Gemini Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Men da har dere heller ikke i dag et forhold basert på vennskap. Her snakker jeg naturligvis om vennskap. De fleste som er foreldre og ikke lenger er sammen, har en eller annen grad av samarbeide om barnet. Mange klarer å holde en vennskapelig grei tone, og for enkelhets skyld sier de kanskje at man er venner, men egentlig tolker jeg det bare som at de har et ganske "forretningsmessig" forhold, de snakker sammen på en grei måte om barnet når det er relevant, og har en sivilisert, evt. vennskapelig tone, men er allikevel ikke VENNER i ordets rette forstand. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg benekter ikke at det går ann, jeg ser bare ikke vitsen. Særlig om det plager ny partner. Jeg kunne fint vært venn med min ex, vi er ikke uvenner, men ser ikke poenget, selv om vi har mange felles venner. Det er liksom ingen grunn til å skulle sitte å spise lunsj med en eks alene når man er ferdig med denne og man har ny kjæreste. Man har da andre venner man kan spies lunsj med. En eks er for meg en person som er mye mer enn en venn, vi har delt alt, og være veldig intime og fortrolige. Selvsagt blir det rart å skulle være bare venn med en slik person. For meg! Tidligere sexpartnere det samme, men nå har ikke jeg meg med venner og alle rundt meg så det er ikke et problem for meg. Du er ikke særlig eldre enn 20 er du? Nei, jeg er 15. Du understreker selv at det for deg ikke funker. Likevel argumenterer du for alle andre. God bedring. 0 Siter
flisa Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Så sant ikke en av detaljene dine er den nye mannens føleser så... I forhold til ens egne barn er slike følelser uviktig - da er det rett og slett ikke rett mann. 0 Siter
Gjest ikke vanlig vel Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Nei, jeg er 15. Du understreker selv at det for deg ikke funker. Likevel argumenterer du for alle andre. God bedring. Jeg vet kun om svigermor som bedriver dyrking av samvær med sine ekser. Til hennes nye manns store frustrasjon. Er det rart han mistrives når eksen skal bo hos dem i 14 dager og hun og eks skal sitte å mimre om gode gamle dager? Hun tror sikkert det funker for seg også, saken er vel at han nye også er på vei ut. det var vel slik hun har jaget alle sine mange menn... Det er da bare å lese her inne, det funker ikke for de aller fleste. Det er som sagt heller ingen grunn til at det skal funke, man har jo ny kjæreste og nye venner. 0 Siter
Gjest ikke vanlig vel Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 I forhold til ens egne barn er slike følelser uviktig - da er det rett og slett ikke rett mann. Bra det ikke finnes mange som deg. Svigermor er dessverre som deg, og hun har også byttet menn oftere enn andre bytter undertøy. De blir vel lei av eksene som flyr inn og ut der. For å snu det. Om hennes følelser for ham er så mye mindre viktige enn for barna, så er kanskje ikke hun rett kvinne. En god person greier å ta hensyn til fler. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg vet kun om svigermor som bedriver dyrking av samvær med sine ekser. Til hennes nye manns store frustrasjon. Er det rart han mistrives når eksen skal bo hos dem i 14 dager og hun og eks skal sitte å mimre om gode gamle dager? Hun tror sikkert det funker for seg også, saken er vel at han nye også er på vei ut. det var vel slik hun har jaget alle sine mange menn... Det er da bare å lese her inne, det funker ikke for de aller fleste. Det er som sagt heller ingen grunn til at det skal funke, man har jo ny kjæreste og nye venner. Nye venner? Bytter du venner når du bytter kjæreste? Herregud. Og ditt svigermoreksempel er relativt spesielt. De færreste har venner, uansett om de er ekser eller ikke, på overnattingsbesøk i 14 dager. Hva med venner av motsatt kjønn? Er det greit. Hvis din samboer eller kjæreste eller hva det nå er, har et par meget gode venninner, er det greit at han spiser lunsj eller middag eller drikker kaffe eller drar på byen med dem? Eller er ikke det nødvendig heller når han har deg? 0 Siter
Gjest ikke vanlig vel Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Nye venner? Bytter du venner når du bytter kjæreste? Herregud. Og ditt svigermoreksempel er relativt spesielt. De færreste har venner, uansett om de er ekser eller ikke, på overnattingsbesøk i 14 dager. Hva med venner av motsatt kjønn? Er det greit. Hvis din samboer eller kjæreste eller hva det nå er, har et par meget gode venninner, er det greit at han spiser lunsj eller middag eller drikker kaffe eller drar på byen med dem? Eller er ikke det nødvendig heller når han har deg? Nei, bytter ikke venner, men man får jo automatisk fler da hvis man skal omgjøre alle kjærester til nye venner. Da kan man jo heller skaffe seg helt nye venner. Hadde han hatt venninner hadde det sikkert vært greit, vanskelig å forestille seg for slik funker det ikke her. Man har enten venner av samme kjønn, eller vennepar, og da er man sjelden ute på noe med bare den av motsatt kjønn i paret. Jeg har ikke noe behov for å fly på byen med bare en kompis, og ikke han med venninner. Da går vi jo heller sammen hele gjengen. Hadde han plutselig fått ny venninne som han skulle ut med alene, hadde alle varsellamper lyst selvsagt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Nei, bytter ikke venner, men man får jo automatisk fler da hvis man skal omgjøre alle kjærester til nye venner. Da kan man jo heller skaffe seg helt nye venner. Hadde han hatt venninner hadde det sikkert vært greit, vanskelig å forestille seg for slik funker det ikke her. Man har enten venner av samme kjønn, eller vennepar, og da er man sjelden ute på noe med bare den av motsatt kjønn i paret. Jeg har ikke noe behov for å fly på byen med bare en kompis, og ikke han med venninner. Da går vi jo heller sammen hele gjengen. Hadde han plutselig fått ny venninne som han skulle ut med alene, hadde alle varsellamper lyst selvsagt. Ok. 0 Siter
Gemini Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 men det var ikke planelagt..og jeg kunne ikke ringe midt i jobbintervijuet til typen min for å fortelle det at jeg skulle spise lunsj med eksen min.. Jeg har jo bodd sammen med fyren uten at det gjorde noe..men kan ikke spise lunsj sammen med han? Og nei..vi satt ikke å råklinte over lunsjen..hehe..spiste bare mat og diskuterte hvordan vi skulle gjøre det en dag ppd og de kommer på besøk hjem. Hva er ppd? Et nytt navn på pp-tjenesten, også kalt ppt? 0 Siter
flisa Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Bra det ikke finnes mange som deg. Svigermor er dessverre som deg, og hun har også byttet menn oftere enn andre bytter undertøy. De blir vel lei av eksene som flyr inn og ut der. For å snu det. Om hennes følelser for ham er så mye mindre viktige enn for barna, så er kanskje ikke hun rett kvinne. En god person greier å ta hensyn til fler. Helt riktig - man passer ikke sammen med alle. 0 Siter
Goliath Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Det visste han jo om - jeg syns ikke det er rart han stakk jeg - men det er rart at hun blir dømt for å ha så god kontakt med eksen sin. Kjæresten burde ikke blitt sjokka over en kopp kaffe - når han godtok at de bodde i samme hus da de ble sammen. see? hehe he? At de bodde sammen en tid etter at det ble slutt, ble jo forklart med "praktiske årsaker" - hvilket for meg er noe helt annet enn "...er ikke sikker på hva vi vil videre. Men akkurat nå så kan vi ikke ha noe forhold". Med ei slik virrete dame, så er det vel godt forståelig at han ikke lenger gad å gå å vente på at hun skulle bestemme seg.... Her misstenker jeg at hvis dette hadde vært andre veien, så hadde du hatt god forståelse for at hun stakk....:-) 0 Siter
flisa Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 he? At de bodde sammen en tid etter at det ble slutt, ble jo forklart med "praktiske årsaker" - hvilket for meg er noe helt annet enn "...er ikke sikker på hva vi vil videre. Men akkurat nå så kan vi ikke ha noe forhold". Med ei slik virrete dame, så er det vel godt forståelig at han ikke lenger gad å gå å vente på at hun skulle bestemme seg.... Her misstenker jeg at hvis dette hadde vært andre veien, så hadde du hatt god forståelse for at hun stakk....:-) jeg har foståelse for at HAN stakk også jeg! 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Her er det åpenbart langt mer enn en lunsj som er problemet. 0 Siter
mrxx Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Da kan du strø litt av pepperet over på meg. Jeg tar gjerne grovmalt. Trenger vel ikke å krydre deg? 0 Siter
Incubo Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Hva er ppd? Et nytt navn på pp-tjenesten, også kalt ppt? noe lignende som ppt ja 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg tror hun varierer litt. Noen ganger skriver hun med æøå, og andre ganger med aa. Men her i Norge kan man jo stille inn en pc til ulike språk, og det kan man sikkert der borte også. Eller at man bare har med sin egen pc til amerika ;o) 0 Siter
Gemini Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 noe lignende som ppt ja Beklager, jeg hadde aldri noensinne hørt om ppd, kun ppt. 0 Siter
Goliath Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 jeg har foståelse for at HAN stakk også jeg! Kan virke som om begge bør være single en stund...:-) 0 Siter
pirko Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Vanskelg å si, men tror neppe han er noe å satse på...kan være av den ekstremt sjalue typen. Eller så er han ikke så interessert i deg, og bruker dette som en slags grunn til å gå fra deg... 0 Siter
Incubo Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Beklager, jeg hadde aldri noensinne hørt om ppd, kun ppt. ok..hadde ikke hørt om verken ppd eller ppt før jeg fikk datteren min så 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.