Gjest turistene Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Kan man som normdann bare stikke innom et sted og gifte seg i Las vegas? Blir det gyldig her i landet? 0 Siter
Åsemor Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Du må få det registrert i norge når du kommer hjem. Tror du må sende inn marriage lisencen til folkeregisteret eller noe... Også må du først sjekke med vielsesstedet om du må ha med noen papirer fra norge, f.eks prøving av ekteskapsvilkår eller noe. 0 Siter
keinstein Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Ja. Det er bare å ta med pass, 55 dollar og stille seg i kø på lisenskontoret, så kan du f eks ha et drive in bryllup i et drive in kapell, får "Elivis" til å vie dere, eller en gjeng gangstere med maskinpistoler. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Ja. Det er bare å ta med pass, 55 dollar og stille seg i kø på lisenskontoret, så kan du f eks ha et drive in bryllup i et drive in kapell, får "Elivis" til å vie dere, eller en gjeng gangstere med maskinpistoler. *Grøss* Fatter ikke at noen gjør det der, men det er jo kjempebusiness... 0 Siter
keinstein Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 *Grøss* Fatter ikke at noen gjør det der, men det er jo kjempebusiness... Pøh, det er ikkeno. Et pakistanerbryllup i Oslo er et sirkus uten like i dagevis. Et rektig samebryllup er like merkelig. De eter kun reinkjøtt og buljong i tre-fire dager, null grønnsaker leer annet søringsludder. Finnkjerringer er noe for seg sjøl, og privatlivet kan brudparet glemme til de får jaget alle gjestene. 0 Siter
Lucretia Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 *Grøss* Fatter ikke at noen gjør det der, men det er jo kjempebusiness... Kusina mi har gjort det 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 *Grøss* Fatter ikke at noen gjør det der, men det er jo kjempebusiness... Tja, jeg tenker at dersom jeg ikke hadde valgt storbryllup her hjemme, ville jeg hatt Vegas-bryllup med Elivs-kopi og full pakke som alternativ. Morsommere det, enn å stikke innom rådhuset en fredag. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Tja, jeg tenker at dersom jeg ikke hadde valgt storbryllup her hjemme, ville jeg hatt Vegas-bryllup med Elivs-kopi og full pakke som alternativ. Morsommere det, enn å stikke innom rådhuset en fredag. *Hehe* Akkurat det Elivs-bryllupet vet jeg om en til som muligens kunne falt for... ;o) (ikke meg) 0 Siter
Gjest turistene Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Ja. Det er bare å ta med pass, 55 dollar og stille seg i kø på lisenskontoret, så kan du f eks ha et drive in bryllup i et drive in kapell, får "Elivis" til å vie dere, eller en gjeng gangstere med maskinpistoler. Drive in hadde vært kult;o) 0 Siter
keinstein Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Drive in hadde vært kult;o) Slik ser det ut: http://www.lehigh.edu/~tkr2/personal/photos/Drive.jpg Dere trenger ikke gå ut av bilen, bare stoppe ved luka. 0 Siter
Gjest turistene Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Slik ser det ut: http://www.lehigh.edu/~tkr2/personal/photos/Drive.jpg Dere trenger ikke gå ut av bilen, bare stoppe ved luka. Passer meg utmerket. Vil gjerne være gift på papiret, men orker ikke styr med bryllup og gjester og alt det der i Norge. Kanskje litt vel harry men kult da. 0 Siter
keinstein Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Passer meg utmerket. Vil gjerne være gift på papiret, men orker ikke styr med bryllup og gjester og alt det der i Norge. Kanskje litt vel harry men kult da. Dere kan jo ha et trøstebryllup for de som føler seg snytt hjemme. 0 Siter
Gjest turistene Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Dere kan jo ha et trøstebryllup for de som føler seg snytt hjemme. Joda, men det er da ikke for dem en gifter seg. Det er jo for vår del. Hvis de er veldig snurt så kan de få lov å gi gaver;) 0 Siter
keinstein Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Joda, men det er da ikke for dem en gifter seg. Det er jo for vår del. Hvis de er veldig snurt så kan de få lov å gi gaver;) Jeg syns ikke det var hyggelig at et par jeg kjenner godt, gifta seg uten å si noe. Heller ikke et ugift par som ventet 10 mnd med å fortelle at de hadde fått barn, tvillinger. Jeg får en merkelig følelse. 0 Siter
Gjest turistene Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Jeg syns ikke det var hyggelig at et par jeg kjenner godt, gifta seg uten å si noe. Heller ikke et ugift par som ventet 10 mnd med å fortelle at de hadde fått barn, tvillinger. Jeg får en merkelig følelse. "Jeg syns ikke det var hyggelig at et par jeg kjenner godt, gifta seg uten å si noe." Vi kommer jo til å si det når vi kommer hjem, men hele poenget med det blir da ødelagt om man skal fortelle om det på forhånd. Herregud det er da oss det gjelder ikke andre. For andre har det da ikke noe å si om vi er gift eller ikke? "Heller ikke et ugift par som ventet 10 mnd med å fortelle at de hadde fått barn, tvillinger." Nei, men hvis det går 9 + 10 mnd før du finner sånt ut er det ikke akkurat folk du har mye kontakt med det. Litt annerledes med å fortelle om at an skal ha barn da. "Jeg får en merkelig følelse. " Hvsi familie og eller venner blir sure av det der, så finner i hvertfall ut hvem vi skal gidde å ha kontakt med;o) 0 Siter
keinstein Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 "Jeg syns ikke det var hyggelig at et par jeg kjenner godt, gifta seg uten å si noe." Vi kommer jo til å si det når vi kommer hjem, men hele poenget med det blir da ødelagt om man skal fortelle om det på forhånd. Herregud det er da oss det gjelder ikke andre. For andre har det da ikke noe å si om vi er gift eller ikke? "Heller ikke et ugift par som ventet 10 mnd med å fortelle at de hadde fått barn, tvillinger." Nei, men hvis det går 9 + 10 mnd før du finner sånt ut er det ikke akkurat folk du har mye kontakt med det. Litt annerledes med å fortelle om at an skal ha barn da. "Jeg får en merkelig følelse. " Hvsi familie og eller venner blir sure av det der, så finner i hvertfall ut hvem vi skal gidde å ha kontakt med;o) Problemet er at dere ikke får anledning til å bestemme hvordan adferd skal oppfattes og hvilke (evt store eller små) konsekvenser det skal få. Noen kan bli skuffa. Og det kan være noen dere ønsker å ha et godt forhold til. De vil kanskje oppfatte det slik at dere ikke bryr dere om vedkommende, dere virker ekskluderende. 0 Siter
Gjest turistene Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Problemet er at dere ikke får anledning til å bestemme hvordan adferd skal oppfattes og hvilke (evt store eller små) konsekvenser det skal få. Noen kan bli skuffa. Og det kan være noen dere ønsker å ha et godt forhold til. De vil kanskje oppfatte det slik at dere ikke bryr dere om vedkommende, dere virker ekskluderende. Nå tuller du ikke sant? Hvis folk virkelig skal stikke nesene sine bort i alt andre gjør så vil jeg heller ikke ha noe med dem å gjøre! Hvis folk blir sure for at vi har lyst til å gifte oss alene, kjapt på en tur, så er det greit å vite hvilke folk vi ikke skal være venner med mer. Slike folk trenger jeg nemlig ikke i livet mitt. De må jo tydeligvis tro ALT dreier seg om dem da. Ble de sure for at de ikke fikk være med når vi ble sammen også, eller hva med debuten vår? *LER* Nei, å gifte seg er for meg like privat som å bli sammen, det er jo noe bare jeg og han skal dele, det er da ikke noe offentlig, annet enn på papiret. Hadde syntes det var kjempekoselig og moro jeg om noen av mine venner hadde kommet fra tur, lykkelig og sagt de hadde giftet seg. Det er da virkelig noe par selv må få bestemme. 0 Siter
keinstein Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Nå tuller du ikke sant? Hvis folk virkelig skal stikke nesene sine bort i alt andre gjør så vil jeg heller ikke ha noe med dem å gjøre! Hvis folk blir sure for at vi har lyst til å gifte oss alene, kjapt på en tur, så er det greit å vite hvilke folk vi ikke skal være venner med mer. Slike folk trenger jeg nemlig ikke i livet mitt. De må jo tydeligvis tro ALT dreier seg om dem da. Ble de sure for at de ikke fikk være med når vi ble sammen også, eller hva med debuten vår? *LER* Nei, å gifte seg er for meg like privat som å bli sammen, det er jo noe bare jeg og han skal dele, det er da ikke noe offentlig, annet enn på papiret. Hadde syntes det var kjempekoselig og moro jeg om noen av mine venner hadde kommet fra tur, lykkelig og sagt de hadde giftet seg. Det er da virkelig noe par selv må få bestemme. Norsk eller andre kulturer er ikke normalt slik fra gammelt av, så dette er noe som ikke har vokst fram fra folkeskjela. Det ahr vokst fram fra smålighet og ignoranse. Vi føler at vi ikke lenger trenger andre mennesker, vi trenger ikke forledre, besteforeldre, og nå ikke venner. Noen har en PC som venn. Får håpe dere inviterer PCen i bryllupet, så den ikke blir sittende alene hjemme og sture. 0 Siter
Gjest turistene Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Norsk eller andre kulturer er ikke normalt slik fra gammelt av, så dette er noe som ikke har vokst fram fra folkeskjela. Det ahr vokst fram fra smålighet og ignoranse. Vi føler at vi ikke lenger trenger andre mennesker, vi trenger ikke forledre, besteforeldre, og nå ikke venner. Noen har en PC som venn. Får håpe dere inviterer PCen i bryllupet, så den ikke blir sittende alene hjemme og sture. "Vi føler at vi ikke lenger trenger andre mennesker, vi trenger ikke forledre, besteforeldre, og nå ikke venner. Noen har en PC som venn. Får håpe dere inviterer PCen i bryllupet, så den ikke blir sittende alene hjemme og sture." Nå skjønner jeg jo at du bare er ute etter å provosere. Men vi inviterer nok heller Tv'en altså, for PC'en er ikke akkurat noen av oss sin venn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.