg skjønte på en måte at det var mer en "beleielig"flukt.jeg måtte ta en runde med meg selv og se hva som var mine muligheter. jeg lot følelsene løpe seg ut, i all hemmelighet. uten å fysisk gjøre noe, bare fantasere og skrive. så gikk det over. jeg er fortsatt litt fascinert av personen, men noen forelskelse er det ikke. og den dype kjærligheten min ligger fortsatt hos ham jeg fremdeles er med. forelskelske kan være flyktig, men man må selv velge hva man vil gjøre ut av den.

Skriver under på den!

Opplevde noe lignende for en tid tilbake, og lot ikke følelsene løpe av med meg. Men som du også sier, en viss fascinasjon av vedrørende er der fortsatt, men ikke noen trussel for forholdet til mannen min, ikke på noen måte.

Skrevet

Ikke gjødsle følelsene i form av tanker og handlinger, men vent til det går over av seg selv.

Når du kommer ut på den andre siden er du glad du ikke gjorde noe som helst.

Gjest frøken to
Skrevet

Me too...

Vi får håpe det går over snart. Veldig snart.

Gjest heldige meg
Skrevet

Vet ikke om du føler det er aktuelt, men når jeg opplevde dette selv følte jeg at jeg hadde noen å snakke med, nemlig min mann og livspartner. Den beste måten å få hull i ballongen på, og i ettertid noe som vi ser tilbake på som noe som styrket samlivet.

Ja, det er normalt å forelske seg for mange av oss i løpet av et langt samliv.

Det endte med at jeg lå på min manns fang og snakket og gråt. Han trøstet meg, og jeg sa at jeg aldri tvilte et sekund på at det er han jeg elsker. Aldri har jeg vært så sikker på at det var han som er min livspartner for livet, til tross for forelskelsen jeg gikk igjennom.

Vi deler det alt, gode og vonde dager.

Skrevet

Me too...

Vi får håpe det går over snart. Veldig snart.

Så godt å høre at jeg ikke er alene!!Ja, vi får håpe det går over fort!

Gjest frøken to
Skrevet

Vet ikke om du føler det er aktuelt, men når jeg opplevde dette selv følte jeg at jeg hadde noen å snakke med, nemlig min mann og livspartner. Den beste måten å få hull i ballongen på, og i ettertid noe som vi ser tilbake på som noe som styrket samlivet.

Ja, det er normalt å forelske seg for mange av oss i løpet av et langt samliv.

Det endte med at jeg lå på min manns fang og snakket og gråt. Han trøstet meg, og jeg sa at jeg aldri tvilte et sekund på at det er han jeg elsker. Aldri har jeg vært så sikker på at det var han som er min livspartner for livet, til tross for forelskelsen jeg gikk igjennom.

Vi deler det alt, gode og vonde dager.

Wow, det er helt utrolig å lese dette, det er nøyaktig det samme jeg gjorde i går.

Håper virkelig at det bedrer seg snart, og mannen min beviser gang på gang at det er han som er den jeg elsker og vil dele livet med, men det gjør det så utrolig vanskelig akkurat nå når jeg samtidig har følelser for en annen mann.

Det var også litt godt å lese innlegget ditt, sånn at jeg vet at det kan bli bra etterpå.

Skrevet

Wow, det er helt utrolig å lese dette, det er nøyaktig det samme jeg gjorde i går.

Håper virkelig at det bedrer seg snart, og mannen min beviser gang på gang at det er han som er den jeg elsker og vil dele livet med, men det gjør det så utrolig vanskelig akkurat nå når jeg samtidig har følelser for en annen mann.

Det var også litt godt å lese innlegget ditt, sånn at jeg vet at det kan bli bra etterpå.

Dette er nok ingen løsning for meg. Kan vel trygt si at mannen min ikke hadde tatt en sånn opplysning med forståelse. Forholdet vårt hadde helt klart aldri blitt som før. Jeg er ikke typen til å "elske noen over alt på jord", (utenom barna da), så jeg kan vel ikke si at jeg har bevis på at det er min mann som er den eneste rette for meg. Men vi har det jo greit sammen, og vi har tre barn sammen, så jeg er fornuftig nok til å forstå at å gå fra ham ville være komplett idioti. Og idiot er jeg heldigvis ikke :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...