Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Petrine Eiffel
Skrevet

Åååååå nei, ikke én tråd til om piller...Hehe, takk og lov for at det er deg, Flisa...så kanskje det går an å diskutere:-)

Skrevet

Åååååå nei, ikke én tråd til om piller...Hehe, takk og lov for at det er deg, Flisa...så kanskje det går an å diskutere:-)

Jeg har feber og er ikke så god jeg heller :)

Petrine Eiffel
Skrevet

Jeg har feber og er ikke så god jeg heller :)

Da må du i hvert fall ikke kjøre bil. Undersøkelser viser at feber er verre en lavpromille når det gjelder bilkjøring...

Gjest blame
Skrevet

Jeg stemmer for! Vet så altfor godt at folk med "trekant-piller" ikke har noe i trafikken å gjøre.

Skrevet

Jeg tror de fleste mennesker er i stand til å vite når man bør kjøre eller ikke, Dessuten har ikke Norge et godt nok transportnett hvis alle som spiste smertestillende, beroligende og antidepressiva skulle reise kollektivt;o)

Men det finnes alltid noen idioter som kjører likevel, akkurat som om noen kjører i fylla,

Skrevet

Synes i utgangspunktet det virker som en god ide. Mener jeg har lest/hørt at det er flere "promillekjørere" som kjører i pillerus enn i alkoholrus.

Skrevet

Jeg er enig i at man kan miste sertifikatet ved kjøring i pillerus. Men da må ikke trekantene plasseres litt tilfeldig på medisinen.

Skrevet

Det er enkelt.

Folk som kjører i rus har ingen ting bak rattet å gjøre.

Det meste som kan gjøres for å redusere denne risikoen er positivt.

Skrevet

Jeg tror de fleste mennesker er i stand til å vite når man bør kjøre eller ikke, Dessuten har ikke Norge et godt nok transportnett hvis alle som spiste smertestillende, beroligende og antidepressiva skulle reise kollektivt;o)

Men det finnes alltid noen idioter som kjører likevel, akkurat som om noen kjører i fylla,

"Jeg tror de fleste mennesker er i stand til å vite når man bør kjøre eller ikke".

Det er jeg svært uenig med deg i.

En veldig stor andel av de alvorlige ulykkene involverer en person som har kjørt i rus.

Og det er selvfølgelig helt uakseptabelt.

Skrevet

"Jeg tror de fleste mennesker er i stand til å vite når man bør kjøre eller ikke".

Det er jeg svært uenig med deg i.

En veldig stor andel av de alvorlige ulykkene involverer en person som har kjørt i rus.

Og det er selvfølgelig helt uakseptabelt.

Men tror du ikke de er av det slaget som hadde kjørt uansett om det var lov eller ikke?

Jeg tror at de fleste som holder seg til normaldose på piller og IKKE føler seg rusa er trygge i trafikken.

Da snakker jeg ikke om sånne troll som spiser masse piller og innbiller seg at ingen ser det altså :o)

Skrevet

Men tror du ikke de er av det slaget som hadde kjørt uansett om det var lov eller ikke?

Jeg tror at de fleste som holder seg til normaldose på piller og IKKE føler seg rusa er trygge i trafikken.

Da snakker jeg ikke om sånne troll som spiser masse piller og innbiller seg at ingen ser det altså :o)

"Men tror du ikke de er av det slaget som hadde kjørt uansett om det var lov eller ikke?"

Nei - det tror jeg ikke. Jeg tror tvert om at svært mange av disse tror at det de gjør er helt ok, og eventuelt velger å tro at det er innenfor både det som er akseptabelt og lovlig.

Med strengere straffer, inndragning av førerkort - for alltid om det er en gjentagende foreteelse, så vil det bli mer og nødvendig fokus og bevissthet på det.

Rusede sjåfører (hvorav svært mange av dem i pillerus), er en vesentlig større fare i trafikken generellt sett, enn de som "bare" kjører for fort.

Det er de rusede som setter andre og helt uskyldige liv i fare i størst grad i trafikken, og de er de alle de "andre" trafikantene bør bekymre seg mest for.

"Jeg tror at de fleste som holder seg til normaldose på piller og IKKE føler seg rusa er trygge i trafikken."

Det er jo en del av hele problemet. De "føler seg" ikke rusa, men alle tester viser at de faktisk er det. Når du er i rus, så har du mistet evnen til selv å avgjøre om du er "for rusa eller ikke".

"Da snakker jeg ikke om sånne troll som spiser masse piller og innbiller seg at ingen ser det altså :o)"

Og her er du inne på en annen dle av problemstillingen. Det kan ikke være opp til den enkelte å avgjøre om de er "for rusa eller ikke".

Det må være helt klare regler for rus og bilkjøring - ikke minst for at det skal være mulig å foreta egnede sanksjoner mot disse.

Selvfølgelig er det noen som dette vil ramme noe mer uheldig enn andre.

Men det kan ikke veie tyngre enn alle de lidelser som kjøring i rus forårsaker hvert eneste år.

Ironisk nok forårsaker nettopp mange av disse ulykker kroniske smerter som gjør mange avhengig av smertestillende og rusgivende medisiner.....

Med rusgivende så mener jeg alt av medisiner/stoffer som nedsetter reaksjonsevnen og påvirker bevisstheten og evnen til konsentrasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...