Gå til innhold

Full jobb til 43 kr timen.

Anbefalte innlegg

Gjest Temmelig utkjørt.
Skrevet

Ja, jeg jobber faktisk for den summen om dagene.

Skulle liksom være på utplassering via a-etat men de som har tatt meg inn har gjort det mer for å dekke hullet etter ei som er sykmeldt enn for å tilby praksisplass.

Jeg jobber på spreng hele dagen, begynner kl 7.30 og slutter kl 15.30. Står opp fem om morgenen og kjører ti over halv syv.

Er hjemme igjen halv fem.

Jobber på kontor og sitter med svære bunker papirer hver dag. De skryter av hvor flink jeg er men det kan man trygt si preller av i følelsen av å bli kraftig brukt.

Her skal jeg være halvannen måned til, og selv om jeg synes godt om jobb, sted og folk så er det leit å gå på jobb hver dag når en føler seg så brukt og hele dagen går vekk for skarve 43 kr timen.

Har snakket med a-etat og de mener det er litt på kanten. Kan jo gå, men så var det dette med å være arbeidsom og flink da, slik at alt ser positivt ut på papirer etterpå.

Jahhh, er ikke bare polakkene som jobber for slikk og ingen ting her i landet.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

5

• mumitrollet

3

• keinstein

3

• Mary Poppins

2

Skrevet

Heh?! Er det mulig?! Skynd deg og fagorganisere deg, det der har de aldeles ikke lov til!

Skrevet

Er det hele inntekten din? Aetat betaler ikke noe ved siden av?

fei1365380229
Skrevet

Er det fordi du har et lavt grunnlag på yrkesrettet attføring og så får du ikke betalt av arbeidsgiver?

Skrevet

Jeg trodde ikke det var lov jeg.

Det er ikke lovpålagt minstelønn i Norge. Mange som jobber i f eks kiosker tjener nedi 40 kr timen.

Gjest vioola
Skrevet

Det er ikke lovpålagt minstelønn i Norge. Mange som jobber i f eks kiosker tjener nedi 40 kr timen.

tror ikke det er mulig.

trådstarter er vel i tiltak fra aetat. I arbeidspraksis ,arbeidstrening eller noe lignende.

uetisk at arbeidsgivere utnytter det da

Mary Poppins
Skrevet

Er det noen som jobber frivillig i kiosk for 40kr timen?

Herregud 40kr er jo ingenting!!

Gjest Temmelig utkjørt.
Skrevet

Er det fordi du har et lavt grunnlag på yrkesrettet attføring og så får du ikke betalt av arbeidsgiver?

De har gratis hjelp mot praksisplass. Tegner kun forsikring. Jeg får kurspenger av a-etat.

Gjest Temmelig utkjørt.
Skrevet

Er det hele inntekten din? Aetat betaler ikke noe ved siden av?

Det er a-etat som betaler. Det er kurspenger/stønad. Arbeidsplassen betaler meg ingen ting, tegnet kun en forsikring på meg.

Skrevet

tror ikke det er mulig.

trådstarter er vel i tiltak fra aetat. I arbeidspraksis ,arbeidstrening eller noe lignende.

uetisk at arbeidsgivere utnytter det da

Arbeidsgiver er "snill" og lar folk arbeide. Litt dårlig samvittighet tror jeg nok de har. Hvis ikke, så vil de andre arbeidstakerne neppe like det. Jeg ville aldri som arbeidsgiver ha en slik gående med så dårlig lønn. Stemningen blir råtten i bedriften.

Gjest Temmelig utkjørt.
Skrevet

Jeg trodde ikke det var lov jeg.

Lov og lov, det er vel ikke meningen at man skal vikariere slik jeg gjør men være ekstra for læringens skyld. Men så var det dette med gråsoner da, en skal være glad for å få det på cv liksom, det blir nok sett sånn på det.

Skrevet

Er det noen som jobber frivillig i kiosk for 40kr timen?

Herregud 40kr er jo ingenting!!

Åjada, i f eks Narvesenkiosker er det mange oppover i dalom som gjør det. Alle vet at det er lite fett å drive kiosk, og franchisetaker har som regel ikke råd til mer.

Kommer en lov om f eks 100 kr pr time i minstelønn, så vil mange miste jobben.

Gjest vioola
Skrevet

Lov og lov, det er vel ikke meningen at man skal vikariere slik jeg gjør men være ekstra for læringens skyld. Men så var det dette med gråsoner da, en skal være glad for å få det på cv liksom, det blir nok sett sånn på det.

du burde snakke med aetat. Forøvrig er jeg redd de vil avfeie deg med at nå er du på tiltak og ikke i den fæle bunken med attføringsklienter og arbeidsledige som ikke går på kurs , utdanning , arbeidstrening og lignende.

Gjest Temmelig utkjørt.
Skrevet

Heh?! Er det mulig?! Skynd deg og fagorganisere deg, det der har de aldeles ikke lov til!

Siden a-etat er den som betaler meg så er det lov, jeg får kursstønad.

Det er meningen jeg skal være i praksis der så det er stedet som utnytter det at jeg klarer jobben til hun som er borte.

Arbeidsplassen betaler ingen ting for meg, måtte kun tegne forsikring den tid jeg er der, de har således fått seg en skikkelig billig vikar.

Gjest vioola
Skrevet

Åjada, i f eks Narvesenkiosker er det mange oppover i dalom som gjør det. Alle vet at det er lite fett å drive kiosk, og franchisetaker har som regel ikke råd til mer.

Kommer en lov om f eks 100 kr pr time i minstelønn, så vil mange miste jobben.

selv fra jeg var 16 har jeg alltid hatt minst 70-70. Men jobbet i kjeder med satser for lønn og sånt da. så er vel forskjellig.

Gjest Temmelig utkjørt.
Skrevet

du burde snakke med aetat. Forøvrig er jeg redd de vil avfeie deg med at nå er du på tiltak og ikke i den fæle bunken med attføringsklienter og arbeidsledige som ikke går på kurs , utdanning , arbeidstrening og lignende.

Har snakket med dem go de mener "det er på kanten". På den andre siden så mener de også at det jeg gjør nå ser bra ut på cv etterpå.

Jeg er dratt mellom å ta det skikkelig opp med a-etat og kursstedet som har "ansvar" for meg og arbeidssted og det å tie stille for mulig få tilbud om jobb siden, plus at det jo ser bra ut på cv når jeg er ferdig.

Men det er bittert å være borte fra unger og familie fra halv syv om morgenen til halv fem om efta for så lite penger, det er helt sikkert.

fei1365380229
Skrevet

De har gratis hjelp mot praksisplass. Tegner kun forsikring. Jeg får kurspenger av a-etat.

Det er noe av det samme jeg håper på for å få litt praksis igjen etter lang tids sykdom. Jeg får kun penger gjennom aetat - opparbeidede attføringspenger.

Jeg syns det er en flott ordning, men det er klart at man ikke skal utnyttes, men det er vel en utprøving for å se om du orker å stå i jobb eller?

Gjest viools
Skrevet

Har snakket med dem go de mener "det er på kanten". På den andre siden så mener de også at det jeg gjør nå ser bra ut på cv etterpå.

Jeg er dratt mellom å ta det skikkelig opp med a-etat og kursstedet som har "ansvar" for meg og arbeidssted og det å tie stille for mulig få tilbud om jobb siden, plus at det jo ser bra ut på cv når jeg er ferdig.

Men det er bittert å være borte fra unger og familie fra halv syv om morgenen til halv fem om efta for så lite penger, det er helt sikkert.

jeg skjønner at det er tøft. Men du får en fin erfaring på cv`en , en god referanse. Kan bety mye for at du får en bra jobb i fremtiden.

Og etter hva jeg hører er det forferdelig tøft å være i full jobb i dag. Det kreves omtrent at man skal yte 110%

har du ikke fått noen tidsplan på hvor lenge det her skal vare , eller om muligheten for fast ansettelse eller vikaroppdrag er der. ?

fei1365380229
Skrevet

Siden a-etat er den som betaler meg så er det lov, jeg får kursstønad.

Det er meningen jeg skal være i praksis der så det er stedet som utnytter det at jeg klarer jobben til hun som er borte.

Arbeidsplassen betaler ingen ting for meg, måtte kun tegne forsikring den tid jeg er der, de har således fått seg en skikkelig billig vikar.

Jeg skjønner at det er bittert, men hvis du fungerer så godt så kan du vel finne deg en jobb selv eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...