Gå til innhold

Et spørsmål om påskemarsipan

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Kjøpte meg en pose med Nidars påskemarsipan i går, men jeg føler at du marsipanene som har sjokolade utenpå og ekkel kakestrø er gammel.

Den som ikke har sjokolade utenpå smaker godt.

Er det gammel julemarsipan de trekker i sjokolade tro?

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

9

• ShitDiddelyDo

4

• Mary Poppins

3

• flisa

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Skukke forundra meg :) - men de er vel ikke formet som egg? juleegg?

Skrevet

Da jeg jobbet i daglivarebransjen og hadde ansvaret for kioskvarer, var det ingen retur av julemarsipan. Den ble solgt ut til halv pris så snart juledagene var over. Evt. rester ble kastet. Andre varer enn marsipan hadde vi returordninger for.

Dette er riktignok en god del år siden, men det er en del administrasjon rundt slike ordninger, så jeg skulle tro det ikke er blitt mer retur etter hvert - heller mindre (?)

En helt annen sak er at påskemarsipanen nok produseres leeenge før påske. Men sånn (tilsvarende) er det jo med julemarsipan også.

Skrevet

Jeg har jobbet på Bergene, bl.a. med å pakke adventskalendere. Samtidig var marsipangrisproduksjonen i full gang.

Det var i juni...

fei1365380229
Skrevet

Skukke forundra meg :) - men de er vel ikke formet som egg? juleegg?

Jammen kan de ikke bare valse all hvit marsipan sammen igjen og forme dem som egg da.

Det var slik vanvittig forskjell på den som var med og den som var uten sjokolade, mye grovere og tørrere virket den.

Skal ihvertfall ikke kjøpe den igjen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Neste gang kjøper du marsipan fra Anton Berg.

Marsipanen deres er som juleaften.

Nidar lever vond marsipan både til jul og påske. Den går ned, men ikke noe mer.

Skal man først feite seg opp er det like greit å gjøre det med marsipan som smaker ufattelig godt, og da er ikke Nidar Bergene rett marsipan.

Skrevet

Den jeg har kjøpt har vært nyyyyyyydelig. Du har sikkert bare vært uheldig.

fei1365380229
Skrevet

Da jeg jobbet i daglivarebransjen og hadde ansvaret for kioskvarer, var det ingen retur av julemarsipan. Den ble solgt ut til halv pris så snart juledagene var over. Evt. rester ble kastet. Andre varer enn marsipan hadde vi returordninger for.

Dette er riktignok en god del år siden, men det er en del administrasjon rundt slike ordninger, så jeg skulle tro det ikke er blitt mer retur etter hvert - heller mindre (?)

En helt annen sak er at påskemarsipanen nok produseres leeenge før påske. Men sånn (tilsvarende) er det jo med julemarsipan også.

Jammen Nidar kan kanskje ha brent inne med et lager? Skikkelig vond var den, men den som ikke hadde sjokolade på utsiden var god.

Skrevet

Jammen kan de ikke bare valse all hvit marsipan sammen igjen og forme dem som egg da.

Det var slik vanvittig forskjell på den som var med og den som var uten sjokolade, mye grovere og tørrere virket den.

Kanskje det har en sammenheng nettopp med at de har sjokoladetrekk? At sjokoladen trekker ut litt av fuktigheten eller noe?

fei1365380229
Skrevet

Neste gang kjøper du marsipan fra Anton Berg.

Marsipanen deres er som juleaften.

Nidar lever vond marsipan både til jul og påske. Den går ned, men ikke noe mer.

Skal man først feite seg opp er det like greit å gjøre det med marsipan som smaker ufattelig godt, og da er ikke Nidar Bergene rett marsipan.

Ja jeg liker også Anton best. Skal ut å reise om 3 dager og har bestilt et lager på taxfree'en :)

Skrevet

Jammen Nidar kan kanskje ha brent inne med et lager? Skikkelig vond var den, men den som ikke hadde sjokolade på utsiden var god.

Hva de gjør med varer de ikke har sendt til butikkene, er jeg lykkelig uvitende om...

fei1365380229
Skrevet

Hva de gjør med varer de ikke har sendt til butikkene, er jeg lykkelig uvitende om...

Det var jeg også, helt til jeg smakte resultatet :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja jeg liker også Anton best. Skal ut å reise om 3 dager og har bestilt et lager på taxfree'en :)

Har du bestilt den som heter... eh... kan det være Queen og Madeira? Eller noe i de baner.

Det er sånne tunge kaloribomber med marsipan og noe bærgreier eller noe sånt inni, og sjokolade utenpå.

Det smaker så sykt godt. Spiser meg nesten syk på dem hver gang jeg har vært på en eller annen taxfree. :)

Skrevet

Kanksje de må ha den konsistensen for å få sjokoladen til å sitte på?

Skriv en klagemail - så får du en HAUG med godteri i posten! hehe

fei1365380229
Skrevet

Har du bestilt den som heter... eh... kan det være Queen og Madeira? Eller noe i de baner.

Det er sånne tunge kaloribomber med marsipan og noe bærgreier eller noe sånt inni, og sjokolade utenpå.

Det smaker så sykt godt. Spiser meg nesten syk på dem hver gang jeg har vært på en eller annen taxfree. :)

Plomme i Madeira? Det er vår yndling. Den er bestilt :)

fei1365380229
Skrevet

Kanksje de må ha den konsistensen for å få sjokoladen til å sitte på?

Skriv en klagemail - så får du en HAUG med godteri i posten! hehe

Kanskje det? Men jeg har klart å stappe den i meg da, så jeg har ikke noe retur :)

Gjest Elextra
Skrevet

For ikke å snakke om den tilsvarende med jordbær og champagne *sikle*.

mariaflyfly
Skrevet

Kjøp marsipan fra Anton Berg istedet. Den regelrett pisser på Nidars. Selv om Nidars er helt ok den også, det skal sies - den andre er bare SÅ mye bedre. ;)

Skrevet

For ikke å snakke om den tilsvarende med jordbær og champagne *sikle*.

åh, JA!!!!!

Skrevet

Det selger de, dessverre, på mange vanlige butikker også. Altfor godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...