Gå til innhold

Tv-shop pilates

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg switchet innom tv-shop akkurat nå hvor de reklamerte for Winsor Pilates. Reklamen gikk ut på at man skulle bli så jævla slank av å gjøre disse øvelsene 20 min 3 ganger i uken. Men altså, man må jo trene kardio for å forbrenne fett og gå ned i vekt. Er det virkelig noen som tror på at man går ned i vekt av sånne øvelser? Man får kanskje en bittelitt fastere kropp men her var det snakk om folk som hadde gått ned 20 kg kun pga pilates.

Er folk så lettlurte eller?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Folk er jævla dumme.

Helsekostindustrien selger for sykt mye penger hvert eneste år, og store deler av deres omsetning er slankeprodukter.

I hele mitt voksne liv har det vært godt bevist at så godt som alt du får kjøpt av slankeprodukter på helsekosten ikke har noe for seg, og det som har noe for seg har så lite for seg at det uansett aldri vil gi noen synlige effekter.

Likevel fortsetter folk å kaste bort penga sine på bullshit.

Det samme gjelder tv-shop. Du ser Chuck Norris (en tidligere kampsportekspert som har trent hele livet) si tv-shop har gitt ham den kroppen han har. De ser Cory Everson (tidligere en av verdens beste kvinnelige bodybuildere, noe de færreste sannsynligvis vet) sitte å si det samme.

Og de går på det.

Folk er dumme og late, og kjøper den enkleste løsningen selv om det i dag er så godt som umulig å ikke være klar over at de blir lurt. Men de lukker øynene og tror på mirakler likevel.

Helt utrolig.

Det er godt mulig pilates har noe for seg, men ikke fettforbrenningsøyemed, og 3 * 20 minutter i uka er som du skriver ingenting. I hvert fall ikke med mindre du i løpet av disse 20 minuttene bedriver særdeles intensiv løpetrening.

Skrevet

Ja, folk er så lettlurte, det er helt utrolig.

Svært mange mener at de skal spise, drikke og sitte i sofaen med colaen og potetgull posen sin og slanke seg ved hjelp av disse produktene.

Nutrilet for eksempel er omtrent det samme. Stapper man i seg det, så blir man slankere uten å endre livsstil samtidig.

I beste fall er Nutrilet en hjelp til å komme i gang, men det er endring av livsstil som skal til og ikke noe annet.

Gjest togli
Skrevet

Magen min holder seg iallefall flat og fin og cellulittene ble omtrent borte etter noen uker med Pilates. I starten fløy jeg på do og tissa "hele tiden" etter en pilatesøkt på 20 minutter. Dessuten fikk jeg mye bedre holdning og føler meg mye sterkere enn før. Jeg har alltid hatt veldig stramme sener bak på beina og har derfor aldri klart å stå med strake bein og henda nedi gulvet. Nå gjør jeg dette uten problemer. Helt utrolig!

Dessuten blir jeg ganske svett etter en pilatesøkt.

For meg har vektreduksjon vært uaktuelt, men den oppstrammende effekten av pilates kan jeg garantere.

I og med at man mister endel vann i kroppen med pilatesøvelser, vil jeg tro at folk som er endel overvektige kan bli slankere med disse øvelsene. Overvektige som før har sittet i sofaen "hele dagen" vil nok også gå ned i vekt med slik trening. Dessuten føles pilates mer overkommelig enn kondisjonstrening for de som er utrente fra før.

fru Burlefot
Skrevet

Magen min holder seg iallefall flat og fin og cellulittene ble omtrent borte etter noen uker med Pilates. I starten fløy jeg på do og tissa "hele tiden" etter en pilatesøkt på 20 minutter. Dessuten fikk jeg mye bedre holdning og føler meg mye sterkere enn før. Jeg har alltid hatt veldig stramme sener bak på beina og har derfor aldri klart å stå med strake bein og henda nedi gulvet. Nå gjør jeg dette uten problemer. Helt utrolig!

For meg har vektreduksjon vært uaktuelt, men den oppstrammende effekten av pilates kan jeg garantere.

I og med at man mister endel vann i kroppen med pilatesøvelser, vil jeg tro at folk som er endel overvektige kan bli slankere med disse øvelsene. Overvektige som før har sittet i sofaen "hele dagen" vil nok også gå ned i vekt med slik trening. Dessuten føles pilates mer overkommelig enn kondisjonstrening for de som er utrente fra før.

Nå ble jeg litt nysgjerrig på Pilates... :-)

Går du på pilateskurs, eller gjør du øvelser fra dvd/bok? Har du kanskje et spesielt opplegg du kan anbefale?

Gjest togli
Skrevet

Går du på pilateskurs, eller gjør du øvelser fra dvd/bok? Har du kanskje et spesielt opplegg du kan anbefale?

Neida, jeg er for amatør å regne ;-)

Jeg kjøpte Pilates-videopakken fra TV-shop. Den inneholder en video med instruksoner, en video med øvelser på opptil en time og en video med øvelser som tar 20 minutter.

Søsteren min er treningsfreak og løper flere ganger i uka. Første gangen hun prøvde pilatesvideoen (20 min) hadde hun så vondt i magemusklene at hun nesten ikke klarte å le på to dager *hehe*

Jeg trente pilates tre ganger i uka (20 min hver gang) de første ukene. Etter to uker merka jeg tydelig at holdningen min ble mye bedre. dessuten forsvant den siste resten av "hengemagen" etter fødselen noen måneder før :-)

Hvis du skal slanke deg bør du nok i tillegg drive kondisjonstrening.

Det optimale er å kombinere kondisjonstrening (løping, spinning etc.) med pilates. Når jeg har løpt i 30-40 minutter og trener pilates de neste 20 minuttene er jeg "i himmelen" etterpå. Hærlig følelse :-)

Jeg er på ingen måte slik at jeg må trene støtt og stadig. Går mer i rykk og napp... Måtte bare få med det siden det her kan virke som jeg trener mange ganger i uka ;-)

Skrevet

Pilates sier jo ikke at man skal gå ned i vekt.

Men man strammer og tøyer musklene.

Det er jo det som er poenget.

Mrs. Wallace
Skrevet

Pilates er finfint, det - men man er selvsagt litt eh...enkel..dersom man tror at det holder til vekttap alene.

Men i kombinasjon med feks kondisjonstrening er det en veldig god løsning.

Mary Poppins
Skrevet

Pilates sier jo ikke at man skal gå ned i vekt.

Men man strammer og tøyer musklene.

Det er jo det som er poenget.

Det vet jeg, leser du innlegget mitt en gang til så sier jeg at på tv-shop påstår de at kiloene bare renner av ved å bruke pilates 20 min 3 ganger i uken. De viste folk som hadde gått ned 20 kilo på null komma niks tid kun pga pilates og det er dét jeg kritiserer.

Det var altså ikke pilates jeg kritiserte, det var tv-shop.

Mary Poppins
Skrevet

Pilates er finfint, det - men man er selvsagt litt eh...enkel..dersom man tror at det holder til vekttap alene.

Men i kombinasjon med feks kondisjonstrening er det en veldig god løsning.

"Men i kombinasjon med feks kondisjonstrening er det en veldig god løsning."

Ja det tror jeg på. Jeg kritiserer ikke pilates, for jeg tror på at det har en oppstrammende effekt. Men jeg kritiserer tv-shop som påstår at kiloene renner av ved å kun trene pilates 20 min 3 ganger i uken.

De viste folk som hadde gått ned 20 kg og vel så det på veldig kort tid og påstod at dette var pga pilates, og ingenting annet.

Mary Poppins
Skrevet

Enig at en kombinasjone er bra.

Men som jeg har skrevet til de andre her så er det ikke pilates jeg kritiserer. Jeg kritiserer tv-shop som forsøker å få folk til å tro kiloene bare renner av ved å trene 20min 3 ganger i uken. De viste flere folk som visst nok hadde gått ned 20kg og vel så det på veldig kort tid, og dette var liksom kun pga pilates. Det blir for dumt.

Mary Poppins
Skrevet

Folk er jævla dumme.

Helsekostindustrien selger for sykt mye penger hvert eneste år, og store deler av deres omsetning er slankeprodukter.

I hele mitt voksne liv har det vært godt bevist at så godt som alt du får kjøpt av slankeprodukter på helsekosten ikke har noe for seg, og det som har noe for seg har så lite for seg at det uansett aldri vil gi noen synlige effekter.

Likevel fortsetter folk å kaste bort penga sine på bullshit.

Det samme gjelder tv-shop. Du ser Chuck Norris (en tidligere kampsportekspert som har trent hele livet) si tv-shop har gitt ham den kroppen han har. De ser Cory Everson (tidligere en av verdens beste kvinnelige bodybuildere, noe de færreste sannsynligvis vet) sitte å si det samme.

Og de går på det.

Folk er dumme og late, og kjøper den enkleste løsningen selv om det i dag er så godt som umulig å ikke være klar over at de blir lurt. Men de lukker øynene og tror på mirakler likevel.

Helt utrolig.

Det er godt mulig pilates har noe for seg, men ikke fettforbrenningsøyemed, og 3 * 20 minutter i uka er som du skriver ingenting. I hvert fall ikke med mindre du i løpet av disse 20 minuttene bedriver særdeles intensiv løpetrening.

"Folk er dumme og late, og kjøper den enkleste løsningen selv om det i dag er så godt som umulig å ikke være klar over at de blir lurt. Men de lukker øynene og tror på mirakler likevel."

Ja det er helt utrolig. Med tanke på hvor mange slankemidler det finnes i verden så må det jo være et stort marked for det, som igjen betyr at antallet som kjøper sånt er meget meget stort.

Jeg har en tremenning som nå har kjøpt seg en sånn muskelstimulator som hun kan ha på mens hun ser på tv (og sikkert spiser pottgull), og tror at hun skal bli veldig fin og slank av dette. Da jeg sa at det ikke kom til å funke ble hun nærmest sur på MEG for at jeg visst nok ikke støttet henne i slankingen hennes ??!!!??? Det er mye rart en skal høre. Jeg har prøvd å få henne med på trening mange ganger og hun har blitt med kun én gang, og hun dro etter en halvtime fordi hun påstod alle så stygt på henne. Det var selvsagt ikke tilfelle.

Skrevet

Neida, jeg er for amatør å regne ;-)

Jeg kjøpte Pilates-videopakken fra TV-shop. Den inneholder en video med instruksoner, en video med øvelser på opptil en time og en video med øvelser som tar 20 minutter.

Søsteren min er treningsfreak og løper flere ganger i uka. Første gangen hun prøvde pilatesvideoen (20 min) hadde hun så vondt i magemusklene at hun nesten ikke klarte å le på to dager *hehe*

Jeg trente pilates tre ganger i uka (20 min hver gang) de første ukene. Etter to uker merka jeg tydelig at holdningen min ble mye bedre. dessuten forsvant den siste resten av "hengemagen" etter fødselen noen måneder før :-)

Hvis du skal slanke deg bør du nok i tillegg drive kondisjonstrening.

Det optimale er å kombinere kondisjonstrening (løping, spinning etc.) med pilates. Når jeg har løpt i 30-40 minutter og trener pilates de neste 20 minuttene er jeg "i himmelen" etterpå. Hærlig følelse :-)

Jeg er på ingen måte slik at jeg må trene støtt og stadig. Går mer i rykk og napp... Måtte bare få med det siden det her kan virke som jeg trener mange ganger i uka ;-)

"Måtte bare få med det siden det her kan virke som jeg trener mange ganger i uka ;-)"

Ja, nå begynte jeg å lure på deg her, altså. ;-)

Mary Poppins
Skrevet

Ja, folk er så lettlurte, det er helt utrolig.

Svært mange mener at de skal spise, drikke og sitte i sofaen med colaen og potetgull posen sin og slanke seg ved hjelp av disse produktene.

Nutrilet for eksempel er omtrent det samme. Stapper man i seg det, så blir man slankere uten å endre livsstil samtidig.

I beste fall er Nutrilet en hjelp til å komme i gang, men det er endring av livsstil som skal til og ikke noe annet.

Hehe enda verre enn nutrilette er Noka-dietten. Drikke 5 milkshakes om dagen og vips er man slank forever.. eh ja.

Nei det finnes nok ingen easy way out som gjør at man blir slank på null komma niks.

Det jeg ikke skjønner er at jeg anser det som mye enkelere å trene og spise sunnere, enn å nærmest sulte meg ihjel på milkshake diett. Det er jo mye verre å gå rundt konstant sulten. Forklaringen på hvorfor sånne dietter likevel selger må være at trening og sunt spising ofte tar litt tid før man merker den store vektreduksjonen. Mens på en noka-diett går man kanskje raskt ned 4 kg på to uker, men det er jo bare vann da.

Skrevet

Hvis man skal trene pilates etter dvd, så er i alle fall Winsor Pilates den beste. Og i Norge er det kun TV-shop som forhandler Winsor Pilates, såvidt jeg vet.

Gjest togli
Skrevet

"Måtte bare få med det siden det her kan virke som jeg trener mange ganger i uka ;-)"

Ja, nå begynte jeg å lure på deg her, altså. ;-)

Hehe ;-) Musklene mine er ikke noe særlig å skryte av, så jeg måtte være ærlig i tilfelle noen dolere skulle treffe på meg på gata *fnis*

Gjest lastes ned
Skrevet
:) hadde ikke kjøpt den på TV-shop iallefall når en fint kan laste den ned helt gratis fra nettet.
Gjest togli
Skrevet

Enig at en kombinasjone er bra.

Men som jeg har skrevet til de andre her så er det ikke pilates jeg kritiserer. Jeg kritiserer tv-shop som forsøker å få folk til å tro kiloene bare renner av ved å trene 20min 3 ganger i uken. De viste flere folk som visst nok hadde gått ned 20kg og vel så det på veldig kort tid, og dette var liksom kun pga pilates. Det blir for dumt.

Sant det..Alt på Tv-shop må nok taes med en klype salt ;-)

Mary Poppins
Skrevet

:) hadde ikke kjøpt den på TV-shop iallefall når en fint kan laste den ned helt gratis fra nettet.

jøss går det ann?

Gjest lastes ned
Skrevet

jøss går det ann?

Jepps, har du nedlastingsprogrammer (f.eks. DC++) , finner du alt av musikkalbum, sanger, filmer, trenings-dvd`er o.l. helt gratis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...