Gjest 30åra Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Ja, så var det min tur... Skal ha ca 40 gjester i ett klubbhus, hva serverer jeg?? Helst noe som ikke er så innviklet og som kanskje kan serveres på FINE papptallerkner... Hvordan var ditt 30 års lag, fra A-Å ??? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Vi var ca 20 stk, hadde festen hjemme, og jeg hadde laget til koldtbord. Gratulerer! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Sørg for at alle må gi deg et flaxlodd i inngangsbillett ;-) Og vinner du over en mill blir det heisa-tur for hele gjengen! :-) 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Vi var i 40-års lag for et par uker siden. Der ble det servert spekemat, flatbrød, eggerøre og potetsalat. Enkelt og godt. Det var ikke morrpølse på dette spekebordet da. Så ble det servert øl og aquavit til. 0 Siter
Line Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Hmm... jeg feiret ikke på annen måte enn at jeg hadde nærmeste familie på kaffe og kake. Hadde ikke lyst på noen feiring. Ei venninne hadde masse gjester, og de hadde bestilt koltbord. Lettvint, godt og populært! 0 Siter
Gjest 30åra Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Vi var ca 20 stk, hadde festen hjemme, og jeg hadde laget til koldtbord. Gratulerer! Hva koster det å bestille dette, sånn ca pr pers? Og hvis man ev lager selv, hva trenger man da tro?? Jeg er bare sååå grønn på dette med å arrangere fester:o) Men denne gangen har jeg skikklig lyst da... 0 Siter
Gjest sm29 Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Tapas er toppers:) Kanskje lage en suppe som natt mat i tilleg. Lykke til med den store dagen 0 Siter
Gjest 30åra Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Tapas er toppers:) Kanskje lage en suppe som natt mat i tilleg. Lykke til med den store dagen Takk:o) Tapas er litt "in i tiden" nå ja... Hva må jeg ha med da, hvis jeg skal lage selv??? Kom gjerne med masse forslag:o) 0 Siter
Gjest sm29 Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Hva koster det å bestille dette, sånn ca pr pers? Og hvis man ev lager selv, hva trenger man da tro?? Jeg er bare sååå grønn på dette med å arrangere fester:o) Men denne gangen har jeg skikklig lyst da... koldtbord er kjempe enkelt:=) eggerrøre,salat,steik,kjøttpålegg kjøttboller,karbonader,laks, spekemat.skalldyr,pasta,ris gratinerte poteter,kokte poteter. kylling,potet salat++++++ utvalget er stort 0 Siter
Gjest GTM Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Matforslag: Ulike typer kjøttpålegg Røkelaks Eggerøre Potetsalat Godt brød Rekekabaret Oster Waldorfsalat Reker Krepsehaler Spekemat 0 Siter
Gjest 30åra Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 koldtbord er kjempe enkelt:=) eggerrøre,salat,steik,kjøttpålegg kjøttboller,karbonader,laks, spekemat.skalldyr,pasta,ris gratinerte poteter,kokte poteter. kylling,potet salat++++++ utvalget er stort Det har du rett i, man kan igrunn bare pøse på med alt...) Vanskeligere er det å beregne hvor mye man må ha av hvert... 0 Siter
Gjest sm29 Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Takk:o) Tapas er litt "in i tiden" nå ja... Hva må jeg ha med da, hvis jeg skal lage selv??? Kom gjerne med masse forslag:o) marinerte oliven,ost av forskjellige slag,pasta penne med pesto,ruccola salat,parma skinke brushetta(pariser loff som du deler i skiver,gnir med olje og hvitløk.steker i ovnen sånn at de blir litt sprø,)så tar du noen ferske tomater,hakker,bland i fersk basillikum,hvitløk og salt dette tar du på rett før servering. kjøttboller:kjøttdeig,hvitløk,løk persille,salt,chilli.... ha godt med smør i panna:) 0 Siter
Gjest sm29 Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 må tenke litt på den du:) beregne til 40 pers... elsker å lage fester,så dette har jeg gjort noen ganger 0 Siter
Moraki Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 marinerte oliven,ost av forskjellige slag,pasta penne med pesto,ruccola salat,parma skinke brushetta(pariser loff som du deler i skiver,gnir med olje og hvitløk.steker i ovnen sånn at de blir litt sprø,)så tar du noen ferske tomater,hakker,bland i fersk basillikum,hvitløk og salt dette tar du på rett før servering. kjøttboller:kjøttdeig,hvitløk,løk persille,salt,chilli.... ha godt med smør i panna:) Ikke smør!!!! 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Det har du rett i, man kan igrunn bare pøse på med alt...) Vanskeligere er det å beregne hvor mye man må ha av hvert... Det klarer man aldri, jeg lager alltid og uten unntak alt for mye mat, nok til en hel fest til - så jeg må ofte invitere til restefest. Men det er like hyggelig, om ikke hyggeligere 0 Siter
Gjest 30åra Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 må tenke litt på den du:) beregne til 40 pers... elsker å lage fester,så dette har jeg gjort noen ganger Du elsker å stelle isten til fest! Kult... Da har du kanskje noen tips til opplegg og da:o) Trenger vel litt opplegg eller? Det er jo masse folk og ikke alle kjenner hverandre... Finnes det noen typer "leker" man MÅ ha med, eller blir det bare krampe ut av sånt? Nå forventer jeg at du fikser festen min jeg altså) 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Du elsker å stelle isten til fest! Kult... Da har du kanskje noen tips til opplegg og da:o) Trenger vel litt opplegg eller? Det er jo masse folk og ikke alle kjenner hverandre... Finnes det noen typer "leker" man MÅ ha med, eller blir det bare krampe ut av sånt? Nå forventer jeg at du fikser festen min jeg altså) Hvis jeg kommer i bursdagslag og det kommer opp leker så kommer jeg til å sitte på do til lekene er ferdige... Det er det verste jeg vet! Og jeg er ikke alene om det her inne i alle fall... ) 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Hvis jeg kommer i bursdagslag og det kommer opp leker så kommer jeg til å sitte på do til lekene er ferdige... Det er det verste jeg vet! Og jeg er ikke alene om det her inne i alle fall... ) Enig med deg. Mange leker blir bare teite, spesielt etter at folk har fått seg noe å drikke. 0 Siter
Gjest sm29 Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Du elsker å stelle isten til fest! Kult... Da har du kanskje noen tips til opplegg og da:o) Trenger vel litt opplegg eller? Det er jo masse folk og ikke alle kjenner hverandre... Finnes det noen typer "leker" man MÅ ha med, eller blir det bare krampe ut av sånt? Nå forventer jeg at du fikser festen min jeg altså) he,he fest er gøy... en sak som er litt gøy er å ta en rund rundt bordet å presentere folk.... fortelle en litt morsom/flau sak om vedkommende... bare sånn for å løsne opp stemmninga litt(ikke mere enn hva folk tåler) dette må du jo planlegge litt:) men det viktigeste er jo at du koser deg på den store dagen,da vil nok de andre gjøre det også. jeg ville kjørt på med tapas,litt letter å stelle i stand om du er alene om å lage maten.... ta en tur i en eller annen delikatesse forretning,der vil du få hjelp.. lykke til med festen . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.