Gå til innhold

Jeg har så lyst til å kjenne spark!

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Er 20+5 i dag, og ennå er jeg ikke sikker på om jeg har kjent spark fra nøstet mitt.

Jordmoren så på ultralyden at morkaka lå mot magen min, så det er jo ikke så rart at jeg ikke har kjent noe ennå - men jeg har så lyst til å kjenne babyen min!

Dere som er/var førstegangsfødende, og hadde morkaka foran - når kjente dere liv første gangen?

Utålmodige

Fortsetter under...

Gjest propell1

Å, jeg skjønner godt at du er utålmodig! Jeg har heldigvis morkaken inn mot ryggen, kjente første bevegelse midt i den 17. uken. Det var veldig små bevegelser og lenge mellom hver gang, så det tok ca 3 uker før jeg ble vant til å kjenne litt hver dag.

Din baby jobber opp styrken sin nå og det er sikkert ikke lenge før du kan kjenne det! I begynnelsen kunne jeg ofte kjenne det når jeg la meg i sengen om kvelden, legg deg på ryggen med hendene forsiktig nede på magen. Dytt litt på magen en gang eller to og vent, det kan hende h*n svarer. ;o) Litt sukkerinntak skal også hjelpe.

Nå er jeg 26 uker på vei (jøje meg som tiden flyr!) og det kjennes ut som det danses Riverdance eller cancan inni her. :o)

Gjest Thekla84

Jeg har morkaken på fremsiden, men kunne kjenne både utvendige og innvendige spark fra uke 18, rett etter at jeg hadde vært på ultralyd :) Nå er jeg kommet til uke 37 og bevegelsene er mer glidende. Venninnen min er også gravid, hun ligger en uke bak, men likevel kjennte ikke hun noen spark før uke 23 eller 24, hun har også morkaken på fremsiden, så det er ganske forskjellig. Jeg kjennte det altså halvannen måned før henne. Så om du må vente så lenge som til uke 23, så er det ikke unormalt når du har morkaken fremme :) Men gud så flott det er når man først er sikker på at man kjenner spark! Det er helt fantastisk, gled deg masse!! :)

Det kan jo hende du har kjent liv, men at du ikke vet hva du skal kjenne etter. Ofte er de første bevegelsene lett å blande med vanlige tarmbevegleser. De er ennå små og har ikke så mye muskler , så sparkene er ikke kraftige.

Drikk et glass brus/saft m/sukker og legg deg på ryggen. Helst på kvelden, da er de mest aktive. Ligg helt stille og prøv å kjenne etter noe forandring i magen (bobler, kiling eller noe som er uvant)

Mest sannsynelig ligger den lille rakkeren og sparker inn i "bokseputa" si.

fuji1365380447

Det kan jo hende du har kjent liv, men at du ikke vet hva du skal kjenne etter. Ofte er de første bevegelsene lett å blande med vanlige tarmbevegleser. De er ennå små og har ikke så mye muskler , så sparkene er ikke kraftige.

Drikk et glass brus/saft m/sukker og legg deg på ryggen. Helst på kvelden, da er de mest aktive. Ligg helt stille og prøv å kjenne etter noe forandring i magen (bobler, kiling eller noe som er uvant)

Mest sannsynelig ligger den lille rakkeren og sparker inn i "bokseputa" si.

I går kveld så tror jeg at jeg kjente noen små spark!!

Men det er jo vanskelig å si, når jeg ikke vet helt hva jeg kjenner etter.

Men det føltes som et lite trykk innenifra - på samme stedet flere ganger.

Spennende!

Annonse

I går kveld så tror jeg at jeg kjente noen små spark!!

Men det er jo vanskelig å si, når jeg ikke vet helt hva jeg kjenner etter.

Men det føltes som et lite trykk innenifra - på samme stedet flere ganger.

Spennende!

Høres ut som spark for meg!

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...