Gjest Theresew Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg trenger et råd vedrørende nabobråk. Er vanligvis ingen "klage-person" og tåler at naboene våre har fest i helgene. Nå har vi flyttet inn i en leilighet som er en gammel bygård og skal være godt isolert. Problemet er at vi har en nabo vegg-i-vegg som spiller HØY musikk i rykk og napp hele dagen. Når klokken blir ca åtte/ni skrur han av. I helgene hører vi heller ikke noe. Vi har snakket med han ved en anledning for å høre om det er veldig lytt leilighetene i mellom, noe han kunne fortelle at det ikke var siden han aldri hadde hørt noe fra oss. Etter dette roet musikken seg i en måned, og nå er det i gang igjen. Jeg føler at det ikke er "nok" til å klage på han (og jeg ønsker heller ikke lage noen sur stemning oss i mellom), men likevel er det veldig forstyrrende å høre hans musikk som overdøver alt. Er kjempetakknemlig for tilbakemelding om dere har et tips til meg. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Du trenger ikke klage PÅ ham, men kan jo klage TIL ham? Si at musikken plager dere, evt. send han en SMS mens han spiller og spør ham pent om han kan dempe seg en smule. Det gjorde jeg da paret i leiligheten over meg hadde fest. De spilte HØY musikk, men det var egentlig greit nok. Verre var det med vedkommende som trampet rundt i eninga med stilletthæler. Hørtes ut som om personen skulle komme gjennom taket. Sendte da melding til paret som holdt festen der jeg skrev: 'Helt i orden at dere har en høylydt fest, men kan dere vennligst be vedkommende med hælene om enten å sette seg ned eller ta av seg skoene?' Trampingen opphørte med en gang. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Du kan jo be han inn til dere en dag han spiller høy musikk, så får han høre selv. Kanskje han blir flau da. Jeg ville tatt det opp på en fin måte uten å virke veldig irritert. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.