Gå til innhold

Hva skal du lese i påsken?

Anbefalte innlegg

Petrine Eiffel
Skrevet

Jeg føler også at den ikke på langt nær når opp til "originalen" (setter i anførselstegn fordi Sirkelens ende kom først, som du også skrev) - men nå har jeg bare lest noen få kapitler....

Har du noen andre forslag som er LIKE GODE som da Vinci koden, og litt i samme sjanger?

Likte veldig godt Alkymisten, og kjøpte ei bok som visstnok skulle være like god (Rubins reise eller noe sånt). Den var virkelig en dårlig kopi!!! Holdt på med den i flere måneder og gav til slutt opp å fullføre - og boka var ikke lang..... :-(

Jeg har lest "Engler og Demoner" av Dan Brown, synes den er mye bedre enn Da vinci-koden. "Den digitale festning" av samme forfatter er også bra (denne handler ikke om religion og sånne ting, men er utrolig actionfylt). Ellers anbefaler jeg alt av Jeffrey Deaver og Patricia Cornwell, de er to av mine favorittforfattere.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

6

• Petrine Eiffel

4

• amerikafareren

3

• sheba

3

Gjest prust
Skrevet

Jeg har lest "Engler og Demoner" av Dan Brown, synes den er mye bedre enn Da vinci-koden. "Den digitale festning" av samme forfatter er også bra (denne handler ikke om religion og sånne ting, men er utrolig actionfylt). Ellers anbefaler jeg alt av Jeffrey Deaver og Patricia Cornwell, de er to av mine favorittforfattere.

Har ikke lest noe av de to forfatterne du nevner. Har lyst til å få tak i den andre boka av Dan Brown!

En av mine favorittbøker er "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede" av Jan Wiese. Absolutt å anbefale!

Petrine Eiffel
Skrevet

Har ikke lest noe av de to forfatterne du nevner. Har lyst til å få tak i den andre boka av Dan Brown!

En av mine favorittbøker er "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede" av Jan Wiese. Absolutt å anbefale!

Er den bra? Jeg har den i bokhylla nemlig, men har ikke kommet så langt at jeg har fått lest den enda. Kanskje en tanke i påsken det også da...

Jeffrey Deaver er han som har skrevet "Knokkelsamleren" som ble filmatisert med Denzel Washington og Angelina Jolie i hovedrollene.

Gjest prust
Skrevet

Er den bra? Jeg har den i bokhylla nemlig, men har ikke kommet så langt at jeg har fått lest den enda. Kanskje en tanke i påsken det også da...

Jeffrey Deaver er han som har skrevet "Knokkelsamleren" som ble filmatisert med Denzel Washington og Angelina Jolie i hovedrollene.

Nå er det noen år siden jeg leste den sist - men jeg har sikkert lest den 5-6 ganger.

Liker bøker der historier foregår på flere plan, hos ulike mennesker og gjerne i ulike tidsperioder, og så flettes historiene sammen til du ser hele bildet :-)

Du MÅ lese den i påska! Gi meg tilbakemelign da, hva du synes om den :-)

fru Burlefot
Skrevet

Nå er det noen år siden jeg leste den sist - men jeg har sikkert lest den 5-6 ganger.

Liker bøker der historier foregår på flere plan, hos ulike mennesker og gjerne i ulike tidsperioder, og så flettes historiene sammen til du ser hele bildet :-)

Siden du liker bøker med flere perspektiver/tidsperioder som flettes sammen, kan jeg anbefale disse:

Iain Pears: Et skilt ved korsveien

Elizabeth Kostova: Historikeren

dessuten tror jeg Robert Harris: Pompeii eventuelt også kunne falle i smak.

fru Burlefot
Skrevet

Jeg skal lese ukeblader, kanskje begynne på en Tess Gerritsen-krim og ellers pakke ned alt jeg eier i pappesker og forberede flyttesjau...

hare1365380455
Skrevet

Da liker kanskje du "Et lite drap i Lisboa" og "Rødstrupe".

Gjest krim i påsken
Skrevet

Alle bøkene til Jo Nesbø er knallbra. Den beste norske på politikrim synes jeg.

Gjest prust
Skrevet

Takk for tips! Skal på biblioteket i dag, så da skal jeg se etter dem!

Gjest prust
Skrevet

Siden du liker bøker med flere perspektiver/tidsperioder som flettes sammen, kan jeg anbefale disse:

Iain Pears: Et skilt ved korsveien

Elizabeth Kostova: Historikeren

dessuten tror jeg Robert Harris: Pompeii eventuelt også kunne falle i smak.

hare1365380455
Skrevet

Alle bøkene til Jo Nesbø er knallbra. Den beste norske på politikrim synes jeg.

Jeg leser de i rekkefølge nå, og jeg synes de er gode! :)

hare1365380455
Skrevet

Gjør det! Vi må ha krim i påsken, vet du! :)

Skrevet

Etter idé fra denne tråden skal jeg hive meg over Madonnagåten av Knut Nærum. Digger den mannen, og har dessuten lest Da Vinci koden (det største mølet jeg har vært borti) så det kan bli fornøyelig.

:-)

Gjest prust
Skrevet

Etter idé fra denne tråden skal jeg hive meg over Madonnagåten av Knut Nærum. Digger den mannen, og har dessuten lest Da Vinci koden (det største mølet jeg har vært borti) så det kan bli fornøyelig.

:-)

Nysgjerrige meg lurer på hvorfor du synes boken var et stort møl???!!!

Synes den var vanvittig fengslende, med mange teorier som _kan_ være sanne - men først og fremst en spennende historie!

Skrevet

Av erfaring vet jeg at det ikke blir mye lesing i påsken, så i år gidder jeg ikke ta med meg bok engang. Lange kvelder med quizbøker, scrabble og TP blir det som regel i stedet. Og påskekrimen på radioen selvsagt.

amerikafareren
Skrevet

Nysgjerrige meg lurer på hvorfor du synes boken var et stort møl???!!!

Synes den var vanvittig fengslende, med mange teorier som _kan_ være sanne - men først og fremst en spennende historie!

Spennende var den og god som slik, men sannheten i teoriene har jeg liten tro på.

Mrs. Wallace
Skrevet

Skal begynne på Arsenikktårnet av Anne B. Ragde, tenker jeg.

Men så blir det nok en del ukeblad og kryssord også tenker jeg.

Den likte jeg kjempegodt.

Skrevet

Skal begynne på Arsenikktårnet av Anne B. Ragde, tenker jeg.

Men så blir det nok en del ukeblad og kryssord også tenker jeg.

Er'u medlem i bokklubben ?

Jeg har lest den. Veldig bra, synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...