Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

21

• Klara Q

1

• collins

1

Mest aktive i denne tråden

"Kan jeg få stå ved siden av deg å prate litt fordi psykiateren min har bedt meg gå ut blant folk for å trene opp mine sosiale ferdigheter"...

..funker best for meg...;o)

"jeg har mista kontaktlinsa mi og ser ikke uten, kan du hjelpe meg å lete?"

*henda på ryggen*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225671-sjekketriks/#findComment-1695900
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg som trodde det var nok å være ung og vakker. (+ lettkledd) :)

Hvor rik må man forresten være? Og er det ligningen som teller? "Alle" er jo millionærer for tiden. Og hva med valutasvingninger etc? Er det big-mac-indeksen rikdom måles etter?

Når de holder med tre sifre å angi hvilken plass du har på lista over verdens rikeste, da begynner det å hjelpe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225671-sjekketriks/#findComment-1696886
Del på andre sider

Gjest Persille

Med 6 rette har du råd til det.

Vi andre må håpe på en passende grad av relativisering.

F eks er jeg relativt frisk i forhold til et par andre jeg kjenner.

"Vær vakker, ung, rik, intelligent, morsom og frisk."

Jeg er såder vakker. Ikke avskrekkende fæl, men ikke så vakker at alle faller død om... akkurat passe :)

Ung = ok

Rik = langt derifra

Intelligent = Tja, såder? Litt må jeg jo ha i topplokket siden jeg har kommet dit jeg er, men jeg tror nok ikke jeg kvalifiserer til mensa...

Morsom = ok (hihihi)

Frisk = ok

Dermed har jeg tre hele, og to halve - det blir fire totalt ;)

Med aller største beskjedenhet selvfølgelig...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225671-sjekketriks/#findComment-1696960
Del på andre sider

"Vær vakker, ung, rik, intelligent, morsom og frisk."

Jeg er såder vakker. Ikke avskrekkende fæl, men ikke så vakker at alle faller død om... akkurat passe :)

Ung = ok

Rik = langt derifra

Intelligent = Tja, såder? Litt må jeg jo ha i topplokket siden jeg har kommet dit jeg er, men jeg tror nok ikke jeg kvalifiserer til mensa...

Morsom = ok (hihihi)

Frisk = ok

Dermed har jeg tre hele, og to halve - det blir fire totalt ;)

Med aller største beskjedenhet selvfølgelig...

Med den aller største beskjedenhet selvsagt :-)

Alt er relativt håper -jeg- på, og at jeg kan hoppe fra relasjon til relasjon på disse punktene. Ref: "i de blindes land er den enøyde konge!"

Å være Mensa-kandidat er ikke noe pluss - de fleste Mensafolka er nerder med nerdehumor og nerdeadferd. I små doser er det greit og de har livets rett, men spar meg for langvarig nærkontakt. Jeg tror ikke de liker meg heller, da jeg ikke utstråler noen særlig interesse for deres greier. Men fytterakkern så nyttig en av dem var for å beregne sannsynligheten for at noen skulle vinne da vi skulle lage et slags lottosystem for en tilstelning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225671-sjekketriks/#findComment-1696975
Del på andre sider

Gjest Persille

Med den aller største beskjedenhet selvsagt :-)

Alt er relativt håper -jeg- på, og at jeg kan hoppe fra relasjon til relasjon på disse punktene. Ref: "i de blindes land er den enøyde konge!"

Å være Mensa-kandidat er ikke noe pluss - de fleste Mensafolka er nerder med nerdehumor og nerdeadferd. I små doser er det greit og de har livets rett, men spar meg for langvarig nærkontakt. Jeg tror ikke de liker meg heller, da jeg ikke utstråler noen særlig interesse for deres greier. Men fytterakkern så nyttig en av dem var for å beregne sannsynligheten for at noen skulle vinne da vi skulle lage et slags lottosystem for en tilstelning.

Intelligens og rikdom er målbart relativt enkelt.

Men skjønnhet er jo veldig individuelt. Ett menneske kan være verdens vakreste for én, og helt vanlig for en annen :)

Rikdom trenger heller ikke være penger forsåvidt, jeg er rik i form av at jeg er frisk, jeg har en liten prinsesse som er frisk og rask, jeg har et sted å bo, en jobb jeg trives med, gode venner, familie og generelt lever et bra liv sånn sett. Jeg har ingen luksusbåt eller penger til å hive rundt meg, men jeg har det bra nok.

Enig i betraktningen om mensa - men også her har man jo grader av intelligens, tross alt, og kategorier. Sosial, emosjonell og faglig intelligens. Man ligger sjelden på topp i alt :)

Med mine 26 år kan jeg vel påberope meg tittelen ung vil jeg anta.

Morsom er også relativt, som du sier. Jeg er vel kanskje mer morsom i selskap med andre morsomme, enn i selskap med mensa-medlemmene :)

Grad av morsomhet varierer med selskap, humør, og omgivelser.

Morsom kan vippe over i for mye morsomheter - da er det ikke morsomt lenger...

Men er dette sjekketriks egentlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225671-sjekketriks/#findComment-1696994
Del på andre sider

Gjest prust

Men skjønnhet er jo veldig individuelt. Ett menneske kan være verdens vakreste for én, og helt vanlig for en annen :)

Rikdom trenger heller ikke være penger forsåvidt, jeg er rik i form av at jeg er frisk, jeg har en liten prinsesse som er frisk og rask, jeg har et sted å bo, en jobb jeg trives med, gode venner, familie og generelt lever et bra liv sånn sett. Jeg har ingen luksusbåt eller penger til å hive rundt meg, men jeg har det bra nok.

Enig i betraktningen om mensa - men også her har man jo grader av intelligens, tross alt, og kategorier. Sosial, emosjonell og faglig intelligens. Man ligger sjelden på topp i alt :)

Morsom er også relativt, som du sier. Jeg er vel kanskje mer morsom i selskap med andre morsomme, enn i selskap med mensa-medlemmene :)

Trodde du var eldre enn 26 år, Persille!

Du er en klok kvinne med bein i nesa :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225671-sjekketriks/#findComment-1697001
Del på andre sider

"Enig i betraktningen om mensa - men også her har man jo grader av intelligens, tross alt, og kategorier. Sosial, emosjonell og faglig intelligens. Man ligger sjelden på topp i alt :)"

Der ligger det mye. Jeg f eks har kolleger som er klart mye bedre enn meg i mitt fag, men de eier ikke det som skal til for å komme videre, de klarer heller ikke oppføre seg seriøst i et ekteskap. Det skyldes rett og slett egoisme og en stor porsjon dumhet.

"Men er dette sjekketriks egentlig?"

Tja. Jo.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225671-sjekketriks/#findComment-1697014
Del på andre sider

Gjest Persille

Trodde du var eldre enn 26 år, Persille!

Du er en klok kvinne med bein i nesa :-)

Hm, nei - har jeg gitt inntrykk av det?

Men takk likevel :)

Jeg var ute sist lørdag, og ble stoppet i døren på 25 års grense... Begynner å bli noen år siden jeg gikk ut med legg, men heldigvis hadde jeg flere ViSA kort med meg, så selv om de ikke hadde bilde så trodde de meg. Ikke så veldig pinlig :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225671-sjekketriks/#findComment-1697017
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...