Meg1365380063 Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Jeg kjøpte noen kyllingfileter på fredag. Jeg har ikke fryst dem, fordi jeg skulle spise dem fortløpende. Datostemplingen sier best før 10. april. Men når jeg skulle steke en nå, luktet de skikkelig æsj. Tåler de ikke å ligge i kjøleskap? Det er jo varmere der de ligger i butikken. Er det fordi pakken er åpnet? Jeg la den i en ny pose, og trodde pakken var rimelig forseglet da. Sukk, hva skal jeg da ha til middag? 0 Siter
NeaNoor Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Har opplevd det samme. Tok dem ikke ut av pakken, men lot de ligge i kjøleskapet i tre dager. Skulle steke dem, de var ikke utgått på dato, og da luktet de skikkelig æsj. Gikk rett i søpla. Hadde ikke turt å spise dem. Nå fryser jeg filetene med en gang om jeg ikke skal bruke dem samme dag. 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Har opplevd det samme. Tok dem ikke ut av pakken, men lot de ligge i kjøleskapet i tre dager. Skulle steke dem, de var ikke utgått på dato, og da luktet de skikkelig æsj. Gikk rett i søpla. Hadde ikke turt å spise dem. Nå fryser jeg filetene med en gang om jeg ikke skal bruke dem samme dag. De ligger i søpla, og jeg tenker hardt på Pepes. Men gledet meg til kyllingtaco! Har liten fryser, og det er jo bare pes å måtte tine noe som nettopp er fryst. Men da vet jeg i hvert fall det fra nå av. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 De ligger i søpla, og jeg tenker hardt på Pepes. Men gledet meg til kyllingtaco! Har liten fryser, og det er jo bare pes å måtte tine noe som nettopp er fryst. Men da vet jeg i hvert fall det fra nå av. Kan du ikke tine i mikroen? Hvis du ikke har mirko, kan du legge fileten i en tett pose og så dekke med kaldt vann. Tiner mye fortere da. Trenger uansett ikke være gjennomting før du steker dem. 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Kan du ikke tine i mikroen? Hvis du ikke har mirko, kan du legge fileten i en tett pose og så dekke med kaldt vann. Tiner mye fortere da. Trenger uansett ikke være gjennomting før du steker dem. Hadde jeg hatt mikro, kunne jeg selvfølgelig tint i den... :-) Jeg pleier å tine ved å la det ligge i en pose i varmt vann. 0 Siter
cecily Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Hadde jeg hatt mikro, kunne jeg selvfølgelig tint i den... :-) Jeg pleier å tine ved å la det ligge i en pose i varmt vann. Det har jeg hørt ikke er så lurt. Det tar mye lenger tid enn ved tining i mikroen og maten er dermed mer utsatt for bakterier, som elsker lunkne ting. 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Det har jeg hørt ikke er så lurt. Det tar mye lenger tid enn ved tining i mikroen og maten er dermed mer utsatt for bakterier, som elsker lunkne ting. Oj, det visste jeg ikke. Har alltid gjort det når jeg har bodd uten mikro. Jeg trodde det var verre for eksempel å ta ut kjøttdeigen kvelden før, og la den tine på kjøkkenet over natta. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Oj, det visste jeg ikke. Har alltid gjort det når jeg har bodd uten mikro. Jeg trodde det var verre for eksempel å ta ut kjøttdeigen kvelden før, og la den tine på kjøkkenet over natta. Man skal i allefall ikke la noe tine i romtemperatur over natta. Men i kjøleskapet går det helt greit. 0 Siter
cecily Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Oj, det visste jeg ikke. Har alltid gjort det når jeg har bodd uten mikro. Jeg trodde det var verre for eksempel å ta ut kjøttdeigen kvelden før, og la den tine på kjøkkenet over natta. Planlegger du såpass bra, så kan du legge kjøttdeigen i kjøleskapet over natten. Tining i vann skal helst gjøres i ganske kaldt vann, det tiner likevel. 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Jeg ville ikke spist den om den ikke luktet vanlig kylling-æsj men annen æsj. 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Man skal i allefall ikke la noe tine i romtemperatur over natta. Men i kjøleskapet går det helt greit. OK. Min mor sverget alltid til det, men jeg skal prøve å få nye matvaner! 0 Siter
flisa Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 OK. Min mor sverget alltid til det, men jeg skal prøve å få nye matvaner! Ikke gjør som mora di sier! 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Ikke gjør som mora di sier! Jeg prøver å la være! Men det er rart med det, det man har sett noen gjøre i alle år aper man fort etter når man ikke vet om alternativ... Takk og lov for DOL! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.