Gå til innhold

Kvalme

Anbefalte innlegg

Gjest orntli lei
Skrevet

0ff. Nå har jeg gått rundt og vært kvalm i ca 1 uke. Har bare kasta opp 2 ganger, avføringer er som normalt men jeg har dundrende hodepine og smerter i nedre del av mageregionen og litt i underlivet.

Bruker ingen prevensjon for tida og er ca 2 uker for sen med menstruasjonen.

Veit derfor at sannsynligheten for at jeg er gravid er stor. Likevel lurer jeg på om det kan være noe annet? Jeg har ikke mulighet til å komme meg til lege før i neste uke.

Er svært redusert og klarer ikke annet enn å ligge!

Noen kjærringråd mot kvalme??

Skrevet

Om du er gravid eller ikke, må du sjekke. Du kan bruke ingefær mot kvalme, og det beste er å koke det og drikke vannet.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hvis du har hatt ubeskyttet sex så kan det være en viss sjanse for at du er gravid ;o)

Skrevet

Du trenger ikke gå til legen for å fastslå om du er gravid. De selges graviditetstester på apoteket og bor du på et mindre sted har de sikkert en dagligvare med medisinutsalg hvor de selger det også.

Skrevet

Ifølge en bok jeg har: Egenbehandling Kvalme og brekninger: Drikk ofte og lite. Unngå fast føde i noen dager. Stump røyken.

Egenbehandling Morgenkvalme (hvis det er det du har): Spis små måltider hyppig, og unngå fet mat. Ta en tørr kjeks når du står opp om morgenen, og bruk fersk ingefær i matlagingen. Sørg for å få mye hvile.

Skrevet

har tre barn selv, kun den siste jeg var morgenkvalm med, men fikk dette rådet på dol og det virket:-)

Spis tørre kjeks før du går opp av senga på morgenen, samt ha litt vann, det virket for meg..

jeg kan jo ikke si sikkert om du er gravid men redsel for og være/ønske om og være kan enkelte ganger skape krøll i syklusen:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...