amerikafareren Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 I en spesialklasse på en ungdomsskole ble en lesbisk jente forelsket i læreren sin. Hun fikk plutselig tak i kniv og løp innpå lærerrommet og hadde tenkt å drepe læreren som hun følte seg sveket av. Heldigvis gjorde hun ingen skade, men mange foreldre mente at slikt kunne ikke de andre elevene leve med. Jeg er enig og jeg kan ikke leve med slikt, og det uansett handikapp. Det er ikke enklere for en i rullestol, en døv, en blind, en autist, en med Downs syndrome eller en jøde å leve med slikt enn det er for meg. 0 Siter
mojo76 Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Er en jøde handikappet...? Lesbiske å....Fikk ikke med meg sammenhengen i det her. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 5. april 2006 Forfatter Skrevet 5. april 2006 Er en jøde handikappet...? Lesbiske å....Fikk ikke med meg sammenhengen i det her. Sto det noe om at en jøde var handikappet? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Beklager, dette skjønte jeg ikke noe av. Hva er poenget ditt? 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 "Det er ikke enklere for en i rullestol, en døv, en blind, en autist, en med Downs syndrome eller en jøde" Er disse menneskene i samme kategori? Var det grunn til at du nevnte fem handicap og én relion (livssyn)? 0 Siter
flisa Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 "Det er ikke enklere for en i rullestol, en døv, en blind, en autist, en med Downs syndrome eller en jøde" Er disse menneskene i samme kategori? Var det grunn til at du nevnte fem handicap og én relion (livssyn)? ...eller rase... 0 Siter
mojo76 Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Sto det noe om at en jøde var handikappet? Har lest igjennom innlegget flere ganger og har ingen ide om hva du vil fram til.Du nevner en spesial klasse hvor ei er lesbisk....er det derfor hun er i spesialklasse?? Og videre nevner du flere handikap + en jøde.Skjønte bare ikke hva du ville fram til. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 ...eller rase... Ja, eller det... Rar sammenlikning... 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Hæ? Jeg misliker at folk vifter med kniv for å drepe noen, men skjønte ikke hva det hadde med jøder eller handicappede å gjøre. *klø seg i hodet* 0 Siter
amerikafareren Skrevet 5. april 2006 Forfatter Skrevet 5. april 2006 "Det er ikke enklere for en i rullestol, en døv, en blind, en autist, en med Downs syndrome eller en jøde" Er disse menneskene i samme kategori? Var det grunn til at du nevnte fem handicap og én relion (livssyn)? De er i samme kategori som meg. De er mennesker alle sammen. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 5. april 2006 Forfatter Skrevet 5. april 2006 Hæ? Jeg misliker at folk vifter med kniv for å drepe noen, men skjønte ikke hva det hadde med jøder eller handicappede å gjøre. *klø seg i hodet* Hvis eleven hadde vært på spesialskole så hadde hun vært bl. såkalt 'like'. Da hadde de som er 'like' måttet tåle det som andre 'ikke like' opplevde. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 5. april 2006 Forfatter Skrevet 5. april 2006 Har lest igjennom innlegget flere ganger og har ingen ide om hva du vil fram til.Du nevner en spesial klasse hvor ei er lesbisk....er det derfor hun er i spesialklasse?? Og videre nevner du flere handikap + en jøde.Skjønte bare ikke hva du ville fram til. Nei hun er ikke i en spesialklasse fordi hun er lesbisk, men det er grunnen til at hun angrep en kvinnelig lærer. Heldigvis var det mannlige lærere rundt som fikk tatt kviven og holdt eleven. Argumentene er ofte at de som har spesialundervisning på vanlige skoler har det best blant *like*. Hvem er lik en elev som prøver å drepe læreren sin? 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Hvis eleven hadde vært på spesialskole så hadde hun vært bl. såkalt 'like'. Da hadde de som er 'like' måttet tåle det som andre 'ikke like' opplevde. Jeg visste ikke at ideen med spesialskoler var at blinde og rullestolbrukere skulle plasseres sammen med knivstikkende lesber, men jeg har muligens misforstått noe. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 5. april 2006 Forfatter Skrevet 5. april 2006 Jeg visste ikke at ideen med spesialskoler var at blinde og rullestolbrukere skulle plasseres sammen med knivstikkende lesber, men jeg har muligens misforstått noe. Knivstikkende lesber har gjerne et handikapp som gjør at de mister beherskelsen. Ville du hatt dem på samme skole alle sammen? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg visste ikke at ideen med spesialskoler var at blinde og rullestolbrukere skulle plasseres sammen med knivstikkende lesber, men jeg har muligens misforstått noe. Jeg synes det burde opprettes egne spesialklasser for knivstikkende lesber og bakstikkende homser, ja; og blinde bifile. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Jeg synes det burde opprettes egne spesialklasser for knivstikkende lesber og bakstikkende homser, ja; og blinde bifile. He he. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Knivstikkende lesber har gjerne et handikapp som gjør at de mister beherskelsen. Ville du hatt dem på samme skole alle sammen? Tja, jeg har ikke tenkt så nøye over problemstillingen. Jeg ser ikke på det å knivstikke noen som et handicap, og jeg tror ikke folk med handicap eller lærervansker for den del nødvendigvis lettere blir knivstikkere enn andre. Rabler det for en person, så rabler det for en person, det kan vel like godt skje blant "normale" som handicappede, så jeg skjønner fortsatt ikke hva du vil fram til. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Nei hun er ikke i en spesialklasse fordi hun er lesbisk, men det er grunnen til at hun angrep en kvinnelig lærer. Heldigvis var det mannlige lærere rundt som fikk tatt kviven og holdt eleven. Argumentene er ofte at de som har spesialundervisning på vanlige skoler har det best blant *like*. Hvem er lik en elev som prøver å drepe læreren sin? Du argumenterer altså mot spesialskoler fordi du tror det ville være farlig å gå der? Er det trygt å gå på en vanlig skole, fordi det ikke rabler for noen av elevene der? 0 Siter
amerikafareren Skrevet 6. april 2006 Forfatter Skrevet 6. april 2006 Tja, jeg har ikke tenkt så nøye over problemstillingen. Jeg ser ikke på det å knivstikke noen som et handicap, og jeg tror ikke folk med handicap eller lærervansker for den del nødvendigvis lettere blir knivstikkere enn andre. Rabler det for en person, så rabler det for en person, det kan vel like godt skje blant "normale" som handicappede, så jeg skjønner fortsatt ikke hva du vil fram til. Hvis ikke du ser sammenhengen mellom lærevansker og aggresjon så gidder ikke jeg å forklare det for deg. Mener du i virkeligheten at du ikke vet om den sammenhengen? 0 Siter
amerikafareren Skrevet 6. april 2006 Forfatter Skrevet 6. april 2006 Du argumenterer altså mot spesialskoler fordi du tror det ville være farlig å gå der? Er det trygt å gå på en vanlig skole, fordi det ikke rabler for noen av elevene der? Nei jeg har ikke argumentert mot spesialskoler. Jeg har kanskje vært naiv, men jeg trodde det var åpenbart at det var mere agresjon blant de med funksjonshemninger og jeg snur og vender på problemstillingen om hvem er lik eller ikke. Jeg mener overhodet ikke at det fungerer bra som det er i dag, men det fungerer ikke særlig med spesialskoler heller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.