Gå til innhold

Ang. gallestein-smerter

Anbefalte innlegg

Gjest hva kan det ha vært
Skrevet

Lurer litt på noe ang. gallestein.

For noen år siden var jeg mye plaget med gallesteinsanfall. Fikk fjernet hele galleblæren.

For et par dager siden fikk jeg intense smerter i magen, minnet veldig om gallesteins-smerter. Men man kan vel ikke få gallestein når man har fjernet galleblære.

Jeg fikk skikkelig vondt i magen, feber, frøys skikkelig, Og etter en stund kastet jeg skikkelig opp. Hadde fortsatt feber men etter natten forsvant den også. Dagen etter var jeg i bedre form, men litt vondt i magen og løs i magen. Kan dette ha vært gallestein, eller tror dere dette kun kan ha vært omgangssyke?

Fortsetter under...

Skrevet

har du sjekket blindtarmen?

en bekjent av meg var mye plaget av gallestein så når han fikk et nytt tilfelle gikk legen ut fra at det var gallen (men du har jo fjernet din) smertene avtok etter et døgn men kom tilbake..

han ble lagt inn akutt og de fjernet blindtarmen...

(ingen dramatikk, kun smerter og en par ukers tid for og komme tilbake i jobb)

Ring lege om det kommer tilbake:-) hvis ikke så er det nok bare en mageinfeksjon du har hatt...

Skrevet

har du sjekket blindtarmen?

en bekjent av meg var mye plaget av gallestein så når han fikk et nytt tilfelle gikk legen ut fra at det var gallen (men du har jo fjernet din) smertene avtok etter et døgn men kom tilbake..

han ble lagt inn akutt og de fjernet blindtarmen...

(ingen dramatikk, kun smerter og en par ukers tid for og komme tilbake i jobb)

Ring lege om det kommer tilbake:-) hvis ikke så er det nok bare en mageinfeksjon du har hatt...

Kommer det tilbake skal jeg nok kontakte legen ja.

Blindtarmen har jeg ikke tenkt engang. For det er nesten hele magen som var vond, og spesielt høyt oppe og til høyre, og bakover i ryggen. Akkurat samme smerte som når jeg hadde gallestein.

Men hadde også høy feber, nesten 40.

Men det er sikkert og visst, kommer dette igjen, kontakter jeg fastlegen min.

Takk for svar

Skrevet

Det høres ut som helt normal omgangssyke.

Men blir du ikke bra etter noen dager kan du jo for sikkerhets skyld oppsøke lege. Eller om du blir skikkelig dårlig...

Skrevet

Det høres ut som helt normal omgangssyke.

Men blir du ikke bra etter noen dager kan du jo for sikkerhets skyld oppsøke lege. Eller om du blir skikkelig dårlig...

Det er det jeg håper på, at det er en helt vanlig omgangssyke. Men jeg har aldri hatt så vondt i magen når jeg har hatt omgangssyke før da.

Gikk halve dagen først med kvalme, før mageonde satte inn. Så fikk jeg skikkelig feber og trodde jeg skulle fryse meg forderva. Så kastet jeg opp som en gris.

Ble litt bekymret i og med at mageonde var så likt gallesteins-anfallene jeg har hatt tidligere. Men som sagt, jeg har jo ingen galleblære lenger.

Tusen takk for svar.

Og ja, kommer det tilbake så kontakter jeg fastlegen min.

Skrevet

Kommer det tilbake skal jeg nok kontakte legen ja.

Blindtarmen har jeg ikke tenkt engang. For det er nesten hele magen som var vond, og spesielt høyt oppe og til høyre, og bakover i ryggen. Akkurat samme smerte som når jeg hadde gallestein.

Men hadde også høy feber, nesten 40.

Men det er sikkert og visst, kommer dette igjen, kontakter jeg fastlegen min.

Takk for svar

ingen fare så lenge dette gir seg da:-) men en infeksjon i blindtarmen kan begynne slik akkurat som en normal omgangssyke...

blindtarmen begynner som diffus smert i midten/hele magen, før smerten forflytter seg nedover mot siden....

ditt tilfelle høres mer ut som en uskyldig infeksjon.-) uansett om det verste skulle skje så er det en enkel operasjon:-)

Annonse

Skrevet

ingen fare så lenge dette gir seg da:-) men en infeksjon i blindtarmen kan begynne slik akkurat som en normal omgangssyke...

blindtarmen begynner som diffus smert i midten/hele magen, før smerten forflytter seg nedover mot siden....

ditt tilfelle høres mer ut som en uskyldig infeksjon.-) uansett om det verste skulle skje så er det en enkel operasjon:-)

Ja, en blindtarmoperasjon er jo ingen stor sak i dag.

Men regner med at det er en vanlig infeksjon, i dag har det vært mye bedre, bare ekstremt løs avføring.

Tusen takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...