Gå til innhold

Bidrag som far betaler

Anbefalte innlegg

Gjest mor klu
Skrevet

Far til min sønn betaler ca 2500 kr i mnd i bidrag. Når min sønn ringer å spør om litt lommepenger en meget sjelden gang..sier han alltid nei, fordi han mener han betaler så mye fra før av.

Min sønn spør feks om 100 kr fordi han skal på fotball turnering å han samler da litt lommepenger fra far, mor, slekt.

Kanskje 1 gang i året gir han 200 kr til sønnene sin.Min sønn får nu beskjed om å slutte å mase om dette fordi han betaler nok.. Faren klarer også å si at han må betale så mye fordi jeg har så liten inntekt og nu er det på tide at din mor begynner å få inn mer penger så jeg ikke trenger å betale så mye for deg. min sønn blir da selfølgelig lei seg. I dag spurte han meg om ikke bare faren kunne la være å betale om det var så ille..

Hva sier man? jeg er passe overgitt over faren. Hvordan beregner man bidrag? og er det slik at når jeg ikke har så mye i inntekt må faren betale mer?

Noen som har gode råd til meg?

hva er beregningen på hva et barn skal ha i mnd? da alt innkludert?

Søker svar fra andre mødre med samme probelmstilling, fra fedre som betaler bidrag og er i min sønn fars situvasjon. og alle dere andre som har råd til meg.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

9

• petter smart

5

• Atene

4

• Bailis

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dersom du tjener lite må faren betale mer. Jeg er enig med faren,han betaler mer enn nok.

Det er ikke noen annen enn staten sin feil, at det blir så urettferdig økonomisk, for begge parter.

Gjest mor klu
Skrevet

Dersom du tjener lite må faren betale mer. Jeg er enig med faren,han betaler mer enn nok.

Det er ikke noen annen enn staten sin feil, at det blir så urettferdig økonomisk, for begge parter.

så 2500 kr er mer en nok mener dere.ok

Hva koster det å ha et barn i mnd? Om vi sier faren betaler 2500 kr til barnet og jeg 2500 kr..til barnet Dette er bare en tanke.

Barnet har da 5000 kr i mnd + dobbel barnetrygd. Altså 7200 kr. Det skal dekke bo? klær, mat? ellers fritidsaktiviteter?

Er jeg på bærtur eller hvordan regner man ut hva det koster?

Skrevet

Hei! Vil bare si at faren er skikkelig ekkel mot sin sønn. Han skulle skamme seg!!!!!!

Når det gjelder bidrag, får vi kr. 1500,- i mnd. Jeg har lav lønn, så han kunne godt betalt mer, ja. Han synes han betaler nok.

Gjest mor klu
Skrevet

Hei! Vil bare si at faren er skikkelig ekkel mot sin sønn. Han skulle skamme seg!!!!!!

Når det gjelder bidrag, får vi kr. 1500,- i mnd. Jeg har lav lønn, så han kunne godt betalt mer, ja. Han synes han betaler nok.

ja jeg mener også at han kunne skåne sin sønn med å si det han sier. Om han mener han betaler så mye så er det meg han skal klage til , ikke vår sønn. Om han ikke vil gi vår sønn lommepenger så greit, men han bør ikke si at moren( jeg) bør begynne å tjene mer penger sånn at han slipper å betale så mye.

Skrevet

Hva koster det å ha et barn i mnd? Om vi sier faren betaler 2500 kr til barnet og jeg 2500 kr..til barnet Dette er bare en tanke.

Barnet har da 5000 kr i mnd + dobbel barnetrygd. Altså 7200 kr. Det skal dekke bo? klær, mat? ellers fritidsaktiviteter?

7200 kr bør dekke det aller meste for ett barn...

Gjest Jihaaaa
Skrevet

Jeg har 2.200 pr mnd for to barn på hhv 11 og 15 år, så akkurat bidragets størrelse skal du ikke klage på.

At faren oppfører seg som en tosk er derimot noe du burde ta tak i.

Gjest mor klu
Skrevet

7200 kr bør dekke det aller meste for ett barn...

har du barn? er du far? eller er du mor? og hva syntes du om fars måte å takle dette på? angående det han sier til sin sønn

Hva trenger et barn i hverdagen? svar gjerne andre også:)

Skrevet

har du barn? er du far? eller er du mor? og hva syntes du om fars måte å takle dette på? angående det han sier til sin sønn

Ja herregud - over 7000? Hva slags unge er det da....

Skrevet

Jeg er mor, og min mann betaler 3200 kr i bidrag for sin datter fra et tidligere forhold. Vi har 2 barn sammen, så våre barn får ikke like mye som søsteren får. Nå går dette selvfølgelig ikke til henne, men til moren som har den daglige omsorgen og dermed boutgifter og andre naturlige utlegg man har for et barn. Moren tjener 240 000 i året, min mann 360 000. Hun har 2 andre barn også som hun får bidrag for. Systemet nå er ikke bra for noen parter tror jeg, bidragsyter taper i alle fall veldig på det.

Men han kan passe munnen sin overfor sønnen sin, han har ingenting med farens økonomiske situasjon å gjøre. Han kan ganske enkelt si at han desverre ikke har råd, noe mer trenger ikke sønnen vite.

Gjest heffalumpen
Skrevet

2500 +++ ->7200 kr. Det skal dekke bo, klær, mat, skoleutigfter, sport, lege, transport, fritidsaktiviteter, ferier, ALT! Det er en grunn til at du får dobbel barnetrygd, jeg vet ikke hvorfor, men kanskje noen må jobbe mindre enn 100 % eller at det er 'dyrt' med ett barn?

Du er ikke på bærtur. Dumt av faren at han ikke ønsker å gi en hundrelapp og sånn, men bakvaske deg. Du får si det som det er til gutten: at alle som har barn, skal betale for det barna trenger, og hvis de har nok penger, skal barna også ha til litt sport og fritid. Men at det er ikke noe han skal bekymre seg om. Det er en voksen-greie.

Og at dere klarer dere jo selv om han ikke får den hundrelappen.

Skrevet

Har ingen fornuftige svar å gi sånn økonomisk, men jeg ser at noen driver å "finregner" under her. Om fx at far unger fra andre ekteskap får mer økonomisk enn de som bor med han.

Vel vet jo at det er økonomi som diskuteres her, men synes bare det er rett og rimelig at far betaler godt! Han slipper tross alt oppdragelsen! All "tid og kjærlighet" og andre ting skal også godtgjøres når han slipper å ta det ansvaret selv!

Forresten hørtes han ut som en dust, og det er helt seriøst noe du burde ta opp med han. At han ikke belemrer sønnen sin med at han synes han betaler for mye. Det kan jeg love deg er sårt å høre for sønnen, vært der selv.

Gjest mor klu
Skrevet

Jeg er mor, og min mann betaler 3200 kr i bidrag for sin datter fra et tidligere forhold. Vi har 2 barn sammen, så våre barn får ikke like mye som søsteren får. Nå går dette selvfølgelig ikke til henne, men til moren som har den daglige omsorgen og dermed boutgifter og andre naturlige utlegg man har for et barn. Moren tjener 240 000 i året, min mann 360 000. Hun har 2 andre barn også som hun får bidrag for. Systemet nå er ikke bra for noen parter tror jeg, bidragsyter taper i alle fall veldig på det.

Men han kan passe munnen sin overfor sønnen sin, han har ingenting med farens økonomiske situasjon å gjøre. Han kan ganske enkelt si at han desverre ikke har råd, noe mer trenger ikke sønnen vite.

Du skriver at det barnet din mann har fra før av får mer en sine søstre som dere har sammen. Hva mener du? hvordan mer? Jeg bare lurer på hvordan andre løser slike ting. Min sønn sier hans halv søsken får mer en han. Reiser, leker , div.. men det kan jo være at han bare oppfatter det slik.

Skrevet

Du skriver at det barnet din mann har fra før av får mer en sine søstre som dere har sammen. Hva mener du? hvordan mer? Jeg bare lurer på hvordan andre løser slike ting. Min sønn sier hans halv søsken får mer en han. Reiser, leker , div.. men det kan jo være at han bare oppfatter det slik.

De andre to får ikke 3200 hver sier hun, for det er det ikke penger til.

Gjest mor klu
Skrevet

De andre to får ikke 3200 hver sier hun, for det er det ikke penger til.

Min sønn får jo heller ikke de 2500 rett i hånden. Eller missforsto jeg deg?

og hva mente du med det siste innlegget ditt?

Skrevet

Min sønn får jo heller ikke de 2500 rett i hånden. Eller missforsto jeg deg?

og hva mente du med det siste innlegget ditt?

jeg gidder ikke forklare.

Gjest mor klu
Skrevet

jeg gidder ikke forklare.

Da bør du la være å kommentere.

Skrevet

Da bør du la være å kommentere.

Det går ikke an å forklare mer overfor en som ikke skjønner det jeg skrev, hva er vitsen med det?

jeg kommenterer og svarer på akkurat det jeg vil - når jeg skjønner at budskapet ikke når fram - så gidder jeg ikke terpe på det heller, jeg ser jo at du har bestemt deg for at faren ikke betaler mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...