Gå til innhold

Keisersnitt for 6 mnd. siden gravid igjen?

Anbefalte innlegg

På 6-ukers kontrollen hos min fastlege

fikk jeg beskjed å vente rundt 3 år før neste barn. Nå kan det virke som jeg er gravid igjen. Ved termin vil det

være 15 mnd. siden keisersnittet,

har ikke hatt noen komplikasjoner rundt keisersnittet, men vil svangerskapet innebærer noen risiko for meg (kort tid siden keisersnitt).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225765-keisersnitt-for-6-mnd-siden-gravid-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Jeg fikk også beskjed om å vente en stund med neste svangerskap etter mitt første keisersnitt (2001), helst ca to år. Det ble til at jeg fødte (keisersnitt det også) 2 år og 9 mnd etter det første keisersnittet.

Når du nå først er gravid, er det jo ikke så mye å gjøre med det... men jeg synes du skal spørre legen om du må være ekstra forsiktig med tunge løft (f.eks. løfte det andre barnet ditt) i svangerskapet. Det tar jo en tid før livmora er like sterk som før keisersnittet, og du bør kanskje tenke litt på det i svangerskapet.

Gratulerer med nytt svangerskap :-)

Mamma'n til stebarna mine (kompliserte familieforhold?? hehe) har hatt tre keisersnitt. De to første var det nesten 4 år mellom, men de to siste er født med 12 mnd og 2 ukers mellomrom.

Jeg var jo ikke inne i bildet da, men min sambo sier at de var litt bekymret, men at alt gikk helt knirkefritt etterpå.

Akkurat slik ble det for meg! Storesøster ble tatt med keisersnitt og 14 mnd etter kom lillesøster.

Jeg var veldig nervøs for fødselen, hadde også hørt at man burde vente 3 år etter et keisersnitt før man fødte igjen.

Jeg prøvde å snakke med både legen og jordmor jeg gikk til om dette, men følte ikke jeg ble tatt på alvor.

Først da jeg var på ultralyd på sykehuset fikk jeg svar som beroliget meg. Jordmor som tok ultralyden sa at det var en reel risiko for livmorruptur. Men sjansen var veldig liten. Når jeg kom på føden og skulle føde kom alle på jobb til å vite at jeg hadde hatt keisersnitt for ikke så lenge siden, og dermed være litt ekstra på vakt. Selv skulle jeg gi beskjed om jeg fikk veldige smerter i magen.

Vel, enden på visa ble et veldig langdryg, men flott fødsel uten komplikasjoner!

Så dette kommer nok til å gå så bra skal du se!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...