Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ha skiftet til sommerdekk til nå, ikke sant?

Ruller rundt på pigg enda og det gikk plutselig et lys opp for meg at de ikke skifter seg av seg selv.

Hvor stor er evt bot om jeg blir tatt i kontroll? Skal skifte så snart som mulig altså! lover.

Skrevet

Neida, det går bra i over 14 dager til.

Ah, fantastisk. Da er jeg utrolig nok tidlig ute.

Skrevet

Trodde fristen var 15. april, jeg.

Mange bor slik til at veiene ikke er snø- eller isfrie før nærmere mai. Det kan ikke forventes at disse skal skifte til sommerdekk 1. april og risikere livet.

Men hvor høy en evt. bot blir, vet jeg ikke.

Skrevet

Det pleier å følge påsken. Første helg etter påske er siste frist for å legge om. (Hvis du har piggdekk, piggfrie er lovlige hele året.)

Skrevet

Mange bor slik til at veiene ikke er snø- eller isfrie før nærmere mai. Det kan ikke forventes at disse skal skifte til sommerdekk 1. april og risikere livet.

Jeg trodde fristen var 1. april eller noe slikt, men da tok jeg heldigvis feil.

Her jeg bor er det endelig vår, så piggene trengs ikke lenger. Skifter ikke selv, men har fått tid i morgen. Deilig når det er sommerdekktid!

Kanskje jeg skulle vasket bilen også? Tror sannelig jeg skal være litt snill med bilen min i morgen, det er ikke ofte det skjer.

Skrevet

Slapp av, det er første helgen etter påske du skal skifte. Selv da kan du vente hvis du skal til fjells hvor det er mye snø. Men forklaringen bør være troverdig:-)

Gjest føre og forhold
Skrevet

Er det snø der du bor er det ingen regel som sier at sommerdekkene skal på 15. april.

Du skal "sko bilen" etter føre og forhold. Er det bart der en bor, kan det jo hende at en skal over en fjellovergang med snø ..... så de er vel ikke så strenge på disse datoene, dette gjelder også på høsten.

Skrevet

Det er vel til over påske, evt 15. april. Her jeg bor er det ennå ikke mulig å kjøre på sommerdekk :(

Isle o'view
Skrevet

Dette maset slipper en som kjører piggfritt.Ædda bædda.:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...