Gjest blue cucumber Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Vel, når det er så mye snakk om handikap her på DOL... får smi mens jernet er varmt. Lurer litt på når man kvalifiserer til å ha en multifunksjonshemning. Jeg har alltid trodd at det omfattet store kognitive og fysiske funksjonshemninger i en svært alvorlig grad, og at man da var dypt psykisk utviklingshemmed. Men da jeg så på Tore på Sporet, så ble en mann med CP og MS omtalt som multifunksjonhemmet. Altså, hvis man har flere fysiske funksjonshemninger, er man da multihandikappet? 0 Siter
amerikafareren Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 multi betyr fler så multihandikappet betyr flerhandikappet- dvs. med flere handikapp. Begrepet har likevel vært mest brukt om de som er mentalt og fysisk sterkt handikappet. En mann med Cp og MS har flere handikapp, men jeg ville ikke brukt betegnelsen multihandikappet selv om det ikke er feil. 0 Siter
gripp Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Den ikke-medisinske og sosiale varianten; Hvis man - samtidig - er stygg, fattig, dum og lat vil man slite, og ha en såkalt sosialt multidysfunksjon. Hvis man kan unngå bare en eneste av disse egenskapene, vil det gjerne gå en vel her i livet. Enda en teori fra.... 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Jeg har samme oppfatning som amerikafareren. 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Jeg reagerte også på det. Det virket ikke som mannen hadde kognitive problemer selv om det er mulig å ha med både MS og CP. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Jeg tror man pleier å betegne døvblinde som multihandicappede. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.