Gå til innhold

Bidrag som far betaler

Anbefalte innlegg

Gjest mor klu
Skrevet

Det går ikke an å forklare mer overfor en som ikke skjønner det jeg skrev, hva er vitsen med det?

jeg kommenterer og svarer på akkurat det jeg vil - når jeg skjønner at budskapet ikke når fram - så gidder jeg ikke terpe på det heller, jeg ser jo at du har bestemt deg for at faren ikke betaler mye.

du er dårlig på å forklare deg.Du er også dårlig med å konkludere. Hvor står det at jeg syntes faren betaler for lite?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

9

• petter smart

5

• Atene

4

• Bailis

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

du er dårlig på å forklare deg.Du er også dårlig med å konkludere. Hvor står det at jeg syntes faren betaler for lite?

Jeg er ganske dårlig i kveld.

Gjest mor klu
Skrevet

Jeg er ganske dårlig i kveld.

ja da forklarer det jo sitt. God bedring:)

Skrevet

joda, sikkert fint om pappa kunne bidra med mer av og til, men etter de nye bidragsreglene mener jeg de ikke henger seg så veldig opp i inntekt (om den ikke er altfor lav da)

de regner ut fra hva de mener et barn faktisk koster, også trekker de fra, eventuellt legger til ved mye samvær eller lite samvær...

Dette er nok en problemstilling som alltid vil gjøre en av partene misfornøyd i større eller mindre grad, men regler er regler:-)

Skrevet

Du skriver at det barnet din mann har fra før av får mer en sine søstre som dere har sammen. Hva mener du? hvordan mer? Jeg bare lurer på hvordan andre løser slike ting. Min sønn sier hans halv søsken får mer en han. Reiser, leker , div.. men det kan jo være at han bare oppfatter det slik.

Ny dag:

Hun skriver at hennes mann's barn får 3200 i barnebidrag fra han - og det skal da bli 6400 -om moren til barnet bidrar med like mye. det betyr at det da skulle være 12800 også til de to barna han og hun har sammen - og derfor sier hun at det er det ikke (skjønner jeg godt) og at de to barna derfor får mindre enn sin halvsøster.

Skjønte du det nå?

*feber*

petter smart
Skrevet

Har ingen fornuftige svar å gi sånn økonomisk, men jeg ser at noen driver å "finregner" under her. Om fx at far unger fra andre ekteskap får mer økonomisk enn de som bor med han.

Vel vet jo at det er økonomi som diskuteres her, men synes bare det er rett og rimelig at far betaler godt! Han slipper tross alt oppdragelsen! All "tid og kjærlighet" og andre ting skal også godtgjøres når han slipper å ta det ansvaret selv!

Forresten hørtes han ut som en dust, og det er helt seriøst noe du burde ta opp med han. At han ikke belemrer sønnen sin med at han synes han betaler for mye. Det kan jeg love deg er sårt å høre for sønnen, vært der selv.

"Han slipper tross alt oppdragelsen!"

Hvilken planet lever du på?

Far har samvær, noe som innebærer både direkte oppdragelse og utgifter (han må også ha plass til sønnen i huset, samt andre utgifter ifm samvær).

Og det er ofte at fedre får mindre samvær enn de ønsker. Hvorfor skal de da betale fordi de "slipper" oppdragelse?

petter smart
Skrevet

så 2500 kr er mer en nok mener dere.ok

Hva koster det å ha et barn i mnd? Om vi sier faren betaler 2500 kr til barnet og jeg 2500 kr..til barnet Dette er bare en tanke.

Barnet har da 5000 kr i mnd + dobbel barnetrygd. Altså 7200 kr. Det skal dekke bo? klær, mat? ellers fritidsaktiviteter?

Er jeg på bærtur eller hvordan regner man ut hva det koster?

Regnestykket ditt blir feil.

Han vil ved normalt samvær bruke langt mer enn de 2500 han betaler i bidrag.

Han må jo også dekke bo til sønnen, selv om sønnen er der sjelden. Denne kostnaden blir dermed lik for dere begge. I samværsperioden påløper også mat og andre løpende utgifter for far.

Da har du 7200 kr som skal dekke alt annet enn bo. Er ikke det nok så lever du et luksusliv.

Gjest mor klu
Skrevet

Regnestykket ditt blir feil.

Han vil ved normalt samvær bruke langt mer enn de 2500 han betaler i bidrag.

Han må jo også dekke bo til sønnen, selv om sønnen er der sjelden. Denne kostnaden blir dermed lik for dere begge. I samværsperioden påløper også mat og andre løpende utgifter for far.

Da har du 7200 kr som skal dekke alt annet enn bo. Er ikke det nok så lever du et luksusliv.

Min sønn er hos sin far 2 ganger i året...! Så hvor mye mat han nu må ut med er veldig lite.. Jeg tok bare en ca tanke da jeg kom fram til 7200. Fordi far betaler 2500 kr og om jeg da skal bidra med 2500 og barnetrygden i tilegg så blir det jo 7200 kr.. see?

Jeg har utbetalt 9000 kr i lønn, bidrag 2500 og barnetrygd 2200.

Lever vi i luksus?

Det blir 13700 kr det.

Husleien min er på 5000 kr.

Strøm er på 800 kr

tlf og nett på 1000 kr

lån 1800 kr

forsikring er på 600 kr

mat er 4000 kr

dette ble da 13 200 kr i utgifter

Da har jeg ikke tatt med klær, fritidsaktiviteter, avis, og andre småting.for å ikke nevne bensin.

Så jeg kan selv ikki se vi lever i luxus, andre som ser det?

Gjest mor klu
Skrevet

Ny dag:

Hun skriver at hennes mann's barn får 3200 i barnebidrag fra han - og det skal da bli 6400 -om moren til barnet bidrar med like mye. det betyr at det da skulle være 12800 også til de to barna han og hun har sammen - og derfor sier hun at det er det ikke (skjønner jeg godt) og at de to barna derfor får mindre enn sin halvsøster.

Skjønte du det nå?

*feber*

egentlig kan man jo ike regne slik.... Det er jo ikke i mitt tilfelle 7200 kr i mnd rett til gutten min i klær, lommepenger , reiser..

Pengene dekker hva det koster å ha et barn ellers. Bo, mat uansett.. skjønner du? eller er du i febertåken?

Skrevet

egentlig kan man jo ike regne slik.... Det er jo ikke i mitt tilfelle 7200 kr i mnd rett til gutten min i klær, lommepenger , reiser..

Pengene dekker hva det koster å ha et barn ellers. Bo, mat uansett.. skjønner du? eller er du i febertåken?

Bo måtte du betalt om du ikke hadde barn også - men det er jo Bailis eksempel du tvilte på som jeg prøver å forklare - jeg her afeber

petter smart
Skrevet

Min sønn er hos sin far 2 ganger i året...! Så hvor mye mat han nu må ut med er veldig lite.. Jeg tok bare en ca tanke da jeg kom fram til 7200. Fordi far betaler 2500 kr og om jeg da skal bidra med 2500 og barnetrygden i tilegg så blir det jo 7200 kr.. see?

Jeg har utbetalt 9000 kr i lønn, bidrag 2500 og barnetrygd 2200.

Lever vi i luksus?

Det blir 13700 kr det.

Husleien min er på 5000 kr.

Strøm er på 800 kr

tlf og nett på 1000 kr

lån 1800 kr

forsikring er på 600 kr

mat er 4000 kr

dette ble da 13 200 kr i utgifter

Da har jeg ikke tatt med klær, fritidsaktiviteter, avis, og andre småting.for å ikke nevne bensin.

Så jeg kan selv ikki se vi lever i luxus, andre som ser det?

Er det fars valg at han er så sjelden hos ham?

Synes ikke det er rimelig at far skal betale for diverse fritidsaktiviteter++ når han betaler så mye i bidrag og ikke har mer samvær.

Du må også huske på at bidraget er til barnet, ikke til deg. Dersom du kun tjener 9000 kr er det du som tjener lite. At dine utgifter er høye er ditt problem og far skal ikke betale for dette.

Slik det er nå virker det som om han betaler mer for barnet enn deg.

petter smart
Skrevet

Du skriver at det barnet din mann har fra før av får mer en sine søstre som dere har sammen. Hva mener du? hvordan mer? Jeg bare lurer på hvordan andre løser slike ting. Min sønn sier hans halv søsken får mer en han. Reiser, leker , div.. men det kan jo være at han bare oppfatter det slik.

Regnestykket er egentlig enkelt.

Han betaler 3200 for et barn. Dersom mor bidrar med det samme blir dette 6400 for dette barnet. I tillegg kommer barnetrygden og en annen skatteklasse.

Dersom en ser bort fra de to siste punktene blir regnestykket slik;

Han har to barn og må da bruke 6400*2 = 12 800 på disse barna. Han får verken en ekstra barnetrygd eller lavere skatt.

Hun mener da at de ikke har råd til å bruke 12 800 kr på barna og at hans barn fra et tidligere forhold får mer enn barna han bor med.

Skrevet

Synes ikke det er rimelig at far skal betale for diverse fritidsaktiviteter++ når han betaler så mye i bidrag og ikke har mer samvær.

Du må også huske på at bidraget er til barnet, ikke til deg. Dersom du kun tjener 9000 kr er det du som tjener lite. At dine utgifter er høye er ditt problem og far skal ikke betale for dette.

Men nå må du bestemme deg, da...

Først skal ikke far betale mer, fordi samvær koster. Og nå skal han ikke betale mer, fordi han _ikke_ har så mye samvær.

Jeg bare måtte påpeke den manglende logikken her. Forøvrig har jeg allerede svart trådstarter at jeg ikke synes hun har grunn til å klage på beløpet.

Skrevet

"Han slipper tross alt oppdragelsen!"

Hvilken planet lever du på?

Far har samvær, noe som innebærer både direkte oppdragelse og utgifter (han må også ha plass til sønnen i huset, samt andre utgifter ifm samvær).

Og det er ofte at fedre får mindre samvær enn de ønsker. Hvorfor skal de da betale fordi de "slipper" oppdragelse?

Jeg lever på en reell planet.

Daglig omsorg innbefatter grenser og oppdragelse. Helgeomsorgen har en tendens til å ha slackere regler. Med godteri og xtra stas på ungen der ungen får lov til mer. Sånn er det bare.

Gjest mor klu
Skrevet

hehe er mine utgifter høye?? Må le her.. Vell.. mat må man ha.. hus må man ha, strøm må man ha...

Jeg kan ikke se at mine utgifter er høye . men unasett så var ikke det hovedpoenget. jeg svarte og skrev opp det jeg gjorde fordi du kom med en tale om luxus..

Om du leser hovedtråden så kan du se hva faren sier til sin sønn.. er det flott av han? tenkt å si slike ting til et barn. Mitt spørsmål var da om dere syntes faren kunne bidra med litt lommepenger av og til.. thats it!

Ja det er farens valg ang samvær. Faren bor langt unna.

Jeg skulle ønske han kunne være mer i lag med sin far.

Gjest mor klu
Skrevet

Men nå må du bestemme deg, da...

Først skal ikke far betale mer, fordi samvær koster. Og nå skal han ikke betale mer, fordi han _ikke_ har så mye samvær.

Jeg bare måtte påpeke den manglende logikken her. Forøvrig har jeg allerede svart trådstarter at jeg ikke synes hun har grunn til å klage på beløpet.

Jeg bestemme meg?

far sier samværet koster derfor kan han ikke ha sønnen så mye.Dette er ikke jeg som sier, men far.Så les hva jeg skriver før du legger inn komentar.Så sier han til vår sønn at han betaler så mye at han ikke vil gi han lommepenger. Greit nok, men å si til vår sønn at jeg bør få meg bedre betalt jobb så han slipper å betale så mye til et barn ligner ingenting...

Bidraget regnes ut hvor mye inntetkt han har og hvor mye inntekt jeg har.

Gjest mor klu
Skrevet

Bo måtte du betalt om du ikke hadde barn også - men det er jo Bailis eksempel du tvilte på som jeg prøver å forklare - jeg her afeber

du har feber enda forstår jeg, hehe

Når man er en person kan man leie leilighet med et soverom , eller hybel. Når man har et barn må man ha litt større standard. Så da blir det dyrere...

Bli frisk snart da:)

Skrevet

Jeg bestemme meg?

far sier samværet koster derfor kan han ikke ha sønnen så mye.Dette er ikke jeg som sier, men far.Så les hva jeg skriver før du legger inn komentar.Så sier han til vår sønn at han betaler så mye at han ikke vil gi han lommepenger. Greit nok, men å si til vår sønn at jeg bør få meg bedre betalt jobb så han slipper å betale så mye til et barn ligner ingenting...

Bidraget regnes ut hvor mye inntetkt han har og hvor mye inntekt jeg har.

Nei, petter smart må bestemme seg. Se nå hvem svaret mitt var til.

Gjest mor klu
Skrevet

Nei, petter smart må bestemme seg. Se nå hvem svaret mitt var til.

ok sorry... pettersmart har for vane å være litt ulogisk.. intet nytt under kjolen.

Skrevet

ok sorry... pettersmart har for vane å være litt ulogisk.. intet nytt under kjolen.

Og nettopp derfor kunne jeg ikke la anledningen gå fra meg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...