Gå til innhold

Bidrag _igjen_!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nå!
Skrevet

Jeg er så lei av å krangle om det pokkers bidraget, har lyst å gi opp hele greia, bare for å få fred!

Barnet vårt er 5 år, og nå betaler han 2000,- i måneden, og har det siste halvannet året hatt null samvær.

Jeg synest summen bør være såpass, men han ringer hver tredje måned og sutrer å bærer seg over for lite penger, stakkar han osv!

Sist han ringte var det for å si at nå måtte han få betale mindre, dette gikk ikke.

Vi er begge på yrkesreta attføring, men han har en god del mere utbetalt enn meg, men mener at han skal betale mindre siden jeg er i skatteklasse to!

Jeg sa bare at han fikk kontakte trygdekontoret sitt å fremme et krav, og at bidraget blir utreknet ut i fra inntekten vår, og ikke skatteklasse, husleie, lån osv.

Men han vil ikke si hvor mye han tjener, og da kan jo ikke jeg gå med på en lavere sats bare på hans ord, han er ikke mye å stole på!

Så nå vurderer jeg at det offentlige regner det ut, det koster litt penger, men jeg er så lei av dette maset, så får det så være at han skal ha regnet med fradrag for samvær, som han sikkert ikke kommer til å ha!

Hva gjør dere med bidraget, hvordan klarer dere å bli enige?

Gjest ikke lett det der.
Skrevet

Vi blir ikke enige, prøvde å finne en privat ordning men det gikk ikke, så alt går gjennom trygdekontoret.

Skrevet

Kan ikke HAN få det regnet ut for seg da? -du behøver jo ikke anstrenge deg for det du.

Skrevet

Når en ikke blir enige, så er det enklest å kjøre hele greiene gjennom bidragsfogden.

Gjest ikke nå!
Skrevet

Kan ikke HAN få det regnet ut for seg da? -du behøver jo ikke anstrenge deg for det du.

Men må ikke han ha min inntekt da? Jeg gir ikke fra meg den, for han kommer helt sikkert ikke til å oppgi det han tjener, kommer til å finregne på det slik at han går ut i null!

Gjest Mom33
Skrevet

Men må ikke han ha min inntekt da? Jeg gir ikke fra meg den, for han kommer helt sikkert ikke til å oppgi det han tjener, kommer til å finregne på det slik at han går ut i null!

Hvis det offentlige skal regne ut bidraget, så holder det neppe med å fortelle dem hva man har i inntekt? Da må det vel til dokumentasjon?

Gjest ikke nå!
Skrevet

Hvis det offentlige skal regne ut bidraget, så holder det neppe med å fortelle dem hva man har i inntekt? Da må det vel til dokumentasjon?

Jo, regner med at de har all den informasjon de trenger på dataen, men det blir vel 800 kr å betale for hver av oss da, men bedre det enn å krangle om penger år ut og år inn!

Skrevet

Jo, regner med at de har all den informasjon de trenger på dataen, men det blir vel 800 kr å betale for hver av oss da, men bedre det enn å krangle om penger år ut og år inn!

Hvorfor skal du betale for noe som han krangler på?

Gjest ikke nå!
Skrevet

Hvorfor skal du betale for noe som han krangler på?

Fordi de prøver å tvinge folk til en dialog og bli enige, ved å pålegge dem å betale litt penger!

Men det nytter jo ikke å bli enig med han uansett...

Skrevet

Fordi de prøver å tvinge folk til en dialog og bli enige, ved å pålegge dem å betale litt penger!

Men det nytter jo ikke å bli enig med han uansett...

Sukk for et system

Gjest Persille
Skrevet

Nei, det er ikke sånn.

Du ringer trygdekontoret for å få et skjema for søknad om bidrag. Så fyller du ut all informasjon om deg på det, og sender det inn til trygdeetaten. Så kontakter de eksen din, og ber han dokumentere sin inntekt. Gjør han ikke det, så tar de utgangspunkt i fjorårets inntekt.

Når han har sendt inn det regner de ut hva du skal ha, og sender regningen til ham.

Når du søker skriver du fra hvilken måned du vil ha det bidraget fra, og hvor mye du evnt. har fått fra ham frem til nå.

Når han får regningen trekker de fra det du allerede har fått.

Ingen av dere får vite hva den andre tjener.

Du får pengene utbetalt av Statens innkrevningssentral (det er de som krever fra ham) og første utbetalingen du får er minus kr. 800 som du må betale i gebyr.

Han betaler ingenting, du må ta kosten.

Skrevet

Nei, det er ikke sånn.

Du ringer trygdekontoret for å få et skjema for søknad om bidrag. Så fyller du ut all informasjon om deg på det, og sender det inn til trygdeetaten. Så kontakter de eksen din, og ber han dokumentere sin inntekt. Gjør han ikke det, så tar de utgangspunkt i fjorårets inntekt.

Når han har sendt inn det regner de ut hva du skal ha, og sender regningen til ham.

Når du søker skriver du fra hvilken måned du vil ha det bidraget fra, og hvor mye du evnt. har fått fra ham frem til nå.

Når han får regningen trekker de fra det du allerede har fått.

Ingen av dere får vite hva den andre tjener.

Du får pengene utbetalt av Statens innkrevningssentral (det er de som krever fra ham) og første utbetalingen du får er minus kr. 800 som du må betale i gebyr.

Han betaler ingenting, du må ta kosten.

"Ingen av dere får vite hva den andre tjener."

I mitt vedtak står begges inntekt.

Gjest Persille
Skrevet

"Ingen av dere får vite hva den andre tjener."

I mitt vedtak står begges inntekt.

Ok, da husket jeg feil.

Men ingen får vite det i forkant da :)

Skrevet

Vi lager en privat avtale, men dersom det hadde vært et problem - og vi ikke hadde blitt enige, hadde vi fått trygdekontoret til å sette opp en avtale for oss.

Det ville jeg gjort i ditt tilfelle. Når det er såpass uenighet inni bildet, så er det bedre å betale noen kroner og få det fastsatt fra det offentlige, så er det nedskrevet og bestemt så han ikke kan krangle på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...