Gå til innhold

Bidrag som far betaler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

9

• petter smart

5

• Atene

4

• Bailis

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest mor klu
Skrevet

Etter sifo sine satser så skal et barn 11-14 år klare seg på 3200 utenom boutgifter altså ca 7200-3200=4000 igjen, da synes jeg ikke du bør bære deg men heller se på din lønn i forhold til utgifter.

Gå inn på sifo selv å se budsjett.

http://www.sifo.no/files/standardbudsjett_enkel.pdf

hva behager? bærer meg?

Hvor står det at jeg klager på det faren betaler?

Dette er et spørsmål om faren bør gi litt i lommepenger av og til, eller om det han betaler faktisk skal dekke det også. Kan ikke se at jeg bærer meg over det.

Men derimot så bærer jeg meg over det faren sier til sin sønn.

Faren klarer å si at han må betale så mye fordi jeg har så liten inntekt og nu er det på tide at din mor begynner å få inn mer penger så jeg ikke trenger å betale så mye for deg. min sønn blir da selfølgelig lei seg.

Hvilken "voksen mann" sier slike ting til sitt barn?

Gjest midia
Skrevet

hva behager? bærer meg?

Hvor står det at jeg klager på det faren betaler?

Dette er et spørsmål om faren bør gi litt i lommepenger av og til, eller om det han betaler faktisk skal dekke det også. Kan ikke se at jeg bærer meg over det.

Men derimot så bærer jeg meg over det faren sier til sin sønn.

Faren klarer å si at han må betale så mye fordi jeg har så liten inntekt og nu er det på tide at din mor begynner å få inn mer penger så jeg ikke trenger å betale så mye for deg. min sønn blir da selfølgelig lei seg.

Hvilken "voksen mann" sier slike ting til sitt barn?

ok. Jeg heter ikke middi men det gjør ikke noe.

beklager jeg tok litt feil i tråden her.

Selvfølgelig skal ikke far til barnet si sånne ting til barnet.

Jeg tror kanskje ikke at du skal spørre far om mere penger da du egentlig får veldig mye fra før.

Det er du som må ta av de pengene å gi som lommepenger.

Du får kutte i utgifter hvis pengene ikke strekker til.

Gjest mor klu
Skrevet

ok. Jeg heter ikke middi men det gjør ikke noe.

beklager jeg tok litt feil i tråden her.

Selvfølgelig skal ikke far til barnet si sånne ting til barnet.

Jeg tror kanskje ikke at du skal spørre far om mere penger da du egentlig får veldig mye fra før.

Det er du som må ta av de pengene å gi som lommepenger.

Du får kutte i utgifter hvis pengene ikke strekker til.

Jeg spør ikke faren om mer penger.. Det er guttungen som ringer faren av og til. Det er slutt på det nu. Jeg ville ha andres meninger om dette... Takk det har jeg fått:)

Om du ser lengere ned så er det vell ikke mye å kutte på?

vell kan jo ta bort internett? eller hur.. resten er strengt tatt nødvending

Skrevet

du har feber enda forstår jeg, hehe

Når man er en person kan man leie leilighet med et soverom , eller hybel. Når man har et barn må man ha litt større standard. Så da blir det dyrere...

Bli frisk snart da:)

PØH! *s*

petter smart
Skrevet

hehe er mine utgifter høye?? Må le her.. Vell.. mat må man ha.. hus må man ha, strøm må man ha...

Jeg kan ikke se at mine utgifter er høye . men unasett så var ikke det hovedpoenget. jeg svarte og skrev opp det jeg gjorde fordi du kom med en tale om luxus..

Om du leser hovedtråden så kan du se hva faren sier til sin sønn.. er det flott av han? tenkt å si slike ting til et barn. Mitt spørsmål var da om dere syntes faren kunne bidra med litt lommepenger av og til.. thats it!

Ja det er farens valg ang samvær. Faren bor langt unna.

Jeg skulle ønske han kunne være mer i lag med sin far.

Prøv å le litt mindre og les litt bedre.

Poenget mitt er at utgiftene dine er for høye i forhold til det DU tjener. Det er altså du som tjener for lite, ikke bidraget som er for lite.

7200 for et barn er mye penger. Hus måtte du hatt likevel.

Slik det er nå bruker faren mer penger på barnet enn du gjør.

Men jeg ser selvfølgelig enig i at faren ikke skulle sagt noe som helst om dette til sønnen deres. Barna skal aldri involveres i økonomiske problemer/uoverenstemmelser. Å gi han skyldfølelse er helt uakseptabelt.

Med en slik far så er det kanskje best at han ikke har så mye samvær.

Og ja, jeg synes faren burde gitt sønnen lommepenger iblant.

Skrevet

du har feber enda forstår jeg, hehe

Når man er en person kan man leie leilighet med et soverom , eller hybel. Når man har et barn må man ha litt større standard. Så da blir det dyrere...

Bli frisk snart da:)

Jeg måtte ha rom til barna mine også den gang jeg bare hadde de i helgene - og betalte mer enn fullt barnebidrag. Jeg betalte 6000 - og det er 11 år siden-

• 2 uker senere...
Skrevet

Du skriver at det barnet din mann har fra før av får mer en sine søstre som dere har sammen. Hva mener du? hvordan mer? Jeg bare lurer på hvordan andre løser slike ting. Min sønn sier hans halv søsken får mer en han. Reiser, leker , div.. men det kan jo være at han bare oppfatter det slik.

Jeg mener rent økonomisk. Vi har ikke råd til å kjøpe ting til våre barn for over 6000 kr hver mnd.

Barn synes vel alltid at andre får mer enn dem, så det er nok ikke så veldig mye å høre på. Hvis man lurer på om så er tilfelle, kan man prøve å ta det litt forsiktig opp med den andre part.

Beklager sent svar, har ikke vært her inne på en stund.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...