Gå til innhold

Hvem er 'normal og hvem er 'unormal'

Anbefalte innlegg

amerikafareren
Skrevet

Nå er det på tide at du ringer legen din i Norge og ber ham fakse over en resept, for noe sier meg at du har gått tom.

Var dette morsomt? Skulle jeg le? Eller var dette et mislykket forsok pa a svare normalt?

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

19

• Lillemus

6

• Åsemor

3

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Hva er et normalt menneske i deres øyne?"

Tja si det?

Jeg synes f.eks du har virket normal ganske lenge nå.

Nå er det akkurat som noe har skjedd.

For mye vin?

Eller har du en dårlig periode med for lite søvn og mye lesing og bør roe litt ned?

Sove kanskje?

Eller synes du det er dødskjedelig på Dol og vil lage litt skøy?

Helt greit det i så fall.

Eller så trenger du kanskje en tur til legen nå, og det er ikke stygt ment.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Var dette morsomt? Skulle jeg le? Eller var dette et mislykket forsok pa a svare normalt?

Det var ikke noe verre enn et velmenende råd.

Jeg er en omtenksom fyr som gjerne gir råd ved behov.

Skrevet

Trodde du skulle på en forelesning jeg? eller var det på dol du skulle holde den:-)

Men tilbake til inlegget ditt, hva skal vi liksom svare på?

*S*

Gjest togli
Skrevet

Det kommer an på situasjonen.

Jeg er ikke helt "normal" på fest sammen med nesten bare hørende. Kommer det en som ikke kan tegnspråk på en fest der alle er døve, er det de døve som er "normale" og ikke den hørende ;-)

Skrevet

Normalt og unormalt forekommer svært sjelden i mitt vokabular. Det er svært lite som er unormalt, det er bare litt mindre vanlig...

amerikafareren
Skrevet

Det var ikke noe verre enn et velmenende råd.

Jeg er en omtenksom fyr som gjerne gir råd ved behov.

Ikke for å fornærme apekattene, men når jeg leser det du skriver så begynner jeg å tro på Darwins teori.

amerikafareren
Skrevet

"Hva er et normalt menneske i deres øyne?"

Tja si det?

Jeg synes f.eks du har virket normal ganske lenge nå.

Nå er det akkurat som noe har skjedd.

For mye vin?

Eller har du en dårlig periode med for lite søvn og mye lesing og bør roe litt ned?

Sove kanskje?

Eller synes du det er dødskjedelig på Dol og vil lage litt skøy?

Helt greit det i så fall.

Eller så trenger du kanskje en tur til legen nå, og det er ikke stygt ment.

Hvis du mener alvor med et ord av det du skriver så blir jeg alvorlig redd for deg.

amerikafareren
Skrevet

Det kommer an på situasjonen.

Jeg er ikke helt "normal" på fest sammen med nesten bare hørende. Kommer det en som ikke kan tegnspråk på en fest der alle er døve, er det de døve som er "normale" og ikke den hørende ;-)

Jeg vil ikke bruke betegnelsen 'unormal' om meg selv pga. hørselshemningen. Kanskje du kan si at du føler deg annerledes eller ikke tilpasset.

Jeg føler meg utenfor når for mange snakker, men det føler jeg også sammen med andre hørselshemmede. Synes det går bedre etter at jeg begynte å være mere åpen om min hørselshemning overfor omgivelsene.

Skrevet

Du tar feil;) Vi ligger 6 timer etter dere. Klokka er 15.45 og jeg skal snart ha forelesninger;)

Jeg holder ikke helt styr på begrepene før og etter når det gjelder tiden, men som du ser av tidspunktet jeg anga så hadde jeg rett.

Kjæresten min var der i over 3,5 mnd i fjor så såpass husker jeg fremdeles! :o)

amerikafareren
Skrevet

Jeg holder ikke helt styr på begrepene før og etter når det gjelder tiden, men som du ser av tidspunktet jeg anga så hadde jeg rett.

Kjæresten min var der i over 3,5 mnd i fjor så såpass husker jeg fremdeles! :o)

Det kommer anpå hvor i USA en befinner seg, men her i New York er det "Eastern time" og det er seks timer etter Norge. "Pacific time" er ni timer etter Norge.

Det er egentlig midt på natta nå, og de fleste sover forhåpentligvis unntatt natteravner som meg som skriver en oppgave.

Skrevet

Det kommer anpå hvor i USA en befinner seg, men her i New York er det "Eastern time" og det er seks timer etter Norge. "Pacific time" er ni timer etter Norge.

Det er egentlig midt på natta nå, og de fleste sover forhåpentligvis unntatt natteravner som meg som skriver en oppgave.

Er klar over at det er flere tidssoner i USA: :o)

Min kjære var i Karibien og de seilte mellom ikke mindre enn 3 tidssoner, men holdt seg til en (6 timer bak Norge) for enkelhets skyld.

amerikafareren
Skrevet

Er klar over at det er flere tidssoner i USA: :o)

Min kjære var i Karibien og de seilte mellom ikke mindre enn 3 tidssoner, men holdt seg til en (6 timer bak Norge) for enkelhets skyld.

Da har de vel seilt andre steder enn Karibien?

Skrevet

Da har de vel seilt andre steder enn Karibien?

Nei. :o) Fra Texas - Miami - Jamaica - Mexico seiler man faktisk gjennom tre tidssoner. Sikkert sånn at man såvidt sneier innom de to "ytterste" om dui skjønner hva jeg mener.

amerikafareren
Skrevet

Nei. :o) Fra Texas - Miami - Jamaica - Mexico seiler man faktisk gjennom tre tidssoner. Sikkert sånn at man såvidt sneier innom de to "ytterste" om dui skjønner hva jeg mener.

Ja da skjønner jeg godt hva du mener;)

Hva for et skip var dette?

Skrevet

Ja da skjønner jeg godt hva du mener;)

Hva for et skip var dette?

Cruiseskip.

amerikafareren
Skrevet

Cruiseskip.

ok så din kjære seilte rundt med rike mennesker;) Var dette et amerikansk skip?

Skrevet

ok så din kjære seilte rundt med rike mennesker;) Var dette et amerikansk skip?

Cruisene var ikke sååå kostbare faktisk, så det var ikke bare rike amerikanere som deltok nei. :o)

Mer om eierskapet av skipet tror jeg ikke jeg sier.

amerikafareren
Skrevet

Cruisene var ikke sååå kostbare faktisk, så det var ikke bare rike amerikanere som deltok nei. :o)

Mer om eierskapet av skipet tror jeg ikke jeg sier.

;) Det forstår jeg godt. Jeg tror jeg legger meg og sover noen timer nå.

Det blir ikke riktig å si god natt når det er midt på formiddagen i Norge, så ha en fin dag videre;)

mariaflyfly
Skrevet

Nå er det på tide at du ringer legen din i Norge og ber ham fakse over en resept, for noe sier meg at du har gått tom.

Du er klar over hvem det er du diskuterer med...? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...