Gå til innhold

Barnebidrag (for mye innbetalt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i ca. 10 år betalt for mye barnebidrag, i tillegg til at bidragnivået i minst like mange år generelt har vært for høyt. Det er jo nå innført behovprøving og differensiering for dem bidragbetalere som har barna sine og de som gir blaffen.

Min sønn har en hjerneskade og har bodd på barnebolig hele denne tiden, dvs. kommunen har betalt kost og losji, som igjen betyr at bidragmottaker (min ekskone) har hatt besparelse i kost og losji, mens jeg hele tiden har betalt fullt bidrag, som skal gå nettopp til kost og losji. Dette har jeg hele tiden gjort trygdekontoret oppmerksom på og så vidt jeg har forstått regelverket er det rom for skjønn. Jeg har også fått erstatning (med hjelp av advokat) i form av tilbakebetaling av for mye innbetalt bidrag, men bare fra 1/10-03, da de nye bidragreglene kom. Jeg hevder dette er urimelig og at jeg også skal ha refundert for hele perioden, kan dere hjelpe meg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...