Gå til innhold

Full jobb til 43 kr timen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du vil missforstå du eller? "Tror ikke det skader selvrespekten å være ute i arbeid."

Selvsakt gjør det ikke det. Men å gjøre det samme, og mer - det jeg sitter med er et av de to største har jeg funnet ut - som mange andre og tjene så lite, det kan ta på selvrespekten.

Jeg skulle vært i praksisplass, og kanskje du vet at det er å være ekstra, gå oppå og lære. Det jeg gjør er å vikariere, det er to helt forskjellige ting.

"Å søke på jobber kan du vel gjøre i fritiden?"

Jada, det kan jeg. Men så kan du prøve å få til en sprudlende søknad selv da etter å ha vært i vigør fra fem til halv fem, og etter det så er det middagslaging, lekser og noe nødvendig i huset.

Poenget mitt var at hele greiene er uriktig, jeg vet at jeg kan, at andre kan osv.

Men sånn som du skriver så kan du like gjerne være en av det slaget som de jeg jobber for.

Og når det gjelder hull i cv, hva vet vel du om det i dette tilfellet. Må det være det siden jeg er innom a-etat mener du? Til opplysning så er jeg tilkallingsvikar et sted, men det blir litt for lite jobbing desverre.

Å gå i praksis i en stilling som egentlig burde vært utlyst som et vikariat er nok litt i overkant av hva aetat burde ha tillat. På den andre siden, så er det vanskelig å få tak i gode praksisplasser, spesielt innen det kontorfaglige, så her har nok saksbehande valgt å tøye grensene litt.

Men å klage på lange dager og middagslaging på ettermiddagen osv., blir for dumt, din hverdag er nok ikke så ulik den hverdagen de fleste utejobbende småbarnsforeldre har her i landet.

Du får se på det hele som en invistering.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

5

• mumitrollet

3

• keinstein

3

• Mary Poppins

2

Gjest Temmelig utkjørt.
Skrevet

Å gå i praksis i en stilling som egentlig burde vært utlyst som et vikariat er nok litt i overkant av hva aetat burde ha tillat. På den andre siden, så er det vanskelig å få tak i gode praksisplasser, spesielt innen det kontorfaglige, så her har nok saksbehande valgt å tøye grensene litt.

Men å klage på lange dager og middagslaging på ettermiddagen osv., blir for dumt, din hverdag er nok ikke så ulik den hverdagen de fleste utejobbende småbarnsforeldre har her i landet.

Du får se på det hele som en invistering.

Skjønner ikke hvorfor det jeg skriver blir vridd og vrengt sånn på.

Innlegget mitt til å begynne med var klaging over faktum at jeg ble brukt som en vikar for ei som var borte og ikke fikk ha "rolige" dager hvor det var tid til å prøve forskjellig og å lære nytt, og at jeg tjente 43 kr timen på det.

Så enkelt!

Og ja, når disse forferdelig hektiske dagene går utover energien som jeg skulle hatt til bla. jobbsøking som er forferdelig viktig, så ja, føler jeg at jeg kan klage litt på det også.

Jeg går da ikke rundt og tror at min hverddag er så mye hardere enn andres. Men vi får håpe at de fleste som ha en hverddag som min er for tiden får betalt for det de gjør og at de slipper å bruke energi på å søke andre jobber.

mumitrollet
Skrevet

Du vil missforstå du eller? "Tror ikke det skader selvrespekten å være ute i arbeid."

Selvsakt gjør det ikke det. Men å gjøre det samme, og mer - det jeg sitter med er et av de to største har jeg funnet ut - som mange andre og tjene så lite, det kan ta på selvrespekten.

Jeg skulle vært i praksisplass, og kanskje du vet at det er å være ekstra, gå oppå og lære. Det jeg gjør er å vikariere, det er to helt forskjellige ting.

"Å søke på jobber kan du vel gjøre i fritiden?"

Jada, det kan jeg. Men så kan du prøve å få til en sprudlende søknad selv da etter å ha vært i vigør fra fem til halv fem, og etter det så er det middagslaging, lekser og noe nødvendig i huset.

Poenget mitt var at hele greiene er uriktig, jeg vet at jeg kan, at andre kan osv.

Men sånn som du skriver så kan du like gjerne være en av det slaget som de jeg jobber for.

Og når det gjelder hull i cv, hva vet vel du om det i dette tilfellet. Må det være det siden jeg er innom a-etat mener du? Til opplysning så er jeg tilkallingsvikar et sted, men det blir litt for lite jobbing desverre.

Vedr. hull i CVen: Det jeg (selvsagt!) mente, var at siden du nå er i jobb (praksisplass, vikariat, kall det hva du vil) så _slipper_ du å ha et "hull i CVen!

Hvis du er for sliten til å skrive jobbsøknad etter en helt vanlig arbeidsdag og med helt vanlige ettermiddagrutiner, så begynner jeg å lure på om den "arbeidsiveren" din er så fryktelig stor...

Nå vet ikke jeg hvilken utdanning du har, men om du har lite av det, kunne det kanskje vurderes å fylle på litt?

Uansett, dette er jo bare en kort periode. Alle har vi vel hatt drittjobber av og til?

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det jeg skriver blir vridd og vrengt sånn på.

Innlegget mitt til å begynne med var klaging over faktum at jeg ble brukt som en vikar for ei som var borte og ikke fikk ha "rolige" dager hvor det var tid til å prøve forskjellig og å lære nytt, og at jeg tjente 43 kr timen på det.

Så enkelt!

Og ja, når disse forferdelig hektiske dagene går utover energien som jeg skulle hatt til bla. jobbsøking som er forferdelig viktig, så ja, føler jeg at jeg kan klage litt på det også.

Jeg går da ikke rundt og tror at min hverddag er så mye hardere enn andres. Men vi får håpe at de fleste som ha en hverddag som min er for tiden får betalt for det de gjør og at de slipper å bruke energi på å søke andre jobber.

Selv om folk er i full jobb, og med full/normal lønn, så er det jo ikke akkurat unormalt at folk søker jobb andre steder da, det er jo ikke slik at folk flest blir 40-50 år i samme jobb lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...