Gå til innhold

Søke om å overføre fedrekvoten ved fødselsperm

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvilke regler som gjelder ved søknad om å overføre fedrekvoten av fødselspermisjonen til mor ?

Far har fått innvilget yrkesrettet attføring, og begynner på skole nå til høsten. Han har derfor ikke mulighet til å bruke fedrekvoten . Jeg ønsker derfor å søke om å få disse ukene (4 eller 5?) overført til meg.

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Da jeg fikk minsten var mannen min arbeidsledig. Han fikk jobb en stund før han egentlig skulle tatt ut fedrekvoten.

Jeg ringte trygdekontoret og fikk beskjed om at slike søknader skulle være skriftlige (mail var OK), men hun kunne si pr tlf at det var grunn god nok til å overføre permisjon til meg.

Skulle tro deres situasjon også var "god nok" til å overføre hans uker til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...