Gå til innhold

Nå skal nordmenn integreres, pottetrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har kultur- og innteligenseliten forsøkt å pottetrene de djerve nordmenn til å integrere seg i fremmedkultur ved å arrangere klønete kulturarrangementer og tåpelige TV-programmer on de snåle innvandrerne. Resultatet er at de snåle innvandrerne blir snålere og snålere og mer og mer uforståelig. Muhammedtegningene fikk resten av oss til å resignere fullstendig. Dette skjønner vi ikke, la oss flytte vekk fra dette.

Meningen var så uendelig god og snill, men det ble for mye for oss. La oss begrave integreringstanken for godt og flytte sammen der det ikke finnes. Vi er i godt selskap, det gjøres over absolutt hele verden. Like barn leker best.

Vi går på kulturfestival et år, skjønner ingenting og kommer ikke tilbake neste år. Vi ser på "Migrapolis" syns det er merkelig at de inntrykkene og skjebnene som vi før fikk langveis ra via Røde Kors hjelpeprogram nå er kommet til Norge, Oslo.

Pottetreningen har ikke virket, vi skiter i krokene og gjemmer oss, potta står der tom, ingen vil bruke den. Hverken innvandrere eller nordmenn. Noen går på potta, men den er like tom, de bare later som. Det blir ikke noen reultater. Over oss står intelligensiaen og prøver så godt de kan å reklemere for potta, og prøver å skjule at det ikke er noe i den. De prøver øke antallet potter og lager potter i ulike farger, men det nytter ikke.

De planlegger nå å tvinge folk inn i busser og kjøre dem til potta for å passe på at de gjør sin plikt, men da truer folk med å flytte vekk fra der bussene skal gå fra. Motviljen blir staddig sterkere og mer høyrøstet.

Vel, det var lignelsen.

Noen små fakta: før snakket nordmenn med innvandrere, det gjør de ikke lenger. Før hendte det at en norsk student/elev forelsket seg i en med innvandrerbakgrunn, men det skjer ikke lenger. Før kunne jenter med innvandrerbakgrunn gå ut, nå nekter hennes stadig større familie henne det.

Skrevet

Lignelsen var meget god den.

"Alle" skal bidra med noe, men det skjer ikke.

Alle inviteres til felles aktiviteter, men ingen kommer. I et borettslag griller pakistanere den ene dagen og nordmenn den andre, men ikke på samme grillrist. Det har vært svinekjøtt på nordmennas.

Skrevet

Kjeder du deg i dag?

Bortsett fra det, har du noen mening om saken?

amerikafareren
Skrevet

Bortsett fra det, har du noen mening om saken?

Ja mange, men innlegget ditt er så langt at det er et ork å lese det.

For min del kan nordmenn gjerne ta inn nye impulser og få litt rundere øyne istedenfor de firkantede de gjerne har. Hvis integrering av nordmenn betyr at hjørnene på firkantene blir slipt og rundet så støtter jeg den.

Skrevet

Ja mange, men innlegget ditt er så langt at det er et ork å lese det.

For min del kan nordmenn gjerne ta inn nye impulser og få litt rundere øyne istedenfor de firkantede de gjerne har. Hvis integrering av nordmenn betyr at hjørnene på firkantene blir slipt og rundet så støtter jeg den.

Dette ble skrevet for 13 år siden, men jeg mener fyren fikk rett, det han skriver stemmer mer og mer. En profet i eget land.

http://folk.uio.no/geirthe/Terrorism.html

Eller hva?

amerikafareren
Skrevet

Dette ble skrevet for 13 år siden, men jeg mener fyren fikk rett, det han skriver stemmer mer og mer. En profet i eget land.

http://folk.uio.no/geirthe/Terrorism.html

Eller hva?

Takk for tipset. Jeg har lagret artikkelen til å lese den senere. Den virket interessant.

Ellers er det lite problem for meg at jeg bor blant jøder og muslimer her, men kanskje fordi jeg er "foreigner". En restaurant med kinesisk og thailandsk mat hvor jeg spiser ofte reklamerer med strictly halal. Overalt på butikker er det "kosher" eller "halal", og i matvarebutikken kan jeg kjøpe "turkey bacon" og "beef bacon", men ikke "pork bacon".

Et annet sted hvor jeg har bodd i NY var det et probem for meg å handle fordi de fleste butikkeierne snakket spansk og ikke engelsk.

Min beste amerikanske venninne er religious jøde, men for å være ærlig så ville jeg vært lite interessert i å gifte meg med jøde eller muslim (helt ærlig er jeg lite interessert i å gifte meg med noen som helst;). Jeg har hatt kjæresteforhold til både en jøde og en muslim og ser på det som noe annet.

For min del kan etniske grupper godt gifte seg innbyrdes, og føre kulturen videre så lenge det ikke strider mot landets lov. De kan gjerne ha forskjellige griller, og spise biff bacon. Det må da jamen meg kunne gå an å leve i fred for det. Om jødene bryter brød på sabbaten eller muslimer ber i retning Mekka behøver ikke å plage kristne det minste. Hinduer kan gjerne pynte seg med blomster når de gifter seg, og holde en seremoni året etter at foreldrene dør. Slikt er viktig for identiteten slik som barnedåp, konfirmasjoner, bryllup og gravferd.

Muslimske æresdrap og å begrave enker levende slik som i India støtter jeg ikke. Drap strider mot nesten alle lands lover, selv om vi har forskjellige rettsvesener, og muslimer, jøder, trøndere, hinduer, amerikanere, buddhister og grønlendinge som jeg har diskutert det med har vært enige med meg.

Skrevet

Takk for tipset. Jeg har lagret artikkelen til å lese den senere. Den virket interessant.

Ellers er det lite problem for meg at jeg bor blant jøder og muslimer her, men kanskje fordi jeg er "foreigner". En restaurant med kinesisk og thailandsk mat hvor jeg spiser ofte reklamerer med strictly halal. Overalt på butikker er det "kosher" eller "halal", og i matvarebutikken kan jeg kjøpe "turkey bacon" og "beef bacon", men ikke "pork bacon".

Et annet sted hvor jeg har bodd i NY var det et probem for meg å handle fordi de fleste butikkeierne snakket spansk og ikke engelsk.

Min beste amerikanske venninne er religious jøde, men for å være ærlig så ville jeg vært lite interessert i å gifte meg med jøde eller muslim (helt ærlig er jeg lite interessert i å gifte meg med noen som helst;). Jeg har hatt kjæresteforhold til både en jøde og en muslim og ser på det som noe annet.

For min del kan etniske grupper godt gifte seg innbyrdes, og føre kulturen videre så lenge det ikke strider mot landets lov. De kan gjerne ha forskjellige griller, og spise biff bacon. Det må da jamen meg kunne gå an å leve i fred for det. Om jødene bryter brød på sabbaten eller muslimer ber i retning Mekka behøver ikke å plage kristne det minste. Hinduer kan gjerne pynte seg med blomster når de gifter seg, og holde en seremoni året etter at foreldrene dør. Slikt er viktig for identiteten slik som barnedåp, konfirmasjoner, bryllup og gravferd.

Muslimske æresdrap og å begrave enker levende slik som i India støtter jeg ikke. Drap strider mot nesten alle lands lover, selv om vi har forskjellige rettsvesener, og muslimer, jøder, trøndere, hinduer, amerikanere, buddhister og grønlendinge som jeg har diskutert det med har vært enige med meg.

For meg kan alle ha sin religion, kjøpe religiøs mat, be 100 ganger om dagen osv, bare de lar andre være i fred og ikke undertrykker noen. Religion er en personlig sak etter min mening. Ingen har rett til å begrense sine barns, eller andres frihet, slå dem, psykisk mishandle dem eller forkrøple dem sosialt.

Men det er en utbredt tendens til at mennesker ikke får være i fred, mishandles og undertrykkes på religiøst og kulturelt grunnlag.

Skrevet

Noe sier meg at du bor på en rimelig isolert del av landet. for det er vel der fremmedfrykten er størst og ikke her jeg bor - midt iblandt dem. Og her går innvandrerjentene ut og de snakker norsk hele gjengen.

Jeg har alle kulturer rundt meg jeg, og jeg ser også menneskene bak kultur og religion. Har lært så mye jeg aldri lærte om på skolen. Slipper å dra på ferie for å oppsøke de kulturer mange, som deg, aldri blir mette av å kaste dritt om.

Men innlegget ditt var helt sikkert ironisk ment..... ;o)

amerikafareren
Skrevet

For meg kan alle ha sin religion, kjøpe religiøs mat, be 100 ganger om dagen osv, bare de lar andre være i fred og ikke undertrykker noen. Religion er en personlig sak etter min mening. Ingen har rett til å begrense sine barns, eller andres frihet, slå dem, psykisk mishandle dem eller forkrøple dem sosialt.

Men det er en utbredt tendens til at mennesker ikke får være i fred, mishandles og undertrykkes på religiøst og kulturelt grunnlag.

Jeg forsto ikke innlegget ditt slik at du vil være grei og snill og for øvrig kan du gjøre hva du vil. Jeg orker ikke å lese det engang til, orket ikke engang heller, men husker at det var noe med pakistanere som grillet i det ene hjørnet og nordmenn grillet svinekjøtt i det andre. Er det noe å kommentere?

Skrevet

Jeg forsto ikke innlegget ditt slik at du vil være grei og snill og for øvrig kan du gjøre hva du vil. Jeg orker ikke å lese det engang til, orket ikke engang heller, men husker at det var noe med pakistanere som grillet i det ene hjørnet og nordmenn grillet svinekjøtt i det andre. Er det noe å kommentere?

Orker ikke å svare folk som ikke orker.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...