Gå til innhold

ønsker å bli gravid, men har noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest lurerbarepå

Hei!

Vi ønsker å prøve å få barn. I den sammenheng har jeg noen spørsmål.

Hvordan er det å reise til syden mens man er "prøver". Kan jo hende man får dette toksoplasmosegreiene. Sett at man blir gravid før man er i syden, men ikke har funnet det ut enda. Er det fare for fosteret på et så tidlig stadium?

Andre ting en bør ta hensyn til om man reiser helt i starten av et svangerskap!?

Fortsetter under...

Du bør uansett ta dine forhåndsregler (som alle bør ta i syden) feks ligge unna kjøtt som ikke er skikkelig stekt, drikkevann og isbiter, iskrem fra dårlige frysebokser osv. Hverken du eller et evt foster har godt av en mageinfeksjon.

Ligg unna løskatter som det ofte er mye av i syden. Vask all frukt og grønt i vann fra flaske.

Gjest Barbalala

Du bør uansett ta dine forhåndsregler (som alle bør ta i syden) feks ligge unna kjøtt som ikke er skikkelig stekt, drikkevann og isbiter, iskrem fra dårlige frysebokser osv. Hverken du eller et evt foster har godt av en mageinfeksjon.

Ligg unna løskatter som det ofte er mye av i syden. Vask all frukt og grønt i vann fra flaske.

Husk også å være nøye med å vaske hender etc hvis du skal på stranden, eller hvis du har flere barn og leker med dem i sandkassen - her kan det være rester av katteavføring... Dette var legen min opptatt av da jeg reiste til Spania tidlig i mitt forrige svangerskap. Ellers er det som de andre sier her, viktig å være nøye med hygiene generelt.

God tur!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...