Gjest Luskaduska Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Noen jeg kjenner har er barn med dyreallergi og til dels sterk astma. Har vært innlagt pga. astmaanfall flere ganger, og har en "pustemaskin" som han må bruke hjemme, i tillegg til medisiner. Likevel presterer foreldrene å skaffe seg hund. Den skal riktignok bo ute, men likevel. Hår og flass fra hunden setter seg jo i klær etc. Etter mitt syn er det her snakk om skikkelig egoisme. Moren i huset argumenterer med at hun er så glad i hunder, og har vært vant til å ha det fra hun var lita, og hun blir deprimert hvis hun ikke har hund. Hva mener dere? 0 Siter
Gjest vern Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Høh, hvis ungen har astma må jo dette grense til barnemishandling. Og om hunden konsekvent skal bo ute synes jeg nesten det grenser til dyremishandling også. Huff ... umodne, egoistiske foreldre.. vår tids største problem. Først meg selv, deretter meg selv og så barna. 0 Siter
laban Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Det kan ikke være noen skikkelig DOL-mamma. De blir mer deprimerte når barna er syke, enn av å måtte avstå fra kjæledyr. Det ville jeg også blitt. Det høres helt hjernedødt ut synes 0 Siter
Heffalomp Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Galskap. Verken mer eller mindre. Snakk om å være dum! Jeg har selv et svært allergisk barn med astma, og vi jobber hardt i hverdagen med å unngå alt som vil forsterke hans plager. At en mor vil gjøre noe sånt mot sitt barn, er fullstendig ubegripelig! 0 Siter
Gemini Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Rein skjær egoisme, og nesten på grensa til barnemishandling. Stakkars unge, blir sjukere fordi mora er egoistisk og dum. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Folk er dumme. Noen min mormor visste om røyket inne i bilen når ungene satt der, begge hadde sterk asma. Kanskje en grunn til det også. 0 Siter
mrxx Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Makan til tullinger. Om barnet ikke har noen reaksjoner mot hunder pr. i dag så er det store muligheter for at de utvikler det når de skaffer seg hund. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Synes det høres veldig feil ut slik du beskriver det. Barnets helse bør absolutt gå foran. Vil tro at moren klarer å styre depresjonen sin uten å ha hund og dermed ødelegge helsa til barnet sitt... 0 Siter
Gjest Luskaduska Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Makan til tullinger. Om barnet ikke har noen reaksjoner mot hunder pr. i dag så er det store muligheter for at de utvikler det når de skaffer seg hund. Barnet har reaksjoner mot hund pr i dag. Og katter. Og hester. Det meste med pels... 0 Siter
Gjest Luskaduska Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Det kan ikke være noen skikkelig DOL-mamma. De blir mer deprimerte når barna er syke, enn av å måtte avstå fra kjæledyr. Det ville jeg også blitt. Det høres helt hjernedødt ut synes Nei, hun er helt klart ingen DOL-mamma! 0 Siter
mrxx Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Barnet har reaksjoner mot hund pr i dag. Og katter. Og hester. Det meste med pels... Da er jo dette enda verre. Man skulle ikke tro at det er mulig å være så dum. 0 Siter
Gjest Berta blom Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Grenser opp mot omsorgssvikt. Om ikke fysisk - så mental. Det er trasig for barnet å være den som "holder hunden ute av huset" når de nå først har hund. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg tror ikke moren her helt skjønner hva hun driver med... Søsteren min har astma og tåler aller minst hund. For mange år siden fikk hun mast seg til å overnatte hos noen som hadde hund. Denne hunden var kun utendørs, så man antok det ikke ville bli noe problem. Hun "bevæpna" seg med innhalering og dro avgårde. Ettermiddagen derpå dro vi for å hente henne og så med det samme at noe var galt. Hun heiv etter pusten (forsøkte å skjule det..) og innhaleringa var tom. Plutselig fikk hun et kraftig astmaanfall. Det var grusomt!! Hun ble kjørt i hui og hast til legevakta og fikk sprøyte med det samme. Sidne måtte hun i ambulanse til sykehuset og være der til observasjon. Først da forstod jeg hvor alvorlig det er å ta slike sjanser når man har astma! 0 Siter
Mirabell Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Hun må vente til ungen har flyttet hjemmefra, evt. har vokst av seg astmaen! 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Er dette sant? Herregud, hvordan kan foreldre gjøre noe sånt? Hjelp, sier jeg bare. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Nå blir jeg nok beskyldt for å være snerpete og sånt igjen, men det der er faktisk tildels grov omsorgssvikt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.