Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvilke regler som gjelder ved søknad om å overføre fedrekvoten av fødselspermisjonen til mor ?

Far har fått innvilget yrkesrettet attføring, og begynner på skole nå til høsten. Han har derfor ikke mulighet til å bruke fedrekvoten . Jeg ønsker derfor å søke om å få disse ukene (4 eller 5?) overført til meg.

Fortsetter under...

Gjest propell1

En kollega av meg fikk overført fedrekvoten fordi mannen er selvstendig næringsdrivende. Det var ikke noe problem, hun bare sendte inn en enkel søknad.

Jeg kommer til å søke om det samme siden min mann også er selvstendig og vanskelig kan ta permisjon flere uker sammenhengende.

En kollega av meg fikk overført fedrekvoten fordi mannen er selvstendig næringsdrivende. Det var ikke noe problem, hun bare sendte inn en enkel søknad.

Jeg kommer til å søke om det samme siden min mann også er selvstendig og vanskelig kan ta permisjon flere uker sammenhengende.

Det der er dessverre opp til hvert enkelt trygdekontor.

Jeg har to venninner i samme situasjon som deg, i hver sin bydel i Oslo. Den ene fikk avslag, den andre ikke.

Men altså, jeg sier ikke at du skal la være å søke. Bare vær forberedt på at dette kan variere - det er skjønn inne i bildet.

Gjest Mom33

... og en venninne av meg fikk avslag på søknaden, selv om mannen hennes var sjømann og borte 5-7 måneder av gangen - og naturlig nok ikke kunne komme hjem for å ha 4 uker permisjon...

Som noen andre sier - det er nok ikke så veldig enkelt, og det er veldig opp til trygdekontoret.

PS. For min venninnes del ordet det seg - mannen tok ut 5 måneder permisjon, ei hel hyre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...