fuji1365380447 Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Hvor mye av gjeldsrentene får man fratrekk for på skatten? 0 Siter
kyrillo Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Hvis du har betalt f.eks kr 10.000 i renter, skal hele beløpet skrives på selvangivelsen. Effekten av dette er 28%. Dvs. at du skal betale kr 2.800 mindre i skatt pga. rentene. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Hvis du har betalt f.eks kr 10.000 i renter, skal hele beløpet skrives på selvangivelsen. Effekten av dette er 28%. Dvs. at du skal betale kr 2.800 mindre i skatt pga. rentene. Ja, 28 % var det . 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Hvis du har betalt f.eks kr 10.000 i renter, skal hele beløpet skrives på selvangivelsen. Effekten av dette er 28%. Dvs. at du skal betale kr 2.800 mindre i skatt pga. rentene. Står det prosent-tallet noe sted i veiledningen? Jeg finner det ikke. Meg og samboeren er uenige om dette - jeg har alltid forstått det slik som du sier, men han sier at hele rentebeløpet trekkes fra. Og i skatteveiledningen står det som følger: " Du kan vanligvis føre til fradrag alle renter som er påløpt i inntektsåret". Jeg fatter ingenting. 0 Siter
Atene Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Står det prosent-tallet noe sted i veiledningen? Jeg finner det ikke. Meg og samboeren er uenige om dette - jeg har alltid forstått det slik som du sier, men han sier at hele rentebeløpet trekkes fra. Og i skatteveiledningen står det som følger: " Du kan vanligvis føre til fradrag alle renter som er påløpt i inntektsåret". Jeg fatter ingenting. Hele beløpet trekkes fra. Da blir nettoinntekten din tilsvarende redusert, og du får ikke nettoskatt på 28% på fradragsbeløpet. Spart skatt = 28% av betalte renter. 0 Siter
kyrillo Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Står det prosent-tallet noe sted i veiledningen? Jeg finner det ikke. Meg og samboeren er uenige om dette - jeg har alltid forstått det slik som du sier, men han sier at hele rentebeløpet trekkes fra. Og i skatteveiledningen står det som følger: " Du kan vanligvis føre til fradrag alle renter som er påløpt i inntektsåret". Jeg fatter ingenting. Det var jo det jeg skrev: "Hele" beløpet skal stå i selvangivelsen. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Hele beløpet trekkes fra. Da blir nettoinntekten din tilsvarende redusert, og du får ikke nettoskatt på 28% på fradragsbeløpet. Spart skatt = 28% av betalte renter. Men hvor får du de 28% fra? Hvor står det? Er det bare meg som er dum her, eller? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Men hvor får du de 28% fra? Hvor står det? Er det bare meg som er dum her, eller? 28 prosent er skattesatsen 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 28 prosent er skattesatsen Jeg ser at du sier det - men jeg spør om du har en link eller et sidetall i skatteveiledningen..? Vil så gjerne vise til mannen min at jeg har rett, og desverre så holder det ikke å si til ham at Mary Poppins på DOL sier det ;-) 0 Siter
Atene Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Jeg ser at du sier det - men jeg spør om du har en link eller et sidetall i skatteveiledningen..? Vil så gjerne vise til mannen min at jeg har rett, og desverre så holder det ikke å si til ham at Mary Poppins på DOL sier det ;-) At nettoskatten er 28% kan du f.eks. finne på side 28 i veiledningen, under utregningen. Fellesskatt til staten, 11,8% + inntektsskatt til kommune og fylke, 16,2%. Til sammen 28%. Dette er den skattesatsen som benyttes på nettoinntekt, og dermed også den prosenten av fradraget som skatten reduseres med. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Jeg ser at du sier det - men jeg spør om du har en link eller et sidetall i skatteveiledningen..? Vil så gjerne vise til mannen min at jeg har rett, og desverre så holder det ikke å si til ham at Mary Poppins på DOL sier det ;-) Hehe kan ikke skjønne at ikke det holder? Desverre har jeg ingen link i farten, men nominell skattesats er garantert 28% og det er dette som brukes på nettoinntekten. Det er sikkert noen som kan finne link til deg hvis du spør igjen på dol 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.