Gjest MinimizeMe Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg har også søvnproblemer i perioder(som nå, sukk. Til og med fremmede spør meg om jeg er trøtt:-/). Men selv om jeg bare sover f.eks. 2 timer om natten, klarer jeg valigvis å komme meg på skolen. (Jeg kapitulerer med en gang jeg kommer hjem, men det er en annen sak;-) Det er sikkert mindre anstrengende å studere enn å jobbe,da. Selv om ikke søvnbesvær er en sykdom, kanskje, så er det ganske plagsomt. Du kan føle deg nokså syk av søvnmangel, faktisk. Reaksjonsevnen svekkes, kan bli ør, få kraftig hodepine osv. Jobber en med noe som krever full konsentrasjon, bør en vel sykemelde seg for å hinder en selv eller andre fra å bli skadet på jobb. Det finnes insovningstabletter å ta, og det funker kanskje for noen, jeg blir så "ødelagt" dagen etterpå(de virker tydeligvis veldig sterkt på meg) at de tar jeg kun i nødstilfeller. Men altså, jeg synes søvnmangek kan være en berettiget årsak til sykemeld., hvis problemene er ekstra ille. Å ta seg av barn er jo en viktig og ganske krevende jobb også? 0 Siter
Gjest kizi Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Søvnmangel over tid er svært utmattende, og du føler deg syk av å ikke få nok søvn. Det kan jeg skrive under på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.