Gjest vil trene kondisjon Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Hva kan det være? Jeg får migrene av trening (som step/aerobic). Kanskje det er bra å gå raske turer (men er det nok)? 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Pilates? "......................................" 0 Siter
Gjest vil trene kondisjon Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Pilates? "......................................" Takk for forslag. Jeg går på yoga men føler at jeg trenger litt bedre kondis! :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Takk for forslag. Jeg går på yoga men føler at jeg trenger litt bedre kondis! :-) Pilates kan gjøres på flere nivåer, og sies å være veldig effektivt av de som kan slikt :-) "..........................................." 0 Siter
flisa Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Gå med staver - og jeg garanterer at det er nok Om en liten stund løper du opp bakker du slepet deg opp før - herlig 0 Siter
Gjest vannaerobicinstruktør Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Vannaerobic! Og all annen trening som kan gjøres i vann. 0 Siter
Babette Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Raske gåturer er fin kondisjonstrening, særlig i oppoverbakker og med staver. 0 Siter
Idéfix Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Slet med dette før, jeg og. Går nå til akupunktur mot migrenen og har ikke dette problemet lenger (når det gjelder trening). Det jeg gjorde når jeg fikk hodepine før var å trene allikevel! Ikke pokker om det skulle ta over livet mitt... Men det ver kanskje ikke verdt det - etterpå. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Pilates kan gjøres på flere nivåer, og sies å være veldig effektivt av de som kan slikt :-) "..........................................." Pilates er effektivt for mye, men ikke for kondisjon. 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Pilates er effektivt for mye, men ikke for kondisjon. Men det finnes noe som heter aerolates. Kombinasjon av aerobic og pilates. 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Pilates er effektivt for mye, men ikke for kondisjon. Men nå var det vel heller ikke uttalt at det var kondisjon som var hovedfokuset? "..........................................." 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Men nå var det vel heller ikke uttalt at det var kondisjon som var hovedfokuset? "..........................................." Hvis du ser på nicket, er det ganske tydelig. ;o) 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Prøv deg fram med forskjellige treningsformer, og sjekk hva du får migrene av. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Jeg får også sterk hodepine etter trening, derfor trener jeg bare i perioder... Har funnet ut av et par ting - jeg har litt lavt blodtrykk, vet ikke om det har noen sammenheng, men å bøye seg mye ned under trening er ikke gunstig. Heller ikke å ligge på gulvet og gjøre anstrengende øvelser når jeg allerede har holdt på en stund og er sliten. Ingen brå temposkift, altså. Puste godt, prøve slappe av i nakke, skuldre, kjeve.. Og viktigst av alt - ikke drikke for mye vann..! Utrolig nok. For min del må jeg enten drikke minimalt med vann under trening, eller drikke en eller annen sportsdrikk/sukkerfri saft. Men joggeturer i jevnt tempo og saft på flaska har vist seg å fungere, så det skal jeg i gang med igjen så snart det for h***ete kan slutte å snø! :-) 0 Siter
Babette Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Jeg får også sterk hodepine etter trening, derfor trener jeg bare i perioder... Har funnet ut av et par ting - jeg har litt lavt blodtrykk, vet ikke om det har noen sammenheng, men å bøye seg mye ned under trening er ikke gunstig. Heller ikke å ligge på gulvet og gjøre anstrengende øvelser når jeg allerede har holdt på en stund og er sliten. Ingen brå temposkift, altså. Puste godt, prøve slappe av i nakke, skuldre, kjeve.. Og viktigst av alt - ikke drikke for mye vann..! Utrolig nok. For min del må jeg enten drikke minimalt med vann under trening, eller drikke en eller annen sportsdrikk/sukkerfri saft. Men joggeturer i jevnt tempo og saft på flaska har vist seg å fungere, så det skal jeg i gang med igjen så snart det for h***ete kan slutte å snø! :-) Snø er ingen hindring for jogging, det går kjempefint! Jeg synes det er deilig med litt subbeføre, så man føler at man tar i. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Snø er ingen hindring for jogging, det går kjempefint! Jeg synes det er deilig med litt subbeføre, så man føler at man tar i. Uff, ekkelt og glatt, kaldt, liker ikke å jogge på asfalt og veien til skogen er full av snø og vann og.. og.... :-( 0 Siter
Babette Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Uff, ekkelt og glatt, kaldt, liker ikke å jogge på asfalt og veien til skogen er full av snø og vann og.. og.... :-( Pyse. Realt vinterføre skal ikke føles glatt om du har gode sko, men is blir straks verre. Selv jeg holder meg unna hålke som ikke er strødd. Men hvis det er snø oppå asfalt merker du jo ikke om det er asfalt. Disse unnskyldningene holder ikke, mij, men godt forsøk. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Pyse. Realt vinterføre skal ikke føles glatt om du har gode sko, men is blir straks verre. Selv jeg holder meg unna hålke som ikke er strødd. Men hvis det er snø oppå asfalt merker du jo ikke om det er asfalt. Disse unnskyldningene holder ikke, mij, men godt forsøk. Synes unnskyldningen er god, jeg ;-) 0 Siter
Prozak Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Hvis du ser på nicket, er det ganske tydelig. ;o) Heh - det så jeg faktisk ikke :-) "........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.