Gå til innhold

Det finnes en forklaring på alt!

Anbefalte innlegg

Gjest fint det
Skrevet

Ja, selvsagt gjør det det. Men det er vel endel som ikke godtar denne. Alt av sånne myter som er fra gammelt har en logisk forklaring. Så sant de ikke er helt oppdiktet da.

Fint de finner ut av det, slik at folk kan revurdere synes på bibelen litt...

Skrevet

Det kan også ha vært veldig varmt slik at det dannes fatamorgana / luftspeilinger, så det ser ut som det er vann på bakken. Også sto Jesus midt oppi der.

Eller så kan man kanskje ikke ta Bibelen bokstavelig :-)

Gjest sikkert det
Skrevet

uansett så gikk han PÅ vannet :) Jeg kan også gå på vannet.....om vinteren.

Skrevet

Ja, selvsagt gjør det det. Men det er vel endel som ikke godtar denne. Alt av sånne myter som er fra gammelt har en logisk forklaring. Så sant de ikke er helt oppdiktet da.

Fint de finner ut av det, slik at folk kan revurdere synes på bibelen litt...

De som tror, kommer nok aldri til å revuderer sitt syn på Bibelen, på samme måte som at jeg aldri kommer til å se på den som noe annet enn en veldig kjedelig eventyrbok.

Skrevet

Det hadde vært helt i Jesus sin ånd å kjøre det trikset der:-)

Han var en skikkelig tryllekunstner i sin (overtroens) tid...he-he...

Gjest yeah, right.
Skrevet

De som tror, kommer nok aldri til å revuderer sitt syn på Bibelen, på samme måte som at jeg aldri kommer til å se på den som noe annet enn en veldig kjedelig eventyrbok.

Merkelig at alt skal "forklares" i disse tider.

Det at det KAN ha vært et isflak betyr ikke at det VAR et isflak.

Temmelig lei sånne "nå skal vi finne en forklaring på alt" mentaliteten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...