fuji1365380447 Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Jeg skal egentlig på ferie til Paris i ettermiddag, men nå har de idiotene på SAS klart å lamme flytrafikken igjen! Jeg kommer ikke igjennom på telefonen, og det er umulig å informasjon om hvilke alternativer vi har... F#%n! Dette er den eneste ferien vi har hele året, og skulle være vår kjærlighetsferie før babyen kommer til sommeren. Er det mulig å ha sånn uflaks??? Eller har de timet streiken slik at de rammer flest mulig i påsketraffikken. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Du kan jo sjekke her om dere slipper unna, det kommer visst an på reiserute: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=303307 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 6. april 2006 Forfatter Skrevet 6. april 2006 Hurra! Det ser ut som om min flight går likevel!!! *krysser fingrene* 0 Siter
Gjest SASBråthens Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Jammen kjære deg, hvorfor har du ikke prøvd å booket om billetten din da, nå har de snakket om at SAS kunne gå ut i streik fra idag i flere dager, så noen overraskelse er jo ikke dette. 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Jammen kjære deg, hvorfor har du ikke prøvd å booket om billetten din da, nå har de snakket om at SAS kunne gå ut i streik fra idag i flere dager, så noen overraskelse er jo ikke dette. Det er mange som har prøvd dette, uten å få lov, begrunnet i at "streiken ikke har begynt enda"... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=165992 0 Siter
Gjest SASBråthens Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Det er mange som har prøvd dette, uten å få lov, begrunnet i at "streiken ikke har begynt enda"... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=165992 Hmmm det var rart, informasjonssjefen i SAS var jo på nyhetene her om kvelden å rådet kunder til å gjøre det, de hadde også lagt det tipset ut på nettsidene sine. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Og jeg skal ut og fly over helga, har bare satset på at streiken ikke vil vare en hel uke.... Håper du kommer deg avgårde da! 0 Siter
Goliath Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Nå er de virkelig godt i gang med å sage over greina de sitter på. Jeg advarte mot SAS Braathens under konflikten for noen måneder siden, og skrev her på DOL at man ikke måtte finne på å bestille reiser med dem i tiden rundt lønnsoppgjøret. Helt ærlig så forstår jeg ikke at folk tar den risikoen - i hvert fall på de ruter der det finnes alternative flyselskap å velge i. Og jeg advarer sterkt mot det samme videre ut over våren / sommeren. Dette er et selskap som er i ferd med å begå selvmord..... 0 Siter
laban Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Nå er de virkelig godt i gang med å sage over greina de sitter på. Jeg advarte mot SAS Braathens under konflikten for noen måneder siden, og skrev her på DOL at man ikke måtte finne på å bestille reiser med dem i tiden rundt lønnsoppgjøret. Helt ærlig så forstår jeg ikke at folk tar den risikoen - i hvert fall på de ruter der det finnes alternative flyselskap å velge i. Og jeg advarer sterkt mot det samme videre ut over våren / sommeren. Dette er et selskap som er i ferd med å begå selvmord..... Mange av de som trodde de hadde sikret seg en billig påskeferie, bestilte billettene FØR pilotene begynte å aksjonere i siste halvdel av januar. Vi gjorde det. Idag har jeg brukt masse penger på å sikre ferien, men nå kommer vi i hvert fall av gårde uansett :-( 0 Siter
gripp Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Nå er de virkelig godt i gang med å sage over greina de sitter på. Jeg advarte mot SAS Braathens under konflikten for noen måneder siden, og skrev her på DOL at man ikke måtte finne på å bestille reiser med dem i tiden rundt lønnsoppgjøret. Helt ærlig så forstår jeg ikke at folk tar den risikoen - i hvert fall på de ruter der det finnes alternative flyselskap å velge i. Og jeg advarer sterkt mot det samme videre ut over våren / sommeren. Dette er et selskap som er i ferd med å begå selvmord..... Samtidig er Norwegian i ferd med å bygge opp et imponerende rutenett både her i landet,og til europeiske destinasjoner. Tap av tillit og ødelagt omdømme hos SAS Braathens hjelper Norwegian i oppbyggingen. Norwegian stiller med samme produkt til lavere pris, lavere direkte kostnader og lavere overheadkostnader. SAS Braathens posisjon er svært sterkt hos folk flest, og de har lenge hatt glede av "gammel vane"-faktoren. Denne er i ferd med å ødelegges. Tidligere monpolister får typisk slike problemer når de møter konkurranse. De skyldes at bedriftene ofte mangler en grunnleggende forståelse for kundens rolle, samt har altfor høye kostnader. Jeg skjønner SAS-ledelsen; De kan ikke konkurrere i fremtiden hvis de ikke får ned kostnadene. Kabinpersonalet har lønninger som ligger 25% over konkurrentene i Norge. Det samme gjelder sikkert piloter og annet personell. SAS er i ferd med å krige seg i stykker, og Norwegian har nå muligheter til å bli det største selskapet på innenlandsruter i løpet av kort tid. Der er dramatisk for SAS. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 6. april 2006 Forfatter Skrevet 6. april 2006 Jammen kjære deg, hvorfor har du ikke prøvd å booket om billetten din da, nå har de snakket om at SAS kunne gå ut i streik fra idag i flere dager, så noen overraskelse er jo ikke dette. Jeg har ikke hatt muligheten til å booke om billetten.... Vi kunne ikke reise før. 0 Siter
keinstein Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Her er profitørene. En streik har så store økonomiske virkninger at det blir uforutsigbart og utslagsgivende for folk som overhodet ikke "fortjener" det. I en streik kan selv en dust på et hjørne tjene penger som flesk på de andres lidelse, sette opp prisene og selge skitt fordi folk ikke har noe valg. http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/article1269918.ece 0 Siter
gripp Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Her er profitørene. En streik har så store økonomiske virkninger at det blir uforutsigbart og utslagsgivende for folk som overhodet ikke "fortjener" det. I en streik kan selv en dust på et hjørne tjene penger som flesk på de andres lidelse, sette opp prisene og selge skitt fordi folk ikke har noe valg. http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/article1269918.ece Man skulle tro det var Kjoser'n som de slåss for, ja. De streikende slåss for en tapt sak. Enten må de tilpasse seg virkelighetes verden, eller så er det bare å legge ned hele butikken. 0 Siter
keinstein Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Man skulle tro det var Kjoser'n som de slåss for, ja. De streikende slåss for en tapt sak. Enten må de tilpasse seg virkelighetes verden, eller så er det bare å legge ned hele butikken. Jeg ser for meg en gjeng sinte nissser som krangler mens et utall smånisser plyndrer lageret deres, rapper ordrebøkene og kjører kundene vekk med busser (fly). Tilbake står sinntaggene i et tomt rom, og plutselig er det ikke noe å krangle om. Smånissene smiler og ler så de gråter og teller penger. 0 Siter
Goliath Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Jeg ser for meg en gjeng sinte nissser som krangler mens et utall smånisser plyndrer lageret deres, rapper ordrebøkene og kjører kundene vekk med busser (fly). Tilbake står sinntaggene i et tomt rom, og plutselig er det ikke noe å krangle om. Smånissene smiler og ler så de gråter og teller penger. En ikke dårlig metafor...:-) 0 Siter
keinstein Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 En ikke dårlig metafor...:-) Det hjelper med humor, men jeg føler med alle som lider under dette, både flyansatte og mest fortvilte kunder med begrenset fritid. Jeg håper inderlig dette ikke er infiltratøraktivitet, slik det har vært saker om bl a i USA og Italia. Mye av AKP/MLs aktiviteter har vært meget destruktive i Norge, og minner sterkt om sabotasje. 0 Siter
Goliath Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Det hjelper med humor, men jeg føler med alle som lider under dette, både flyansatte og mest fortvilte kunder med begrenset fritid. Jeg håper inderlig dette ikke er infiltratøraktivitet, slik det har vært saker om bl a i USA og Italia. Mye av AKP/MLs aktiviteter har vært meget destruktive i Norge, og minner sterkt om sabotasje. Er ikke det noe som var mer vanlig litt tilbake i tid? Nå har vel ikke AKP/ML noe mer troverdighet igjen i Norge enn hva SAS Braathens har....:-) 0 Siter
keinstein Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Er ikke det noe som var mer vanlig litt tilbake i tid? Nå har vel ikke AKP/ML noe mer troverdighet igjen i Norge enn hva SAS Braathens har....:-) Jeg var midt oppi det i 70-åra, og de ødela min yrkeskarriere. Man skal vel ikke grue seg til å gå på jobben? Sant nok, nå er AKP/ML en koriositet, men en gang var det blodig alvor. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.