Gå til innhold

Blir ikke gravid

Anbefalte innlegg

cicilie1365380971

Jeg er 21 år og har hatt samme kjæreste i 6 år. vi ønsker oss veldig barn, men blir ikke gravid. jeg lurer på om det finnes noen tips for å lettere bli gravid. noen sier at man skal ha samleie midt i mellom to menstruasjoner, men andre sier at man lettest blir gravid ved å ha samleie dagen etter eller noen få dager etter mensen? grunnen til at jeg lurer er at jeg blir oppgitt, og tilslutt teller man dager og ser på klokka. dette blir man veldig sliten av etterhvert og man blir antakelig ikke lettere gravid av dette. jeg er litt overvektig, og noen sier at det da kan være vanskeligere. har det noe å si om mannen er overvektig? jeg jobber ganske mye og for tiden arbeider jeg nattevakter i hjemmesykepleien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225596-blir-ikke-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man blir bare gravid når kvinnen har eggløsning. Eggløsning skjer 14 dager _før_ menstruasjon. Har du uregelmessig menstruasjon kan det være vanskelig å treffe. Det finnes eggløsningstester man kan bruke for å finne ut når man har eggløsning.

MAnnens sæd kan overleve et par dager inne i kvinne og dermed vente på et egg som løsner. Noen anbefaler å ha sex annenhver dag rundt eggløsning, andre at man har sex hver dag.

Overvekt kan gjøre det vanskeligere å bli gravid, og det kan en ujevn døgnrytme også. Men det er ikke dermed sagt at det er umulig. Jeg er selv veldig overvektig, men har fått 3 barn. Første brukte vi 3 år på å få til, og klarte først etter en operasjon. De to andre har kommet "av seg selv".

Du kan jo starte med å ha litt fokus på menstruasjonenen dine. Er de regelmessige, så setter dere i gang med å ha sex et par dager før du forventer eggløsning. Så fortsetter dere til et par dager etterpå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225596-blir-ikke-gravid/#findComment-1695121
Del på andre sider

cicilie1365380971

Man blir bare gravid når kvinnen har eggløsning. Eggløsning skjer 14 dager _før_ menstruasjon. Har du uregelmessig menstruasjon kan det være vanskelig å treffe. Det finnes eggløsningstester man kan bruke for å finne ut når man har eggløsning.

MAnnens sæd kan overleve et par dager inne i kvinne og dermed vente på et egg som løsner. Noen anbefaler å ha sex annenhver dag rundt eggløsning, andre at man har sex hver dag.

Overvekt kan gjøre det vanskeligere å bli gravid, og det kan en ujevn døgnrytme også. Men det er ikke dermed sagt at det er umulig. Jeg er selv veldig overvektig, men har fått 3 barn. Første brukte vi 3 år på å få til, og klarte først etter en operasjon. De to andre har kommet "av seg selv".

Du kan jo starte med å ha litt fokus på menstruasjonenen dine. Er de regelmessige, så setter dere i gang med å ha sex et par dager før du forventer eggløsning. Så fortsetter dere til et par dager etterpå.

takk for svar, kan jeg spørre hva slags operasjon? operasjon i forbindelse med vekta?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225596-blir-ikke-gravid/#findComment-1697869
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...