cecily Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg skulle ha skiftet til sommerdekk til nå, ikke sant? Ruller rundt på pigg enda og det gikk plutselig et lys opp for meg at de ikke skifter seg av seg selv. Hvor stor er evt bot om jeg blir tatt i kontroll? Skal skifte så snart som mulig altså! lover. 0 Siter
cecily Skrevet 5. april 2006 Forfatter Skrevet 5. april 2006 Neida, det går bra i over 14 dager til. Ah, fantastisk. Da er jeg utrolig nok tidlig ute. 0 Siter
Luska Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Trodde fristen var 15. april, jeg. Mange bor slik til at veiene ikke er snø- eller isfrie før nærmere mai. Det kan ikke forventes at disse skal skifte til sommerdekk 1. april og risikere livet. Men hvor høy en evt. bot blir, vet jeg ikke. 0 Siter
Mirabell Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Det pleier å følge påsken. Første helg etter påske er siste frist for å legge om. (Hvis du har piggdekk, piggfrie er lovlige hele året.) 0 Siter
cecily Skrevet 5. april 2006 Forfatter Skrevet 5. april 2006 Trodde fristen var 15. april, jeg. Mange bor slik til at veiene ikke er snø- eller isfrie før nærmere mai. Det kan ikke forventes at disse skal skifte til sommerdekk 1. april og risikere livet. Men hvor høy en evt. bot blir, vet jeg ikke. Jeg trodde fristen var 1. april eller noe slikt, men da tok jeg heldigvis feil. Her jeg bor er det endelig vår, så piggene trengs ikke lenger. Skifter ikke selv, men har fått tid i morgen. Deilig når det er sommerdekktid! Kanskje jeg skulle vasket bilen også? Tror sannelig jeg skal være litt snill med bilen min i morgen, det er ikke ofte det skjer. 0 Siter
mrxx Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Slapp av, det er første helgen etter påske du skal skifte. Selv da kan du vente hvis du skal til fjells hvor det er mye snø. Men forklaringen bør være troverdig:-) 0 Siter
Gjest føre og forhold Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Trodde fristen var 15. april, jeg. Mange bor slik til at veiene ikke er snø- eller isfrie før nærmere mai. Det kan ikke forventes at disse skal skifte til sommerdekk 1. april og risikere livet. Men hvor høy en evt. bot blir, vet jeg ikke. Er det snø der du bor er det ingen regel som sier at sommerdekkene skal på 15. april. Du skal "sko bilen" etter føre og forhold. Er det bart der en bor, kan det jo hende at en skal over en fjellovergang med snø ..... så de er vel ikke så strenge på disse datoene, dette gjelder også på høsten. 0 Siter
EllaJo Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Det er vel til over påske, evt 15. april. Her jeg bor er det ennå ikke mulig å kjøre på sommerdekk 0 Siter
Isle o'view Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Trodde fristen var 15. april, jeg. Mange bor slik til at veiene ikke er snø- eller isfrie før nærmere mai. Det kan ikke forventes at disse skal skifte til sommerdekk 1. april og risikere livet. Men hvor høy en evt. bot blir, vet jeg ikke. Dette maset slipper en som kjører piggfritt.Ædda bædda.) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.