Gjest Svar fort, pliiis! Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Barnet mitt skal skrive komparativ og superlatvformene av adjektivet sterkt. Antar det er sterk- sterkere- sterkest.(gradbøying) Noen som har en link? 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Link til hva? Gradbøying av adjektiv? Det er korrekt ja. Eventuelt måtte det vært mer sterk mest sterk, men sterk bøyes på den vanlige måten. 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Tenk compare - man sammenligner. Jeg er sterkere enn deg. Og superlativ - som i at superlativene flagrer, da er det jo noe innmari til skryt. Den beste, den sterkeste, den flotteste, den mest sexy, også videre. 0 Siter
flisa Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Tenk compare - man sammenligner. Jeg er sterkere enn deg. Og superlativ - som i at superlativene flagrer, da er det jo noe innmari til skryt. Den beste, den sterkeste, den flotteste, den mest sexy, også videre. LURT! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Tenk compare - man sammenligner. Jeg er sterkere enn deg. Og superlativ - som i at superlativene flagrer, da er det jo noe innmari til skryt. Den beste, den sterkeste, den flotteste, den mest sexy, også videre. Stilig måte å huske det på! 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Stilig måte å huske det på! Jeg måtte alltid ha huskeregler eller assosiasjonsopplegg for å huske ting. Type "aldri to l'er i aldri, alltid to l'er i alltid". Slike regler er artige enn grammatiske regler. 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 LURT! Ikke sant? Jeg er faktisk litt stolt av den tankerekken. Men jeg liker å forstå hva som ligger bak ord, og synes vår latinske arv er spennende. Litt ordnerd der. 0 Siter
Gjest Yljali Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Litt seint ute, men til neste gang du skal hjelpe barnet ditt med lekser kan du pråve denne lenken: http://www.norsknettskole.no/ressurssidene/view.cgi?&link_id=0.1044.1115&session_id=305522651&spraak=bm Vet ikke hvordan jeg får lenken aktiv, men klipp ut og lim inn i adressefeltet. Der er det mye greit hjelpestoff for alle fag på forskjellige klassetrinn. Egentlig et godt tips til foreldremøter: at lærerne presenterer ressurssider som kan støtte foreldrene i leksearbeidet. For det blir neppe siste utfordring 0 Siter
flisa Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Litt seint ute, men til neste gang du skal hjelpe barnet ditt med lekser kan du pråve denne lenken: http://www.norsknettskole.no/ressurssidene/view.cgi?&link_id=0.1044.1115&session_id=305522651&spraak=bm Vet ikke hvordan jeg får lenken aktiv, men klipp ut og lim inn i adressefeltet. Der er det mye greit hjelpestoff for alle fag på forskjellige klassetrinn. Egentlig et godt tips til foreldremøter: at lærerne presenterer ressurssider som kan støtte foreldrene i leksearbeidet. For det blir neppe siste utfordring Linken er jo aktiv den! hehe 0 Siter
jubalong70 Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg måtte alltid ha huskeregler eller assosiasjonsopplegg for å huske ting. Type "aldri to l'er i aldri, alltid to l'er i alltid". Slike regler er artige enn grammatiske regler. Absolutt. Det blir både lett og morsomt å huske da. 0 Siter
Gjest Yljali Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Linken er jo aktiv den! hehe Ja, så sannelig. Kunnskap jeg ikke visste at jeg hadde. Den ble bare ikke aktiv på "kladden", så jeg trodde ikke den ble det på trykk heller. Hva man ikke kan! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.