flisa Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Kjæresten min vet godt at eksen og jeg har mye kontakt, de har da også truffet hverandre flere ganger og kjæresten har da ingen problemer med det. Dette tok jeg opp tidlig i forholdet og han skjønner at vi har kontakt så og si utelukkende pga ungene. Ja det er jo på grunn av ungene 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Hvorfor viste ikke han om dette på forhånd da? Du kunne jo sagt ifra til kjæresten din at du skal spise lunsj med eksen din. Alle takler ikke en slik overaskelse. Åpenhet kan løse mangt. 0 Siter
Gjest ikke vanlig vel Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg er dypt uenig med deg. Ja, det er jo åpenbart. Tror det er noe med eldre folk, de tar lettere på sånt. Svigermor omgås også sine ekser, har dem til jul osv. Har hatt en eks på besøk i 14 dager selv om hun bor med ny mann. Han hater det, men hun gir f i det. Synes det blir for dumt jeg. Man må da virkelig greie å gi slipp på sine ekser. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Hadde du sagt ifra til din kjæreste at du skulle spise med eksen? evt hvorfor ikke? 0 Siter
Gjest ikke vanlig vel Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Hva er vitsen? Hva er vitsen med venner? Hva om det tidligere paret har kjent hverandre i mange år, f.eks. vært i samme vennegjeng tidligere, og så en dag blitt kjærester. Det er ikke uvanlig og skjer nok i alle vennegjenger. Forholdet er over, men ingen bærer noen nag til den andre parten. Jeg får spørre som deg: I en sånn situasjon: Hva er vitsen med ikke å gå tilbake til sitt vanlige vennskap igjen? Litt usaklig å spørre om vitsen med venner. Du ser åpenbart ikke på ekser som ekser, men venner og har glemt fortiden du hadde med dem. Nå er vel ikke du kjent for å være en mann som tar forhold så seriøst, du har kanskje ikke så mange seriøse bak deg? Hvis man er en vennegjeng (og da altså er ca 15 år?), blir sammen med en derfra og så bryter, så blir det en litt spesiell situasjon. Man kan sikker henge sammen alle, men det blir jo litt sært å bare henge med eksen. Hvis man så fint kan omgås eksen etter et brudd og ikke ser på dem som ekser engang så kunne det ikke være mye til forhold... Jeg tror man har et stort problem med å skaffe seg venner om man må ha ekser som venner. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Hun har flyttet til Amerika og blitt student. Hvis hun skriver derifra blir ikke æøå forandret da? eller kanskje hun er hjemme på visitt? 0 Siter
Incubo Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Hadde du sagt ifra til din kjæreste at du skulle spise med eksen? evt hvorfor ikke? Det kom plutselig..og da var typen i jobbinterviju..men du mener vel at jeg skulle ringt under intervijuet og spurt om lov? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Litt usaklig å spørre om vitsen med venner. Du ser åpenbart ikke på ekser som ekser, men venner og har glemt fortiden du hadde med dem. Nå er vel ikke du kjent for å være en mann som tar forhold så seriøst, du har kanskje ikke så mange seriøse bak deg? Hvis man er en vennegjeng (og da altså er ca 15 år?), blir sammen med en derfra og så bryter, så blir det en litt spesiell situasjon. Man kan sikker henge sammen alle, men det blir jo litt sært å bare henge med eksen. Hvis man så fint kan omgås eksen etter et brudd og ikke ser på dem som ekser engang så kunne det ikke være mye til forhold... Jeg tror man har et stort problem med å skaffe seg venner om man må ha ekser som venner. Glemt fortiden? Du snakker som om det er en selvfølge at fortiden er vond for en av partene. Det er ikke alle brudd som er vonde. Hvis et brudd er vondt er det nærliggende å tro at minst en av partene ikke er interessert i kontakt. I så fall er det jo greit. Da har man ikke kontakt. Det er jo ikke sånn at man forsøker å ha kontakt med sine ekser, det er kun hvis det faller seg naturlig. Kan du gi meg en god grunn til ikke å ha kontakt med en eks hvor bruddet ikke var vondt, og begge partene har lyst til å fortsette vennskapet? Du høres ut som en fjortis når du stadig argumenterer med at "det er ikke vanlig å ha kontakt med en eks, og det er ingen grunn til å ha det heller. Man finner jo andre venner", og det er alt du har å komme med. For egen del har jeg knapt kontakt med noen ekser, men det er fordi jeg ikke har noe til felles med mine ekser. Ingen grunn til noe vennskap da. Men jeg er venner med enkelte elskerinner og jenter jeg har hatt sex med. Er det også et problem? 0 Siter
Incubo Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Hvorfor viste ikke han om dette på forhånd da? Du kunne jo sagt ifra til kjæresten din at du skal spise lunsj med eksen din. Alle takler ikke en slik overaskelse. Åpenhet kan løse mangt. det kom plutselig en mld der han spurte om vi skulle spise lunsj..er et lite sted så var rett i nærheten uansett..så stakk innom der og kjøpte meg lunsj og satte meg sammen med han. Typen min var i jobbinterviju..kunne ikke bare ringe han å spørre om lov?? Jeg trodde jo det var noe som var HELT ok, da jeg faktisk har bodd sammen med barnefaren i lengre tid.. 0 Siter
flisa Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Ja, det er jo åpenbart. Tror det er noe med eldre folk, de tar lettere på sånt. Svigermor omgås også sine ekser, har dem til jul osv. Har hatt en eks på besøk i 14 dager selv om hun bor med ny mann. Han hater det, men hun gir f i det. Synes det blir for dumt jeg. Man må da virkelig greie å gi slipp på sine ekser. deg om det - det er godt å bli gammel å ikke bry seg om detaljer 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Hvis hun skriver derifra blir ikke æøå forandret da? eller kanskje hun er hjemme på visitt? Jeg tror hun varierer litt. Noen ganger skriver hun med æøå, og andre ganger med aa. Men her i Norge kan man jo stille inn en pc til ulike språk, og det kan man sikkert der borte også. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Det kom plutselig..og da var typen i jobbinterviju..men du mener vel at jeg skulle ringt under intervijuet og spurt om lov? Skjønner ikke helt hvorfor dere da på død og liv måtte ut å spise sammen, jeg ser på det som tillitsbrudd jeg og hadde ikke godtatt det. Nå er ikke jeg i denne situasjonen men ut fra hva jeg tenker så hadde jeg kommet til å reagere. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg tror hun varierer litt. Noen ganger skriver hun med æøå, og andre ganger med aa. Men her i Norge kan man jo stille inn en pc til ulike språk, og det kan man sikkert der borte også. æsj da får vi ikke til å se det på skrifta da. 0 Siter
Gjest ikke vanlig vel Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Glemt fortiden? Du snakker som om det er en selvfølge at fortiden er vond for en av partene. Det er ikke alle brudd som er vonde. Hvis et brudd er vondt er det nærliggende å tro at minst en av partene ikke er interessert i kontakt. I så fall er det jo greit. Da har man ikke kontakt. Det er jo ikke sånn at man forsøker å ha kontakt med sine ekser, det er kun hvis det faller seg naturlig. Kan du gi meg en god grunn til ikke å ha kontakt med en eks hvor bruddet ikke var vondt, og begge partene har lyst til å fortsette vennskapet? Du høres ut som en fjortis når du stadig argumenterer med at "det er ikke vanlig å ha kontakt med en eks, og det er ingen grunn til å ha det heller. Man finner jo andre venner", og det er alt du har å komme med. For egen del har jeg knapt kontakt med noen ekser, men det er fordi jeg ikke har noe til felles med mine ekser. Ingen grunn til noe vennskap da. Men jeg er venner med enkelte elskerinner og jenter jeg har hatt sex med. Er det også et problem? Det er vel heller du som er fjortis her som må ha ekser som venner. Selvsagt er ikke alle brudd vonde men det er jo en grunn til at man bryter, hvorfor da fortsette som venner. Blir for dumt for meg. 0 Siter
Gjest ikke vanlig vel Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 deg om det - det er godt å bli gammel å ikke bry seg om detaljer Så sant ikke en av detaljene dine er den nye mannens føleser så... 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 det kom plutselig en mld der han spurte om vi skulle spise lunsj..er et lite sted så var rett i nærheten uansett..så stakk innom der og kjøpte meg lunsj og satte meg sammen med han. Typen min var i jobbinterviju..kunne ikke bare ringe han å spørre om lov?? Jeg trodde jo det var noe som var HELT ok, da jeg faktisk har bodd sammen med barnefaren i lengre tid.. Du dro på det stedet og spiste med ham, og kjæresten din kom inn dit han også. Trodde du hadde hatt ham på lunsj hjemme siden kjæresten kom inn og så dere. Have a nice life! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Det er vel heller du som er fjortis her som må ha ekser som venner. Selvsagt er ikke alle brudd vonde men det er jo en grunn til at man bryter, hvorfor da fortsette som venner. Blir for dumt for meg. Hvem har sagt jeg må ha ekser som venner? Jeg tror jeg nettopp skrev at jeg knapt har kontakt med noen ekser. Du har fortsatt ikke klart å forklare hva som er problemet. Det eneste du spyr ut er: Åh, du er fjortis altså. En eks er en eks, altså. Det er ikke vanlig å ha ekser som venner, altså. Hva er problemet? Sjalusi? 0 Siter
Gjest ikke vanlig vel Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Hvem har sagt jeg må ha ekser som venner? Jeg tror jeg nettopp skrev at jeg knapt har kontakt med noen ekser. Du har fortsatt ikke klart å forklare hva som er problemet. Det eneste du spyr ut er: Åh, du er fjortis altså. En eks er en eks, altså. Det er ikke vanlig å ha ekser som venner, altså. Hva er problemet? Sjalusi? Hvorfor forsvarer du da det å ha esker som venner så voldsomt? Det var da virkelig du som dro inne det med fjortis først, så nå må du skjerpe deg. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Hvorfor forsvarer du da det å ha esker som venner så voldsomt? Det var da virkelig du som dro inne det med fjortis først, så nå må du skjerpe deg. Jeg dro det inn fordi du argumenterer som en. Eller... du argumenterer ikke i det hele tatt. Hvorfor jeg forsvarer det? Det går an å ha to tanker i hue på engang. Selv om jeg ikke har noen kontakt med mine ekser (med unntak av noen elskerinner og tidligere sexpartnere), vil ikke det si at andre ikke kan ha gode forhold til sine ekser etter brudd. Du sier det er unormalt. Det er ikke det jeg ser rundt meg. De jeg har møtt med din holdning er svært sjalue jenter. Min siste eks var rå på det der. Hun kritiserte meg for å ha kontakt med noen tidligere sexpartnere. Det var ikke normalt. Hun høres ut som deg. Vel, da jeg dumpa henne var det hun som søyt og klaget over at vi ikke kunne være venner. Jeg ville ikke. Hun var spik spenna. 0 Siter
Gjest ikke vanlig vel Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg dro det inn fordi du argumenterer som en. Eller... du argumenterer ikke i det hele tatt. Hvorfor jeg forsvarer det? Det går an å ha to tanker i hue på engang. Selv om jeg ikke har noen kontakt med mine ekser (med unntak av noen elskerinner og tidligere sexpartnere), vil ikke det si at andre ikke kan ha gode forhold til sine ekser etter brudd. Du sier det er unormalt. Det er ikke det jeg ser rundt meg. De jeg har møtt med din holdning er svært sjalue jenter. Min siste eks var rå på det der. Hun kritiserte meg for å ha kontakt med noen tidligere sexpartnere. Det var ikke normalt. Hun høres ut som deg. Vel, da jeg dumpa henne var det hun som søyt og klaget over at vi ikke kunne være venner. Jeg ville ikke. Hun var spik spenna. Jeg benekter ikke at det går ann, jeg ser bare ikke vitsen. Særlig om det plager ny partner. Jeg kunne fint vært venn med min ex, vi er ikke uvenner, men ser ikke poenget, selv om vi har mange felles venner. Det er liksom ingen grunn til å skulle sitte å spise lunsj med en eks alene når man er ferdig med denne og man har ny kjæreste. Man har da andre venner man kan spies lunsj med. En eks er for meg en person som er mye mer enn en venn, vi har delt alt, og være veldig intime og fortrolige. Selvsagt blir det rart å skulle være bare venn med en slik person. For meg! Tidligere sexpartnere det samme, men nå har ikke jeg meg med venner og alle rundt meg så det er ikke et problem for meg. Du er ikke særlig eldre enn 20 er du? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.